Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å fly med Airbus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 11:09   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å fly med Airbus

Jeg har et snev av flyskrekk. Egentlig pleide jeg å si at jeg har flyskrekk, men etter å ha flydd sammen med noen som virkelig har det, så skal jeg revurdere mitt utsagn. Jeg er litt urolig for å fly. Men jeg flyr ofte, og det hjelper.

Nå er saken den at vi skal sydover i oktober. Jeg har funnet ut at charterselskapet (Ving) bruker Airbus 321 dit vi skal. Jeg kjenner jeg ikke liker dette. Jeg vet at flyskrekken min er irrasjonell og er fast bestemt på at dette ikek skal ødelegge for meg (derfor flyr jeg også ofte), men jeg er usikker på om den Airbus-angsten ER irrasjonell eller ikke. De får jo tross alt lov å være i lufta. Men etter Air France-ulykken (Airbus 330) og ulykken i Indiahavet (Airbus 310), er det flere som har sagt at de ikke vil fly Airbus.

Jeg har lite lyst å avbestille, men vi har muligheten. Jeg vil gjerne på ferie, og synes det er tragisk hvis dette skal få ødelegge for meg. Lilevel, ER det så trygt som et fly kan bli? Det er som regel Boeing jeg pleier å fly.

Ville du ha flydd Airbus 321?

Sist redigert av Hyacinth : 17-07-09 kl 11:15.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 11:12   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å fly med Airbus

Jeg har akkurat kjørt en Airbus 330 t/r Gran Canaria, det gikk fint det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 11:14   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har akkurat kjørt en Airbus 330 t/r Gran Canaria, det gikk fint det.

Ja, det går som regel fint. Men er det større sjanse enn med andre fly for at det ikke skal gå fint?

Det VAR 330 som ramlet ned i Atlanteren, ikke sant?

Gammel 17-07-09, 11:17   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja Air France flyet var en 330. Jeg tror ikke at det er noe større sjanse for at en Airbus skal falle ned enn en Boing. Jeg er mer opptatt av at det flyselskapet jeg kjører med er et som er anerkjent og får lov til å lande i Europa feks. Noen ganger skjer det ulykker, uansett hva slags fly det er. Men det er så sjeldent egentlig så jeg kan ikke la det hindre meg i å reise.

Gammel 17-07-09, 11:20   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, jeg skulle ønske jeg greide å tenke sånn (hele tiden). Jeg får trene på det fram til turen.

Gammel 17-07-09, 11:23   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Men altså, jeg tenkte det samme som deg når jeg fant ut hva slags fly jeg skulle kjøre. Men jeg har ikke flyskrekk og reise for meg er viktigere enn hva som kan skje.

Gammel 17-07-09, 14:44   #7
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Jeg ville flydd, hadde nok vært mer opptatt av hvilket flyselskap flyet kom fra enn selve flytypen.

Hverken Airbus, flyselskap eller luftfartsmyndigheter vil utsette passasjerer for unødvendig risiko.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 15:16   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men er det større sjanse enn med andre fly for at det ikke skal gå fint?

Høyst sannsynlig ikke. Jeg er ikke noen ekspert, men jeg mener å ha lest at det veldig sjelden er feil ved flytypene som medfører ulykker. Langt oftere er det snakk om menneskelig svikt, feil i flyselskapenes rutiner eller rett og slett uheldige omstendigheter.

Jeg tror ganske sikkert ikke du kan bruke flytype som rasjonell årsak for å la være å reise et sted. Som flere allerede har sagt: flyselskap er nok et mer fornuftig kriterium å gå etter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 16:39   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tusen takk, alle sammen. Da tør jeg kanskje reise likevel.

Gammel 17-07-09, 18:20   #10
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også tenkt sånn. Vi skal til Jamaica, og må fly Airbus (husker ikke hvilken serie) til London først. Så Boeing 777-200 fra London til Montego Bay.
Jeg kjenner at den timen med Airbus ikke frister så veldig mye...
Må det hjem også.

Gammel 17-07-09, 18:22   #11
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A319

Skal jeg , da?

Gammel 17-07-09, 18:23   #12
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som flere allerede har sagt: flyselskap er nok et mer fornuftig kriterium å gå etter.

British Airways?

Gammel 17-07-09, 19:01   #13
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Jeg hadde ikke vært redd for å fly med BA.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:03   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

British Airways?

Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter overhode.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 18:23   #15
Line*
Expired

Standard

Takk.

Gammel 18-07-09, 20:21   #16
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker litt sånn at da er jo Airbus "ferdige" med ulykkene sine for en stund de da, statistisk sett
(Selv om det, statistisk sett, er heeeelt på bærtur. Men det føles godt å tenke sånn)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 20:45   #17
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Grunnen til at det virker som det ofte er Airbus som er involvert i ulykker er jo ganske enkel, det er flyselskapet som leverer flest fly på verdensmarkedet. Det er en mye sikrere indikasjon og se på flyselskapet du reiser med, flyet som falt ned i atlanteren var jo svartelistet i EU pga dårlig vedlikehold det skal ikke Airbus ha skylden for.

Og BA er et av verdens beste flyselskaper Line*

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 20:48   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

flyet som falt ned i atlanteren var jo svartelistet i EU pga dårlig vedlikehold det skal ikke Airbus ha skylden for.

Air France-flyet? Du mener ikke det i Indiahavet?

Gammel 19-07-09, 14:04   #19
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Og BA er et av verdens beste flyselskaper Line*

Takk, det er egentlig veldig godt å vite.

Gammel 19-07-09, 18:00   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg hadde flydd airbus uten å blunke. Jeg hadde neppe flydd Nigeria Airlines uansett hvilke fly de brukte, men reise med Ving eller BA eller Atlantic eller ... de kjente selskapene - oh yes.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.