Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Alligatorkjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-09, 21:20   #1
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Alligatorkjøtt

Har noen spist alligatorkjøtt og kan beskrive hva det smaker? Vi vurderer å spise på http://www.neworleans.no/page/20941/ (jeg klarer ikke legge inn sånn fancy link med kun et ord ), og der serverer de

Atchafalaya Basins ”Gator”
Marinert alligatorfilet
Serveres med potetpuré og sautérte grønnsaker
Marinated alligator fillet served with mashed potato and sautéed vegetables

Sambo har lyst å prøve, men når det koster 325 kr blir jeg litt skeptisk i tilfelle han ikke liker det

Gammel 16-02-09, 21:34   #2
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Alligatorkjøtt

Det er som en blanding av kylling og hvit fisk.
Fiskekonsistens som er fast med en noe spesiell smak.
Det er ikke dårlig helt ok på smak uten å nå de helt store gastronomiske opplevelsene. Jeg vet ikke om jeg kan anbefalle det som eneste rett hvis du er usikker, jeg smakte det som 1 av 3 kjøtt sorter.
Men som kuriositet å ha smakt det er det veldig kurant, det kommer veldig an på om samboeren din er kresen eller altetende.

Gammel 16-02-09, 21:35   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist krokodille, vet ikke om det blir det samme? Må vel ellers si meg enig med kokken over når det gjelder smak. Jeg synes ikke det var en stor opplevelse og kommer ikke til å spise deg igjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:38   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres med andre ord ut som en opplevelse helt på høyde med struts: "Greit nok, liksom."

(Jeg har ikke spist aligator altså, men jeg har spist struts.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:38   #5
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kenguru var bedre.

Gammel 16-02-09, 21:39   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi spiste på New Orleans før jul, og maten var veldig god! Dog tok visst ikke julebord-ansvarlig på jobb sjansen på å bestille alligator til oss da

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:42   #7
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Standard

Hest er best.

Nei seriøst nå, god struts er bedre en kenguru, halvgod struts (som er vanligst i norge) blir noe smakløst sammenlignet med kenguru som smaker ganske godt.

Av hva som er nevnt her ville jeg valgt kenguru.
(Jeg kan være litt innhabil har jobbet endel med struts og det blir man fort lei).

Gammel 16-02-09, 21:43   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist aldeles nydelig hest, så det velger jeg når som helst.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:48   #9
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har spist aldeles nydelig hest, så det velger jeg når som helst.

Ja, hest er veldig godt og alt for vanskelig å få tak i desverre.
Det med hest var bare fullstendig avsporing,
men jeg ville valgt hest av alt som er nevnt i tråden så langt.

Gammel 16-02-09, 21:49   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Antilopen og villsvinet var no ikkje så ille det heller ?

Gammel 16-02-09, 21:56   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vet ikke om Alligatorkjøttet akkurat..

Men der har de muligens VERDENS BESTE kyllingsalat? Jeg har i hvertfall aldri smakt noe i nærheten av denne. Den er rett og slett himmelsk synes jeg

French Quarter Fried Chicken Salad
Fritert kyllingfilet på blandet salat med vårløksdressing
Serveres med hvitløksjy
Deep fried chicken salad served with garlic gravy
165

Gammel 16-02-09, 21:56   #12
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Antilopen og villsvinet var no ikkje så ille det heller ?

Slutt å bland deg borti ting du ikke har greie på.

Gammel 16-02-09, 21:59   #13
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har spist krokodille, vet ikke om det blir det samme? Må vel ellers si meg enig med kokken over når det gjelder smak. Jeg synes ikke det var en stor opplevelse og kommer ikke til å spise deg igjen.

Vet ikke om dette var positivt eller negativt for alligatoren?

Gammel 16-02-09, 22:04   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

Ja, hest er veldig godt og alt for vanskelig å få tak i desverre.
Det med hest var bare fullstendig avsporing,
men jeg ville valgt hest av alt som er nevnt i tråden så langt.

Hest har de stadig vekk i ferskvaren på min meny. Er det godt altså, hvis man kjøper indrefilet f.eks.? Smaker det omtrent som biff?

Gammel 16-02-09, 22:07   #15
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hest har de stadig vekk i ferskvaren på min meny. Er det godt altså, hvis man kjøper indrefilet f.eks.? Smaker det omtrent som biff?

Minner noe om storfekjøtt, men er mer smakfullt og ofte mørere.
Jeg bor på landet hvor hest er husdyr og ikke mat. (akkurat som hund).

Gammel 16-02-09, 22:17   #16
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Takk for svar, alle sammen

Det er som en blanding av kylling og hvit fisk.
Fiskekonsistens som er fast med en noe spesiell smak.
Det er ikke dårlig helt ok på smak uten å nå de helt store gastronomiske opplevelsene. Jeg vet ikke om jeg kan anbefalle det som eneste rett hvis du er usikker, jeg smakte det som 1 av 3 kjøtt sorter.
Men som kuriositet å ha smakt det er det veldig kurant, det kommer veldig an på om samboeren din er kresen eller altetende.

Det høres ikke så godt ut akkurat

Det var godt å høre

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Vi spiste på New Orleans før jul, og maten var veldig god! Dog tok visst ikke julebord-ansvarlig på jobb sjansen på å bestille alligator til oss da

Jeg har også spist der før, veldig god mat Jeg prøvde t-ben steak den gang, med en nydelig pepperrotkrem, men det står ikke på menyen nå ser det ut som.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vet ikke om Alligatorkjøttet akkurat..

Men der har de muligens VERDENS BESTE kyllingsalat? Jeg har i hvertfall aldri smakt noe i nærheten av denne. Den er rett og slett himmelsk synes jeg

French Quarter Fried Chicken Salad
Fritert kyllingfilet på blandet salat med vårløksdressing
Serveres med hvitløksjy
Deep fried chicken salad served with garlic gravy

165

Takk for tips!

Gammel 16-02-09, 22:37   #17
Anne C

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Gammel 17-02-09, 04:21   #18
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Siden Anne C snakket om krokodille og ikke aligator så er vel det uansett godt nytt for aligatoren, her er det bare til å holde tungen rett i munnen og lese alt før man uttaler seg.
(krokodille og aligator er to forskjellige dyr som hund og katt).

Gammel 17-02-09, 06:41   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder en knapp på zebra.

Gammel 17-02-09, 08:32   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hest er best.

Hest er faktisk veldig godt!

Jeg tror ikke jeg har spist alligator. Jeg smakte et eller annet "rart" på Matfestivalen i Stavanger en gang, kan det ha vært emu? Men det er jo ikke akkurat alligator.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.