Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilken serie skal vi se nå?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 21:35   #1
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken serie skal vi se nå?

Vi har sett en del dvd-serier det siste halve året, og nå trenger vi tips til noe nytt å se på. Dette har vi sett:

• Mad Men (vi venter på sesong 2)
  • Dexter (vi venter på sesong 2)
  • Nip/Tuck (vi venter på sesong 5)
  • Heroes
Vi har også sett Seks fot under, 24, Carnivale, Frustrerte fruer, CSI, Criminal Minds, Lost (delvis), House (delvis) og sikkert andre som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg har sansen for det litt sære, er det noe vi har gått glipp av?

Takker for tips!

Gammel 19-04-09, 21:36   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken serie skal vi se nå?

Fringe?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:37   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av de beste seriene jeg har sett er faktisk. hold deg fast, The Sarah Connor Chronicles. Det er to sesonger ute, og om det ikke kommer en tredje klarer jeg ikke å leve lenger. Jeg var superskeptisk til å begynne med, selv om jeg elsker Terminator-sjangeren. Men jeg var hektet allerede etter et par episoder og ble veldig, veldig positivt overrasket over hvor bra den serien er. Last ned en episode og se. Man bør jo ha litt sansen for Terminator da. Summer Glau gjør en helt fantastisk jobb som kvinnelig terminator, det er helt utrolig.

Gammel 19-04-09, 22:13   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

The Wire, hvis dere ikke har sett den. Alle 5 sesonger er på DVD.

Gammel 19-04-09, 22:15   #5
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Begynn heller å lese bokserier.

Gammel 19-04-09, 22:19   #6
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Begynn heller å lese bokserier.

Jeg leser bøker, men bokserier ...?

Gammel 19-04-09, 22:19   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil også anbefale The Wire, fantastisk serie ... utvilsomt min favoritt sammen med Six Feet ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:23   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett Sopranos?

Ellers, hvis du liker det sært så er The Pushing Daisies sært i følge min bok i hvert fall. For sært for meg, men det er jo mange som liker den.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:24   #9
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Jeg leser bøker, men bokserier ...?

Hmm.. forfatterskap da?

Gammel 19-04-09, 22:26   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Vi har sett en del dvd-serier det siste halve året, og nå trenger vi tips til noe nytt å se på. Dette har vi sett:

• Mad Men (vi venter på sesong 2)
  • Dexter (vi venter på sesong 2)
  • Nip/Tuck (vi venter på sesong 5)
  • Heroes
Vi har også sett Seks fot under, 24, Carnivale, Frustrerte fruer, CSI, Criminal Minds, Lost (delvis), House (delvis) og sikkert andre som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg har sansen for det litt sære, er det noe vi har gått glipp av?

Takker for tips!

Jeg har mange bekjente i UK som bare babler i vei om hvor fantastisk Dexter er .... hva synes du? Ser de har de på amazon til en fin pris, 150 kr for hele første serie. Går den på tv her eller har du sett den på DVD? Og det er jo David fra Six Feet er det ikke som spiller denne "Dexter"? Hrm, får vurdere denne selv om jeg ikke blir så imponert over det jeg leser av hva den handler om ....

Gammel 19-04-09, 22:28   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke noen nye tips her som ikke allerede er nevnt. Ville bare si at her likte vi Dexter kjempegodt! Rollen han fra Six feet spiller er veldig forskjellig i denne serien i forhold til Six feet, og han tar den kjempebra. Han er faktisk veldig sexy som Dexter (det var han aldri før).

Gammel 19-04-09, 22:30   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lisa, Dexter er fantastisk! Jeg hadde ingen forventninger, men kjøpte den etter å ha hørt Kif lovprise den. Og vi ble overvettes begeistret etter et par episoder. Nå har jeg sett alle tre sesongene, og gleder meg vilt til neste sesong.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:35   #13
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg har mange bekjente i UK som bare babler i vei om hvor fantastisk Dexter er .... hva synes du? Ser de har de på amazon til en fin pris, 150 kr for hele første serie. Går den på tv her eller har du sett den på DVD? Og det er jo David fra Six Feet er det ikke som spiller denne "Dexter"? Hrm, får vurdere denne selv om jeg ikke blir så imponert over det jeg leser av hva den handler om ....

