|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gode råd for maling av hus?Jeg og gubben diskuterer litt hva vi skal gjøre med huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Einsam
|
![]() Sv: Gode råd for maling av hus?Vi vasker alltid huset/bygning med høyttrykksspyler, dette skal iflg min malermesterpappa helst gjøres når det er fuktig i været (gjerne når det regner), da løsner løs maling lettere. Dermed slipper man så mye skraping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode råd for maling av hus?Mitt beste råd for maling av hus er å ansette polakker.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gode råd for maling av hus?Du kan bruke høyttrykksspyler, men det må gjøres forsiktig - treverket må ikke bli ødelagt og vann må ikke komme inn mellom panelbordene. Dvs. du må holde avstand og ikke ha for høyt trykk. Vi har bare brukt vanlig vannslange og skrape (når det er maling og oljedekkbeis så må du skrape).
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Gode råd for maling av hus?Jeg er helt enig med mannen din Snippa. Vi malte hus sist sommer, og du verden for en jobb. Vi måtte skrape hele skiten først, så vaske, tørke og male 3 strøk på et digert hus med flere etasjer. Men selve huset er ikke så mye pes å male, men vinduer og andre sånne smådetaljer |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Gode råd for maling av hus?Rekkverk har vi ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Gode råd for maling av hus?Jeg har forresten sandblåst et helt hus før, og så mala karmer, rekkverk og hele huset helt aleine. Men det var ikke kjempegøy, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode råd for maling av hus?Må bare få legge til at man ikke trenger å maskere glass. Man bare maler, og griser man skraper man det vekk med barberblader a la de man bruker på keramiske komfyrtopper.
![]() |
|
|