Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male furu som er lakket

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 18:37   #1
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Male furu som er lakket

Må man pusse ned først?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 18:41   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male furu som er lakket

Det blir best resultat hvis du pusser ned først og har på et strøk med heftgrunn før du maler.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 18:43   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hva du skal male og hvor nøye du har tenkt å være.
Jeg har malt alle furumøblene(gammel som jeg er)våre og har malt med Lady halvblank(vannbasert). Vasket godt over med salmiakkvann og malt to, kanskje tre strøk. Pusset litt lett over mellom malingsstrøkene. Men, jeg har en litt shappy chic-stil.

Gammel 29-05-09, 19:13   #4
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gelender i trappa.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 19:39   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Gelender i trappa.

Ville pusset det lett matt og grunnet før jeg hadde tatt på maling.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 19:55   #6
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg har bare malt over gelendere her oss oss. Brukte heftegrunning først. Men selve trappen slipte jeg ned først, siden det er mer slitasje i den.

Gelendere er lile fint 2 år etter.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 20:00   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det samme prosjektet i planene - kommer til å pusse lett, male med heftgrunn og male igjen.

Gammel 29-05-09, 22:42   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trappen ville jeg brukt heftgrunn på.
Å male trappen er ingen jobb jeg ville gjort så ofte ...

Gammel 04-06-09, 10:23   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Du burde vaske med rødsprit og matte det ned med sandpapir.
Deretter bruke heftgrunn.

Jeg malte vår trapp i fjor sommer. Den var lutet.
To etasjer med trapp og det var en kjempejobb.

Gammel 04-06-09, 11:29   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tips som også blir fint er å bruke Bistrotlakk. Det blir kjempefint!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.