Det er en av mine desiderte favoritter! Seks fot under likeså. Michael C. Hall spiller totalt ulike roller, og i Dexter spiller han en sjarmerende og kjekk seriemorder. En rollefigur veldig fjernt fra den litt dølle og keitete David i SFU.

De selger sesong 1 for 199,50 på Platekompaniet, så det er bare å løpe og kjøpe. Sesong to (med norske undertekster) skal visst komme i slutten av mai, og jeg gleder meg!

Gammel 19-04-09, 22:36   #14
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg har ikke noen nye tips her som ikke allerede er nevnt. Ville bare si at her likte vi Dexter kjempegodt! Rollen han fra Six feet spiller er veldig forskjellig i denne serien i forhold til Six feet, og han tar den kjempebra. Han er faktisk veldig sexy som Dexter (det var han aldri før).

Nettopp!

Gammel 19-04-09, 22:46   #15
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Ok, så det må bli Dexter siden dere snakker så varmt om den også
Der ser man forresten, don't judge a book by its cover. Tittelen og coveret har vært så jævlig dårlig i mine øyne at jeg har ikke fått meg til å vurdere den eller funnet ut hva den egentlig handler om Dexter trodde jeg var nye "Lassie" og coveret ser litt sånn 80 talls David Hasselhoff eller noe i den duren ....

Ser de har sesong 2 på Amazon til £23 somthing .. pundet er jo under 10 kr om dagen så ikke så verst det heller.

Vel vel, takk for tilbakemeldinger!

Gammel 19-04-09, 22:50   #16
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Så glemte jeg å si at jeg har også hørt at West Wing (het den Presidenten på norsk?) er veldig bra. Jeg kjøpte hele serien til 500kr på Amazon men aner ikke når jeg skal få sett den, kanskje når jeg blir pensjonist eller noe ... Run Time: 6720 minutes

http://www.amazon.co.uk/Complete-Wes...0174087&sr=8-1

Gammel 19-04-09, 23:02   #17
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Bare lite tips - det er 10 års jubileum og utrolig mange kupp på cdon.no frem til midnatt (som f.eks Dexter sesong 1 til 169 kr!) Og portofritt også ser det ut til ....

www.cdon.no

http://cdon.no/search?q=Dexter

Gammel 19-04-09, 23:05   #18
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Bare lite tips - det er 10 års jubileum og utrolig mange kupp på cdon.no frem til midnatt (som f.eks Dexter sesong 1 til 169 kr!) Og portofritt også ser det ut til ....

www.cdon.no

http://cdon.no/search?q=Dexter

Takk for tips, skal sjekkes ut!

Gammel 19-04-09, 23:12   #19
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En av de beste seriene jeg har sett er faktisk. hold deg fast, The Sarah Connor Chronicles. Det er to sesonger ute, og om det ikke kommer en tredje klarer jeg ikke å leve lenger. Jeg var superskeptisk til å begynne med, selv om jeg elsker Terminator-sjangeren. Men jeg var hektet allerede etter et par episoder og ble veldig, veldig positivt overrasket over hvor bra den serien er. Last ned en episode og se. Man bør jo ha litt sansen for Terminator da. Summer Glau gjør en helt fantastisk jobb som kvinnelig terminator, det er helt utrolig.

Tja, er litt skeptisk, kjenner jeg, jeg har ikke noe forhold til Terminator, egentlig, for jeg har tenkt at det ikke har vært noe for meg, men det kan godt hende at jeg tar grundig feil, altså. Og siden jeg har merket meg at du liker mye av det samme som meg, burde jeg kanskje gi det en sjanse?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.