|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sykemelding og arbeid i periodenJeg har vært sykemeldt i 3 uker. Underveis vurderte jeg at jeg var frisk nok til å jobbe litt, og ringte fastlegen (det var ikke han som skrev sykemeldingen) for å bli delvis friskmeldt. Han sa at et nå var nye regler, og jeg kunne bare fylle ut selv i egenerklæringen, så ville NAV regne ut alt riktig i etterkant.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sykemelding og arbeid i periodenStrengt tatt har kanskje arbeidsgiveren din da svindlet staten litt. Dersom du har jobbet i den perioden da arbeidsgiver ikke dekket sykepengene så kunne du vært delvis sykemeldt og da ville arbeidsgiver også betalt deler av lønnen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sykemelding og arbeid i periodenMen altså, det var det legen mente bestemt at var forandret. At det IKKE var svindel. Det var han som sa jeg skulle gjøre det sånn og at det var unødvendig med en delvis friskmelding. Han sa at NAV ville redusere utbetalingene til arbeidsgiver ihht det jeg skriver at jeg har jobbet.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sykemelding og arbeid i perioden
Var det ikke slik det var tenkt i utgangspunktet da? At du egentlig skulle være for syk til å jobbe? I så fall er det vel det rette at legen krysser av for dette i utgangspunktet? Når du kommer deg raskere enn først antatt, så er det vel derfor du skal fylle ut egenmeldingsdelen i ettertid? Jeg synes det høres helt kurant ut, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sykemelding og arbeid i periodenDa satser jeg på at det går greit sånn.
![]() |
#7 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykemelding og arbeid i periodenJeg har gjort det slik i samråd med NAV, så det skal visst ikke være noe problem. Men jeg måtte vente med å sende kravblanketten inn til perioden var over, da. Slik at jeg ikke signerte krav om 100% utbetaling for deretter å jobbe.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|