|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan er hygienen i barnehagen?Vasker barna seg selv på hendene? Får de hjelp og veiledning?
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Såpe og tørkepapir er det alltid der, det er en sånn lang vask i barnehøyde. Jeg ser ofte at noen av de store barna står der og vasker hendene selv, men regner vel egentlig med at de som trenger hjelp og veiledning får det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Det er bra hygiene i barnehagen. Det finnes handsker som brukes ved bleieskift ol. Det har aldri vært tomt for såpe og tørkepapir. Jeg vet ikke om de har hånddesinfeksjon.
![]() |
#5 |
Javel
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Her har de lang vaske i barnehøyde med såpe i hver ende og tøkepapir. Hvorvidt noen står over dem når de vasker seg vet jeg ikke, men alle blir iallefall sent for å vaske seg før både måltidene og fruktmåltidene.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Ja til alle spørsmålene dine, utenom jeg vet ikke om de bruker håndsprit ved sykdomsutbrudd.
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Her er det god håndhygiene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?
I bhg jeg jobber i er det alltid såpe og tørkepapir tilgjengelig. De som klarer det vasker jendene selv, resten får hjelp. Alle får veiledning når det trengs.
![]() |
#9 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Jeg aner ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?I følge de ansatte har de veldig fokus på hygiene, og de ansatte har håndsprit tilgjengelig og bruker hansker ved bleieskift (antatt bare bæsjebleier?) Komma er veldig flink til å vaske hendene, og tar ofte initiaitivet selv, noe jeg tolker som at barnehagen også er flinke. (Her hjemme er det ekstremtilstander hva gjelder håndhygiene pt, pga min graviditet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hvordan er hygienen i barnehagen?...
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 13-03-08 kl 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Dette har akkurat blitt tatt opp i vår barnehagen - av meg - for her har hygienen vært rett og slett dårlig. |
![]() |
![]() |
#13 |
tankefull
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Jeg har inntrykk av at hygienen er bra. Jeg er usikker på om de har desifeksjonssprit og hansker, men det er alltid såpe og tørkepapir der. Vil tro de har hansker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Dette er noe jeg har planer om å snakke med barnehagen vår om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?De (vi
![]() |
#16 |
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?I barnehagen der jeg jobbet tidligere var det god hygiene. Barna vasket alltid hendene før måltid i vask med håndsåpe. Uten parfyme selvsagt
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Lille går i sykehusbarnehage og den er helt strålende på hygiene. De er så flinke til å vaske hender! Ungene er knapt syke, Lille har ikke vært syk på det jeg kan huske. :banker hardt i bordet:
![]() |
#18 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Knerten begynte i ny barnehage i forrige uke, og jeg har inntrykk av at hygienen er god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?I barnehagen til mellomsnupp, får barna grundig hjelp til å vaske hender før de spiser, men vasker hendene stort sett selv ved do-besøk. Problemet er at såpedispenseren er så hard at barna ikke får ut såpe selv,- så det blir ikke tilfredsstillende håndhygiene.
![]() |
|
|