|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Jeg pleier ikke å bli så veldig hissig over idioti i media, men denne saken synes jeg er hårreisende. Ja, ikke bloggeren som skriver om det, altså. Men avisoppslaget hun kritiserer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Jeg "vet" også at det inntil nylig har vært mulig å levere adopsjonsbarn tilbake, hvor korrekt det er, vet jeg derimot ikke.
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Jeg har også hørt om at det var mulig å "levere" tilbake et barn som var sterkt funksjonshemmet, noe de ikke visste da de adopterte, de leverte forøvrig ikke tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
weird
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Jeg reagerer veldig på bruken av ordet "salg". Adopsjonsgebyr er da ikke "kjøp av barn".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Jeg har en adoptert lillesøster som har blitt ertet med at hun er "kjøpt". Det har hun tatt veldig tungt, så en slik artikkel gjør det ikke akkurat lettere for adoptivbarn. Hvis artikkelen er slik den er fremstilt i bloggen er den veldig dårlig, rett og slett. Det kan godt være at disse damene føler at de ble solgt og kjøpt, men det er ikke rett å fremstille all adopsjon på denne måten.
![]() |
#7 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Jeg synes artikkelen er dårlig skrevet da dette omhandler norskadopsjonen av barn av ugifte mødre i "gamle dager". Det er stor forskjell på den typen adopsjon og utenlandsadopsjon. Sist redigert av Éowyn : 03-04-09 kl 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Vokse opp hos fremmede.
![]() |
![]() |
#9 |
weird
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Hun der Nina Karin Monsen er virkelig tvers i gjennom ganske kjip.
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)For et tragisk oppslag. Er det virkelig mulig å påstå at det er snakk om et salg når man betaler noen for å formidle adopsjon og kvalitetssikre forholdene barna kommer til? Hvordan klarer de vri det til å handle om at barna har en "prislapp".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
Jepp hun har en del meninger om bl.a ekteskap mellom likekjønnede som jeg mener er motbydelige.
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er det mulig?! (Medias overtramp vedr. adopsjon)Nina Karin Monsen.
Ja, og når det legges til at alle andre anbefales å gjøre det samme, så kan man kanskje melde seg som programleder på Tore på sporet eller noe sånt i samme slengen?
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() |
#17 |
Sær og kresen
Enig. Men mener hun virkelig alt hun sier, eller prøver hun bare å kaste inn noen brannfakler?
You don't have to be black to sing the blues From what I gather all you got to be is blue (Joan Baez) Sist redigert av Claire : 07-04-09 kl 17:24. Årsak: Samsvar |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|