Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har du oppskrift på en skikkelig god sjokoladekake med tilsvarende god glasur?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 19:44   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du oppskrift på en skikkelig god sjokoladekake med tilsvarende god glasur?

Jeg får liksom ikke til skikkelig gode sjokoladekaker og trenger hjelp. Jeg vil lage en god kake til helgen, men trenger oppskrift på både kake og glasur. Kan noen hjelpe meg?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 20:05   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du oppskrift på en skikkelig god sjokoladekake med tilsvarende god glasur?

Denne er veldig god, http://www.freiahjemmekonditori.no/f...1&PagecRef=579

Stort sett bare sjokolade, egg, nøtter og smør i den også

Gammel 09-03-09, 21:00   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du oppskrift på en skikkelig god sjokoladekake med tilsvarende god glasur?

Denne er en favoritt her for tiden. Ikke så mørk (barnevennlig) og med deilig smørkrem både inni og utenpå. Litt styr siden du må lage røren i egen bolle og stivpiske eggehviter og ha oppi røren men det er verdt litt ekstra oppvask. Nam.
http:/www.

Den er i den bursdagsbrosjyren du kan bestille på siden. Mange fine kaketips der.

Sist redigert av GinaK : 12-03-09 kl 20:18.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:02   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Denne er veldig god, http://www.freiahjemmekonditori.no/f...1&PagecRef=579

Stort sett bare sjokolade, egg, nøtter og smør i den også

Åh herrefred på jord. Denne må jeg prøve! *dåne*

Gammel 09-03-09, 21:54   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sitat:

Min beste sjokoladekake

3 egg
4 1/2 dl sukker
6 3/4 del hvetemel
4 ts bakepulver
3 ts vaniljesukker
2 ss kakao
2 3/4 dl melk
200 gr margarin

Pisk eggedosis, bland det tørre i vekselvis med melken. Smelt margarinen, avkjøl den og tilsett til slutt. Blandes forsiktig i. Stekes i liten langpanne ved 200 grader i ca 30min.

Krem:

300 gr melis
3 ts kakao
3 ss varm kaffi
100 gr myk margarin

Del margarinen i biter og mix den sammen med melis og kakao. Ha i litt og litt kaffi. Jeg pleier å smake det til, og bruker gjerne mer av både melis og kaffi, til kremen får nøyaktig den konsistensen og smaken jeg er ute etter der og da.

Kaken kan fryses med kremen på.

Denne har jeg funnet på et annet forum og den er utrolig god. Lys sjokoladekake med lys krem. Bakes jevnlig her i huset og spise av både små og store.

Gammel 09-03-09, 21:56   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant ikke Isets sjokoladetopping?

Gammel 09-03-09, 22:22   #7
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Sjokoladekaker er ikke det jeg heller er best på, men denne oppskriften får jeg til hver gang og den er veldig god.
Skal være i springform.

Sjokoladekake:

4 egg
2 dl sukker
1/2 plate kokesjokolade
135g smør
2 dl hvetemel
1 ts bakepulver

Egg og sukker piskes til eggedosis. Smelt smør og sjokolade og la det kjølne litt. Ha sjokoladeblandingen og melet vekselvis oppi røra.
Melet skal siktes i.
Ha røren i en 24cm form og den skal stekes ved 175 grader i 45 min.

Krem:

4 egg
2,5 dl sukker
2dl fløte
250g smør
1 pl sjokolade

Egg, sukker og fløte røres sammen og kokes opp. Ha oppi smør og sjokolade og rør til det smelter. Kremen avkjøles og piskes før den has på kaken. Kaka kan også deles i to og du kan ha krem i midten.

September er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.