Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Drosje i Oslo

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-09, 20:42   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Drosje i Oslo

Sist jeg var i Oslo og måtte ha drosje, to år siden, slet jeg skikkelig for å få en bil med barnesete til en på da 18 mdr. Det endte med at jeg måtte velge mellom babysete 0-9 kg eller en sånn gammeldags pute og bilbelte.
Setet jeg trengte var det ikke mulig å få, det hadde de ikke.
Jeg endte med buss og kom for sent til avtalen, hadde jo aldri trodd at jeg ikke skulle få drosje.
Det sjåførene kunne opplyse var at de ikke lenger var pliktet å ha barneseter.
Jeg må til Oslo på mandag og er avhengig av drosje. Denne gangen går det greit med en beltestol hvis vi skal kjøre bil.
Er det mulig og oppdrive dette?
Noen som vet?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 20:43   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drosje i Oslo

Nå kjører ikke jeg ofte drosje, men de jeg har kjørt de siste gangene har hatt barnesete liggende i baggasjen. Både pute og slik med rygg.
Du kan kanskje forhåndsbestille så får du bil med slikt sete du ønsker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 20:45   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Takk skal du ha. Da skal jeg jammen ringe i morgen og høre.
Alternativet mitt er å kjøre til Manglerud og ta med meg mitt setet inn i drosje til Økern. Men jeg har ingen aning på hvor langt det er derfra, og er bittelitt lei å kjøre til Manglerud. ysekjerring:

Gammel 25-03-09, 20:48   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Manglerud-Økern kjører du på 5-7 min.

Gammel 25-03-09, 20:49   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt problemer med å få sete i Oslo. Lettere om du forhåndsbestiller, kanskje?

Gammel 25-03-09, 21:01   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Manglerud-Økern kjører du på 5-7 min.

Oi da, bør virkelig kanskje vurdere å kjøre selv da. Hm.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri hatt problemer med å få sete i Oslo. Lettere om du forhåndsbestiller, kanskje?

Veldig greit å vite. Da ordner det seg uansett hva jeg velger.

Lønner seg kanskje å ta drosjen fra Manglerud da, i stedet for fra sentralstasjonen.

Gammel 25-03-09, 21:09   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Når du kjører fra Manglerud kjører du rett ut på Ringveien.
Da er det strake veien.
Du skal bare være klar over at det foregår sprengninger mellom kl.11-12. Noe som kan medføre llitt stopp.

Gammel 25-03-09, 21:17   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Takk, takk Obelix. Jeg kjører bare tik Manglerudsenteret, så tar jeg drosje derfra.

Gammel 25-03-09, 22:45   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det lønner seg å forhåndsbestille på forhånd og da sier du at du skal ha barnesete.
Jobbet i taxibransjen før.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 23:33   #10
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bare ut av nysgjerrighet, hvis du skal til Økern og kan kjøre til Manglerud - hvorfor kan du ikke kjøre hele veien?

Gammel 26-03-09, 07:53   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Bare ut av nysgjerrighet, hvis du skal til Økern og kan kjøre til Manglerud - hvorfor kan du ikke kjøre hele veien?

Jeg er så pysete med kjøring i Oslo, skikkelig pysete. Jeg er kjent opp til Manglerud men ikke lenger derfor tør jeg kjøre dit.
Jeg er tragisk pysete.

Gammel 26-03-09, 09:41   #12
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er så pysete med kjøring i Oslo, skikkelig pysete. Jeg er kjent opp til Manglerud men ikke lenger derfor tør jeg kjøre dit.
Jeg er tragisk pysete.

Ok, da skjønner jeg. Men du er nok ikke alene om det. Jeg kjenner flere som ikke liker å kjøre i Oslo.

Gammel 26-03-09, 09:47   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er tragisk pysete.

Men altså, skal du videre til Økern så følger du bare ring 3. Du må ikke ned i sentrum eller kjøre i noen merkelige gater.

Veibeskrivelse på Google Maps.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 09:55   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Jeg er nesten sikker på at det er enklere å kjøre fra Manglerud til Økern enn fra der du bor og til Manglerud. Uten at jeg vet hvor du kommer fra.
Det er bare rett fram til du ser skilt til Økern.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.