Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Regner du med å leve til du blir gammel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 19:45   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regner du med å leve til du blir gammel?

Basert på både den livsstilen du fører nå (sosialt levesett, kosthold, alkohol- og røykevaner, inaktivitet osv.), og hva du tror/ser for deg/ og kanskje håper på?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:45   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?

Hadde jeg gjort som jeg gjorde for et par år siden hadde jeg ikke sett femtitallet. Nå har jeg ambisjoner om å bli riktig så gammel og plagsom.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:46   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi.
Det var litt vanskelig.
Jeg regner liksom med å bli gammel. Men sånn i bunn og grunn kjenner jeg at jeg kanskje ikke har så stort behov for å bli særlig mer en 80 år. Jeg tror jeg har levd livet mitt da.

Jeg røyker ikke, drikker moderat.. men er overvektig. Så den peker mot meg. Men jeg er forholdsvis fysisk aktiv, bor på landet og har masse fri luft rundt meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:47   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme som Albertine. Hadde jeg vært der jeg var for 2,5+ år siden hadde jeg ikke levd mange årene til, desverre. Nå derimot, ser jeg frem til et langt og lykkelig liv, takket være det valget jeg tok den gangen. Jeg håper da hvertfall det, mye kan jo skje.

Gammel 18-06-09, 19:47   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper jo på et langt liv. Jeg regner meg som ca midtveis i livet. Jeg har forandret livet mitt veldig de siste 2 årene og regner med at det teller på pluss siden av livet mitt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:53   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner kanskje med å bli gammel. Men nå har jeg jo proppet denne kroppen full av kunstige hormoner det siste året, så jeg får vel sikkert kreft et sted på veien tenker jeg. Men sånn i forhold til livsstil så tror jeg at jeg ligger helt griet an altså.

Gammel 18-06-09, 19:56   #7
Skvetten
Passiv

Standard

I forhold til livsstil ligger jeg godt an til et langt liv håper jeg.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:58   #8
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg håper jeg blir gammel og sprek!

Jeg hørte om en svigerfar av en bekjent som var ute å kjørte den dagen han døde, gjorde noen ærend, satte seg ned i godstolen med sin favorittutsikt utover fjorden og sovnet inn. sånn vil jeg gjerne dø på mine eldre dager. Ikke som de jeg pleier i mitt virke. De som ligger smertefult til sengs, eller er oppspist av kreft eller har fått nedsatt funksjonsnivå og er blitt blinde osv. Eller å bli så dement at jeg ikke husker hvem barna mine er og lignende.

Ja jeg håper vel i grunn å få et langt liv, og jeg håper å være sprek og gå mye i fjellet som eldre, og dø ganske naturlig en dag da ingen venter det - fordi jeg var så sprek

Gammel 18-06-09, 20:00   #9
Albertine
Passiv

Standard

Hvis jeg begynner å tulle på gammeldagan så skal jeg flytte til Amsterdam og begynne å røyke hasj. Noe må jeg vel ha å kose meg med.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:02   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et kosthold og levesett som gjør at jeg tror jeg kan leve til jeg blir gammel

Men om jeg gjør det, er en annen sak. Jeg har en kronisk sykdom som kan gi kreft. Faren min døde av det. Selv har jeg operet bort de delene av kroppen som det er størst fare for å få kreft i. De andre polyppene i tolvfingertarmen er midre agressive, i følge legene. Men man vet jo aldri, og jeg er alltid litt bekymra før kontroller. Bortsett fra det tenker jeg lite og ingenting på det.

Men det kommer ikke til å være tykktarmkreften som tar meg, i alle fall :spiser rødt kjøtt uten bekymring:

Gammel 18-06-09, 20:03   #11
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trodde jeg lå an til å bli veldig gammel, men nå vet jeg sannelig ikke lenger. Håper det retter seg etterhvert som jeg får hjelp med det jeg sliter med.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:05   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er livsstilen min som eventuelt skulle forhindre at jeg blir gammel.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:05   #13
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Lever rimelig sunt og regner med å leve til jeg blir gammel. Holder også en knapp på Albertines plan hvis hodet streiker

Gammel 18-06-09, 20:13   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regne med å bli gammel kan man vel aldri. Men jeg har en livsstil som ikke skulle ta livet av meg med det første.

Gammel 18-06-09, 20:22   #15
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Ja, jeg både regner med at jeg blir gammel og håper på det. Jeg lever forholdsvis sundt. Og i slekten min blir man også veldig gammel, og de betyr vel noe. Håper hverfall det.

Min mormor er strak 92 år og holder koken. Farmor er 78 år og ser og oppfører seg som hun er 60 år. Menst bestefredren mine ble 84 og 83 år.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:38   #16
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg har god helse, akseptabel livsstil og meget gode odds genetisk, ser det ut til. Så ja, jeg regner med å leve i ca 50 år til. Minst.

Gammel 18-06-09, 20:41   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg kommer til å bli eldgammel. Og dement og inkontinent de siste 20 årene så det spørs vel hvor hyggelig det blir for resten av familien.

Gammel 18-06-09, 20:43   #18
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Oh yeah. Jeg har som mål å bli 118. Med full kontroll over alle kroppsåpninger.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:50   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Oh yeah. Jeg har som mål å bli 118. Med full kontroll over alle kroppsåpninger.

Munnen også? Om jeg analyserer personlige trender så kommer jeg ikke til å holde munn om noe som helst sånn rundt 76 års alder.

Gammel 18-06-09, 20:50   #20
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror jeg kommer til å bli eldgammel. Og dement og inkontinent de siste 20 årene så det spørs vel hvor hyggelig det blir for resten av familien.

"Neeeeei, jeg vil ikke til oldemor! Hun lukter tiss!"

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.