|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
![]() BarnebursdagJeg sitter her å ser på den lange lista over venner som guttungen vil be i selskapet sitt på 5 års dagen. Hjelpe og trøste... han ønsker å be 19 barn, og greier ikke å luke ut noen - han vil be alle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: BarnebursdagAt han vil be alle hadde jeg ikke brydd meg særlig om. Ønsker og realiteter går ikke alltid like godt overens i den alderen.Forklar han at vi har de som vi er bestevenner med og inviter lekekompisene hans.
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: BarnebursdagDa de går på skolen er det jo greit, der er det "kjøreregler." Men i barnehagebursdager er alt vanlig har jeg inntrykk av. Alle i samme årstall, alle jentene/guttene på avdelinga, hele avdelinga ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
New kid on the block
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarnebursdagI fjor inviterte vi kun de han leker så mye med/kjenner godt "privat" av barnehageungene. I år har vi så sårlig plass at vi lånte barnehagen. Da fikk han lov til å invitere alle 2005, 2004 og 2003 i femårsdagen sin. Pluss venner fra ellers omkring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Går videre
|
![]() Sv: BarnebursdagBare ikke gjør som oss og tro at ikke alle kommer. Vi inviterte 16 jenter til lekeland (hadde nettopp født), vi regnet med at ca 10 ville komme. Så kom alle
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: BarnebursdagTakk for svar, alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag15 unger?
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: BarnebursdagJeg tror ikke jeg har valgt organisert leik med så mange unger. La de heller få lage lek selv.
![]() |
#11 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barnebursdag
15 barn går fint. Selverfart, men sørg for å ha resten av kvelden fri etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: BarnebursdagVi ber i hovedsak de på samme alder/leker tettest med. 2-2,5 timer holder i massevis. Inntil de ble/blir 4 ba vi kun vennepar med barn. Så lenge ungene ikke kunne/ville dra alene uten foreldre, så var det ikke så aktuelt for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: BarnebursdagSnuppa hadde bursdag på lørdag. Hun ville be alle barna på avdelingen pluss noen naboer. Det var det overhodet ikke plass til. Vi kuttet det ned til alle jentene på avdelingen og 3 av guttene (av totalt 12 gutter).
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarnebursdagEn annen ting med for mange små gjester, er at det fort kan bli litt kaotisk. Det synes heller ikke de små noe om. Vi har nettopp avholdt pysjamasfest for storesøster på 4 år. Hun hadde 10 gjester, og det holdt i massevis, synes vi. Da var søsteren min her også, og det var veldig greit med ekstra hjelp. Det varte i 3 timer, og det synes jeg også var i alle fall en halvtime for lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: BarnebursdagJeg innbiller meg at 2 timer kan være lenge nok å ha så mange små gjester. Håper egentlig ikke det blir så mange foreldre som kommer... da blir her i tilfelle fryktelig trangt... Men det går nok sikkert bra på et vis |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: BarnebursdagTo timer går fort. Faktisk er det akkurat passe. Først kommer alle, så åpner man gaver med flasketuten peker på eller lignende, så spiser de, så leker de (de er ikke så opptatt av organisert lek, de vil helst leke fritt), så er det fiskedam og hjem |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarnebursdagVi har akkurat innvitert 18 jenter hjem til 7 års bursdag, 2 timer holder lenge
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarnebursdagHar man en liten leilighet må man selvfølgelig begrense det. Enten ta alle barna som er like gamle eller de han leker mest med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: BarnebursdagVi skal feire to bursdager i mars/april. Vi kommer da til å invitere hele barnehagen til begge guttene (de går i samme). Det er 18 barn. I tillegg inviterer vi et par venner i nabolaget. Erfaringsmessig kommer et sted mellom 10 og 15. Siden barna kjenner hverandre godt har det pleid å være veldig fine bursdager.
![]() |
|
|