Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kyllinglår til koldtbord

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-09, 22:22   #1
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Kyllinglår til koldtbord

Nå nærmer det seg barnedåp!

Vi skal ha koldtbord og kyllinglår er en av rettene. Jeg tenkte å steke lårene selv, går dette greit å gjøre dagen før og så varme de opp? Hvilket krydder er godt?

Tips til hvordan jeg skal gjøre dette mottas med takk!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 23:32   #2
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kyllinglår til koldtbord

Det går vel, men jeg tenker at fjærkre ville jeg vært litt forsiktig med. De bør i såfall gjennomstekes første dagen og avkjøles raskt, og da er vel sjansen ganske god for at de har lett for å bli tørre dagen etter.
Jeg ville heller stekt de samme dagen, eller kjøpt ferdigstekte og så varme opp de.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 00:14   #3
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kyllinglår til koldtbord

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

Nå nærmer det seg barnedåp!

Vi skal ha koldtbord og kyllinglår er en av rettene. Jeg tenkte å steke lårene selv, går dette greit å gjøre dagen før og så varme de opp? Hvilket krydder er godt?

Det går så fint, så! Man har jo kjøleskap. Stekt kylling kan holde seg i dagevis i kjøleskap.

Tre forskjellige muligheter:

- Veldig enkelt, bare strø på litt pepper og/eller paprika, steik.

- Bland olivenolje og sitronsaft, med litt hvitløk og oregano og kanskje litt chilipulver. Pensle kyllingen med dette, steik.

- Lag yoghurtmarinade (omtrent like mengder matyoghurt og olivenolje, passe mengde sitronsaft, kanel, hvitløk og evt. andre krydder som f.eks. en liten anelse cayennepepper), legg kyllingen i denne over natta (i kjøleskap). Steik.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 19:39   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllinglår til koldtbord

Spesielt med lår går det kjempefint, de blir ikke tørre sånn som bryst.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no