Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 14:11   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Jeg finner aldri en løsning som funker (sikkert fordi jeg rett og slett har for lite skapplass). Trådkurvene fra IKEA er egetlig greie men det blir aldri noen orden og jeg finner ingenting.

Hvordan sorterer du i skapet? Etter type klær? farger? Eller lukker du øynene og slenger det inn?

Gammel 18-08-09, 14:12   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hvordan organiserer du kleskapet ditt?

Jeg sorterer etter type klær. Bukser for seg, gensre for seg, topper for seg og treningstøy for seg. Så har jeg jo klesstang for klær som må henges opp, og der er det litt sånn hipp som happ.

Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:14   #3
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Type klær, til det er fullt. Da lukker jeg øynene og stapper det inn.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:15   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Type klær, primært sett, men stort sett råder fullstendig kaos i klesskapet mitt.....Det funker så der kan man si..

Gammel 18-08-09, 14:16   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ha ting som hører sammen liggende sammen eller så finner jeg ingen ting. F.eks. om det er en topp som er til en spesiell genser eller jakke så ligger dette sammen. Sett har jeg i egen trådkurv, så har jeg bukser i egen, samt t-skjorter/topper i egne (1 til jobbtopper, 1 til hverdagstopper og 2 til gensere/cardigans) Undertøy og sokker i en egen også. Akkurat nå må jeg organisere og gå gjennom hele klesskapet vårt, for vi skal egentlig ha nok plass der. Har også satt inn noen nye kommoder nå inni skapet hvor jeg har mest sommerklær.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:20   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sorterer etter type klær. Bukser for seg, tykke gensere for seg, tynne gensere for seg, joggedresser for seg osv.
Dårlig med skapplass har jeg og så om sommeren ligger all tykk ull i sekker på boden og om vinteren ligger mye t-skjorter og shortser i de samme sekken mens ulla får flytte inn i skapet.
Drømmen er å kunne bruke en hel bod til klær, få plass til alt og ha skikkelig system :systemfreak:, men så har man ikke en bod til overs..aldri.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:20   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har for mye klær, for lite plass... Og for lite klær som er i faktisk bruk.

Men, jeg har sortert etter type klær:
IKEA trådkurver:
1 undertøy (+ badetøy)
1 sokker (også strømpebukser/leggingser)
2 topper uten/korte ermer
1 gensere (tynne)
1 cardigan/tykke gensere
1 skjørt
1 kjoler som kan brettes
1 bukser
1 treningstøy
1 sesongtøy (stilongser/shorts etc)

Gammel 18-08-09, 14:22   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg sorterer etter type klær. Bukser for seg, gensre for seg, topper for seg og treningstøy for seg. Så har jeg jo klesstang for klær som må henges opp, og der er det litt sånn hipp som happ.

som hos meg.
Jeg har en skuff med topper og t-skjorter, en skuff til gensre, en til bukser (ikke dressbukser, de henger) en til sommertøy som shorts og skjørt, piratbukser osv og en til treningstøy. I tillegg har jeg selvsagt egne skuffer til undertøy og sokker. Hvis du ikke har nok plass så er det nok temmelig håpløst å holde orden. Og trådskuffer er særdeles dårlig egnet.

Så da må du enten tynne ut garderoben og/eller få mer plass.

Gammel 18-08-09, 14:22   #9
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sortere?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:22   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stapper det inn der det er plass, og sånn må det forbli inntil vi får løst garderobeproblemet.

Gammel 18-08-09, 14:24   #11
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Eller lukker du øynene og slenger det inn?

Det er alltid fullt. Jeg har begynt å henge vekk sommerkjolene om vinteren og motsatt. Men det monner lite.

Jeg er også ganske flink til å kaste/gi videre ting som ikke blir brukt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:24   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ja, også har jeg hengeplass til kjoler/bluser/jakker som må henge.

Gammel 18-08-09, 14:30   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

I skuffer:
1 liten til underbukser
1 liten til skjerf (sånne pyntegreier)
1 til sokker og annet undertøy (ikke underbukser)
2 til topper/tynne gensere
1 til bukser

I skapet:
henger skjorter og kjoler
bukser, treningstøy og det som ikke får plass i skuffene ligger (presses inn) der det er plass. Lukker døra og håper det beste.

Vil ha walk-in-closet!!

Gammel 18-08-09, 14:30   #14
Lizzie

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg har for mye klær, for lite plass... Og for lite klær som er i faktisk bruk.

Men, jeg har sortert etter type klær:
IKEA trådkurver:
1 undertøy (+ badetøy)
1 sokker (også strømpebukser/leggingser)
2 topper uten/korte ermer
1 gensere (tynne)
1 cardigan/tykke gensere
1 skjørt
1 kjoler som kan brettes
1 bukser
1 treningstøy
1 sesongtøy (stilongser/shorts etc)

Jeg har tre store trådkurver fra Ikea og sorterer etter beste evne alt det ovenstående i disse. Vel. Undertøy har jeg et annet sted. Også prøver jeg å henge så mye som mulig også, for å få plass i det hele tatt.
Jeg drømmer også om mer garderobeplass!

Gammel 19-08-09, 10:19   #15
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Jeg sorterer etter type klær.

Etter at vi fikk laget garderoben slik vi skulle ha den og jeg fikk ryddet ut klær som er slitt/slaskete/for store/mamma klær/amme klær fikk jeg faktisk veldig god plass. Og lite klær.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:19   #16
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sorterer etter type klær og farge.

Gammel 19-08-09, 11:21   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mest trådkurver, og der er undertøy og sokker i én, og treningstøy og badetøy i én, og så prøver jeg av og til å rydde i de resterende, men i praksis blir resten av klærne stappet inn der det er plass.

Gammel 19-08-09, 11:23   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lukker øynene og slenger inn. Når jeg blir slank og rik, skal jeg ha fine klær som legges pent i system.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:23   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Organiserer?
Åja, de gangene jeg rydder og fjerner plagg som ikke passer lengre og henger alt opp igjen så henges ting etter type. Etterpå blir det stapp/skyv og press-metoden. Og enda skapet er smekkfullt har jeg ikkeno å ha på meg

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:24   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hatt ymse løsninger oppgjennom, men etter at vi flyttet har vi kleskott og alt har løst seg. Trådkurver og mye hengeplass. Jeg sorterer etter type tøy. Det jeg ikke bruker gir jeg bort, og her er jeg kjempenøye. Jeg skal aldri måtte ha en slik opprydning som jeg hadde for to år siden når vi solgte leiligheten, snakk om å spare på alt mulig da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.