Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinoff: Hva slags gulv i stue, gang og kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 16:26   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff: Hva slags gulv i stue, gang og kjøkken?

Jeg spinner fra min egen tråd med flere spørsmål..

Vi har altså en førsteetasje som trenger nytt gulv. Nå er det et sammensurium av mye forskjellig og siden vi nå skal rive en vegg for å få det mer åpent, så ønsker vi oss et gulv som kan være likt både i innergangen, i stua og på kjøkkenet.

Vi har da en ettåring, en sjuåring og en niåring og det er ikke aktuelt å ha et gulv som ikke tåler dem. Jeg har automatisk tenkt parkett (er skeptisk til laminat) fordi vi har råkjeller under, men finnes det andre alternativ? Jeg er egentlig litt klar for noe helt nytt. Fiskebeinmønster har jeg allerede sagt at jeg elsker. Huset er gammelt og vi prøver å gjeninnføre den gamle stilen rund baut. Derfor funker ikke sjakkmønster.

Tips? Evnt med bilder?

Gammel 22-02-09, 19:46   #2
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags gulv i stue, gang og kjøkken?

Tregulv. Lutet furu f.eks.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:35   #3
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har de masse forskjellige gulv du kan se på:
http://www.gulvspesialisten.no/

Lykke til med valget!

Gammel 22-02-09, 21:06   #4
mari1974
Fullverdig medlem

mari1974 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har kork og det fungerer optimalt i 1.etg vår. Varm og god. Stille å gå på.

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:29   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i eikeparkett, enten lakket eller oljet. Oljet er kanskje aller finest, men jeg vet ikke om det er like slitesterkt. Eikeparkett er klassisk og passer til det meste

Gammel 23-02-09, 22:25   #6
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Lakkert betong! Bilde

Gammel 23-02-09, 22:26   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eikeplank. Gjør ikke noe om det får noen hakk.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 22:29   #8
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bambus! Meget slitesterkt, miljøvennlig, pent og billig!

Gammel 23-02-09, 22:34   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd med merbauparketten vår.
Dog trenger den litt tid på å sette seg, og det ble en del hakk i den i den tiden.
Men de går vekk om man gidder å legge en våt fille over hakket når det er ferskt.
Ellers så er skraper og hakk litt av sjarmen synes jeg.
Skipsgulv er jo og lekkert.
Kork er kjempebehagelig å gå på, og veldig stille.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.