Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere dramatiske sesongavslutninger på serier?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-09, 21:39   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liker dere dramatiske sesongavslutninger på serier?

Etter å ha sett siste episode av Private Practice, sitter jeg litt småstresset igjen nå som jeg har fått vite at det var siste episode for denne sesongen. Jeg vet ikke når neste sesong starter.

Egentlig synes jeg det er litt dumt og dårlig gjort å gjøre siste episode så spennende. Det er greit at det er et visst spenningsmoment som blir hengende i luften, men er det snakk om liv og død liker jeg egentlig ikke at de avslutter en sesong slik. Det minner meg litt om Dynasti, og Falcon Crest-tiden. Man går kanskje rundt i noen dager, kanskje til og med uker, og tenker på hva utfallet kan bli, men når det etterhvert har gått flere måneder, har man nesten glemt litt ut nøyaktig hva som skjedde og spenningen har i hvert fall sunket betraktelig.

Liker dere kjempe dramatiske sesongavslutninger, eller foretrekker dere som meg at det er litt spenning men ikke snakk om liv og død, eller andre veldig dramatiske ting?

Gammel 02-05-09, 22:33   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker dere dramatiske sesongavslutninger på serier?

Nei, er det liv og død om å gjøre vil jeg se fortsettelsen uka etter.

Gammel 02-05-09, 22:38   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig. Slutter det for spennende går jeg noen dager og grubler men innen serien starter opp igjen har jeg glemt tråden og må ha litt tid for å sette meg inn i det igjen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 22:41   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar det for gitt jeg. Det handler jo om forhandlinger, og kunne skrive folk ut osv. De har bare nødt til å ha en del ting i luften. Da er det lettere å forhandle med de som er ved enden på sin kontrakt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 22:46   #5
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Var det sesongavslutning?

Gammel 02-05-09, 22:46   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit, det er jo alltid sånn og får folk til å fortsette å følge med i neste sesong. Det jeg IKKE liker og blir fryktelig forbanna på, er de amerikanske tendensene med å avslutte serier med ekstrem-cliffhangere og deretter legge ned serien.

Gammel 02-05-09, 22:47   #7
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Hmm, det står i programmet at det går førstkommende tirsdag.

Gammel 02-05-09, 22:48   #8
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Var det sesongavslutning?

I USA var det sesongavslutning denne uken. Det er vel noen uker igjen i Norge.

Gammel 02-05-09, 23:25   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud for en avslutning. (Ja, jeg går ut i fra at du snakker om PP. )

Nei, jeg synes det blir for voldsomt slik som denne gangen. Det er jo ikke akkurat som at vi husker hva som skjedde og er like spent når sesongen starter igjen, - og det å hoppe rett inn i noe slikt som dette når det er ny sesongstart? Nja ... de bør slenge på en god del positive ting for å få det til å bli bra altså.

Gammel 02-05-09, 23:36   #10
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Herregud for en avslutning. (Ja, jeg går ut i fra at du snakker om PP. )

Nei, jeg synes det blir for voldsomt slik som denne gangen. Det er jo ikke akkurat som at vi husker hva som skjedde og er like spent når sesongen starter igjen, - og det å hoppe rett inn i noe slikt som dette når det er ny sesongstart? Nja ... de bør slenge på en god del positive ting for å få det til å bli bra altså.

Men det virket som han kompisen fikk med seg at noe var galt og at han da vil redde henne, er du ikke enig?

Gammel 02-05-09, 23:36   #11
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nei, det irriterer meg!! Slik som sesongavslutningen på CSI Miami, hvor Horatio blir skutt...

Tar vel mer enn et halvt år før neste sesong kommer *knurr*.

Gammel 02-05-09, 23:42   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Nei, det irriterer meg!! Slik som sesongavslutningen på CSI Miami, hvor Horatio blir skutt...

Tar vel mer enn et halvt år før neste sesong kommer *knurr*.

Skulle akkurat til å nevne den avslutningen der. Den var i overkant spennende. Og så starter den vel ikke før i oktober igjen eller noe sånt. Da har det jo gått så lang tid at man nesten har glemt hele serien.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 23:49   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Grusom avslutning. Det var jo og noe å bruke lørdagskvelden sin på.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:25   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, nå avslutter jeg abonnementet på denne tråden, jeg liker fortsatt privat praksis, jeg.

Eller kanskje jeg rett og slett skal la være å se sesongavslutningen når den kommer på tv? Så kan jeg laste den ned og se rett før ny sesong starter...

Gammel 03-05-09, 08:32   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Vi bruker spoilertags på sånt!

Gammel 03-05-09, 16:50   #16
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, nå avslutter jeg abonnementet på denne tråden, jeg liker fortsatt privat praksis, jeg.

Eller kanskje jeg rett og slett skal la være å se sesongavslutningen når den kommer på tv? Så kan jeg laste den ned og se rett før ny sesong starter...

Det er nok en god idè, hvis du klarer å vente så lenge. Jeg liker også fortsatt serien, er bare litt snurt fordi de avsluttet serien på den måten.

Gammel 03-05-09, 16:56   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har bare sett noen få episoder av den serien og likte den, men sliter litt med at den er så grusom når det gjelder barn. Det er jo alltid en masse forferdelige barnehistorier i den serien så jeg tror ikke jeg orker å begynne og følge med.
Husker enda den episoden med pappaen som måtte velge mellom sine to små barn, pga. en sykdom moren deres hadde dødd av tidligere. Jævlig episode.

Gammel 03-05-09, 20:21   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi bruker spoilertags på sånt!

Ja men det er jo en sesong siden og har vært på norsk tv så hva er vist med å spoile det?

Jeg likte ikke pp episoden Trodde virkelig det var en til episode.
Var dette siste da fra Greys?

Gammel 03-05-09, 20:24   #19
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har bare sett noen få episoder av den serien og likte den, men sliter litt med at den er så grusom når det gjelder barn. Det er jo alltid en masse forferdelige barnehistorier i den serien så jeg tror ikke jeg orker å begynne og følge med.
Husker enda den episoden med pappaen som måtte velge mellom sine to små barn, pga. en sykdom moren deres hadde dødd av tidligere. Jævlig episode.

Derfor har jeg aldri hatt sansen for CSI og den gjengen der. Takler ikke å se sånt om barn - selv om det er film.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 20:26   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Ja men det er jo en sesong siden og har vært på norsk tv så hva er vist med å spoile det?

Åja, jeg har ikke sett det, hehe. Men jeg spoiler alltid sånne "store" ting uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.