|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjemmeran - føler du deg trygg?Leste en del om dette her, og må si at jeg til tross for "magre hjemmeforhold", følte en uggen følelse i magen. Tro hvor fryktelig dette må ha vært for alle involverte. Man kan jo få traumer resten av livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg føler meg ganske trygg her i blokken, med låst hoveddør og greier. DET er vel det eneste jeg kommer til å savne ved det å bo i blokk. Fæl sak, det der. Små barn og alt.
![]() |
#3 |
Nå da?
|
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?
Jeg tenker at disse ranene ikke er tilfeldige. Ikke på den måten at det var fortjent, men at de har blitt plukket ut av en eller annen grunn. (at de har blitt spanet på el. Kjenner til et slikt ran og der var det nok generelt synlige verdier som var grunnen). Sånn sett føler jeg meg trygg. Vi har allikevel alltid på alarm om natten.
![]() |
#4 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg føler meg trygg, jeg har naboer vegg-i-vegg på begge kanter og absolutt ingenting noen vil stjele (bortsett fra to mac-er, kanskje). Ingen trygghetstiltak utover at nummeret til politiet er lagt inn på både min og datterens mobil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Det stod jo at det høyst sannsynlig var gjort research av ranerene på forhånd, at de visste om verdier i huset. |
![]() |
![]() |
#6 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Utifra hva jeg har fått med meg, tror ikke politiet disse familiene var helt tilfeldige.
Det var den familien på Økern for to uker siden.
Jeg føler meg relativt trygg. Vi låser døren om kvelden og når jeg er alene hjemme. Jeg tror ikke jeg på dette lille stedet jeg bor vil bli utsatt for noe lignende.
![]() |
#10 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg føler meg forholdsvis trygg. Ikke helt. Burde kanskje henge bilde på døren, pass deg for katten. Den ser visstnok ganske farlig ut. Ytterdørene låses om natten, men jeg har flere ganger opplevd at bakdøren er satt åpen på dagtid med en klosse eller en liten sten, så jeg pleier å følge med. Mulig noen i blokka har gjort det, men jeg føler meg ikke sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg føler meg helt trygg, selv med ulåst dør.
![]() |
#12 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Føler meg også trygg. Jeg pleier ikke flashe rundt med verdisaker, ikke at jeg har så mye heller. Ser ikke akkurat spesielt velstående ut
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Vi føler oss så trygge at vi alltid glemmer å sette på alarmen, stikker i butikken og leverer på skole og barnehage med ulåst dør, har kjellervinduene oppe for lufting hele sommeren. :utroligsløve: Men, jeg er husredd når mannen er borte, vi har helt seriøst balltre på soverommet og jeg kan finne på å ta med meg kniv opp også.
![]() |
#14 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg føler meg trygg her jeg bor nå. Vi har alltid låst ytterdør, og døra nede er også låst hele tida. Men i den forrige blokka vi bodde i følte jeg meg absolutt ikke trygg, og fikk faktisk redusert oppsigelsestid (vi leide) på grunn av det.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg føler meg rimelig trygg. Ikke minst på at om man skulle rane noe, så gjør man det ikke i dette shabbye området her.
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg føler meg trygg når mannen er hjemme. Tror også slike husran ofte er resultat av spaning, synlige verdier eller interne forhold. Samtidig ser man jo at tyvene blir frekkere og frekkere, så jeg føler meg ikke helt trygg. Det som skremmer meg mest, er hva tyvene (bander fra Øst-Europa?) er i stand til å gjøre dersom de blir tatt på fersken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg er egentlig veldig husredd og liker ikke å sove alene om natta. Da har jeg alltid gutta der med meg, akkurat som det hjelper..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?Jeg lever med så mye fokus på sikkerhet som det er at jeg ikke orker å stresse meg opp over de her. Selvom det ikke er så langt unna. |
![]() |
![]() |
|
|