|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Tror du rutiner vil bli gjennomgått og nye retningslinjer kommer? Det har i lengre tid vært stort fokus rundt saken, men jeg er redd at den kun blir stående som et skrekkeksempel på hvor galt det kan gå uten at det endrer noe.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Veldig, veldig vanskelig. |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Jeg tror ikke det kommer til å skje noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?smilefjes
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Jeg tror ikke det kommer til å skje noe, med unntak av at sykehuset og skolen neste gang for¨håpentligvis tar kontakt med BV og ikke regner med at andre gjør det for de.
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Jeg har hørt at det har vært en økning i meldinger til barnevernet i det siste.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Både skole og sykehus har jo fått refs, så her tror jeg det (forhåpentligvis) har endret seg noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Men sykehuset hvis jeg har skjønt dette rett, hadde plikt å varsle om denne saken også, hadde de ikke det? Og skolen også? |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Helsepersonell og bhg/skoler er jo pliktig til åmelde ifra, derfor har begge de fått refs. Sykehuset i Vestfold har jo endret sine rutiner, skal iallefall ha gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?I alle dager. Lillebror her falt på sykkelen i fjor sommer og da lå vi inne vel 24 timer til observasjon. De sjekket reflekser og diverse hvert kvarter i starten og deretter hver time. |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Tror ikke det skjer så mye. Jeg jeg håper at enkeltpersoner ikke stoler på at andre melder fra for dem, som de ansatte på skolen gjorde (i tråd med skolens regeler den gang). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?
Det kommer jo litt an på hvor hardt fallet er, og hvor langt man falt. Enern falt fra stolen og rett i gulvet uten å ta seg for, og de observerte henne ikke for det i det hele tatt.
![]() |
#14 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Champion har falt fra relativ store høyder flere ganger (f.eks. rett på hodet fra Tripp Trapp stol mens han stod oppreist). Vi har dratt til legevakten hver gang og ble sendt hjem med en gang med beskjed om å observere hjemme og komme tilbake hvis tilstanden skulle forverre seg.
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
Det er ikke noen generell retningslinje at barn skal observeres i 24 timer nei.
![]() |
#17 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Jeg håper at det offentlig tar dette som en stygg lærepenge, og ikke fortsette å overse barn på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
Det handler ikke om "det offentlige" det handler i stor grad om enkeltmennesker som er konfliktsky. Og før man kommer med for stor pekefinger så bør man tenke etter om man hadde hatt guts nok til å gjøre det selv.
![]() |
#19 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja sant det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Nå har jeg lest dette: http://www.aftenposten.no/amagasinet/article3035648.ece
![]() |
|
|