|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerJeg har en matlagende, fiskegal, bleieskiftende, huslig mann. Men jeg har aldri fått noen reaksjoner på det...... Jeg ser på han som den perfekte mann! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommer
Vi har mann støpt i samme form, men omgivelsene våre er visst forskjellige. Min mor syns nok kanskje jeg blir litt bortskjemt, så de senere årene har mannen skiftet dekk på bilen for å ikke skape for mye ubalanse i kjønnsfordelingen her |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
Nettopp, nettopp. Hadde vi hatt parabol hadde han også måttet klatre. Jeg har nemlig høydeskrekk. Jeg tror det er en bra ting å ha når man i kvinne, da blir man liksom akkurat passe hjelpeløs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Fordi det er ganske vanlig at menn griper til fastfood og tar seg mer friheter sammenlignet med sine kvinnelige partnere. Dette gjelder selvsagt ikke alle og jeg er ikke i tvil om at mange her på FP vil bedyre at det er dem helt ukjent, men jeg leser og hører nærmest daglig at familier fremdeles lever i den situasjonen.
![]() |
#6 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerHadde ikke min kjære laget mat her i huset hadde vi vel levd på pizza og junk.
![]() |
#7 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerDet er nok en oppfatning mange kvinner i alderen 50+ har kanskje. Selv kjenner jeg stort sett mannfolk som viser stor omsorg for sine barn (kvalitet og kvantitet), lager mat, skifter sin del bleier, gjør husarbeid og det meste av utendørsarbeid (blir ofte glemt eller oversett). Jeg har selv en slik mann, og han får mer enn gjerne dyrke sin hobby 1 gang i uka eller en helg av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, den var morsom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerTja. På jobb hos meg er det ganske vanlig med barnerike familier. Og vi har en relativt heftig vaktplan. Jeg tror det hadde vært dårlig stelt om ikke begge foreldrene hadde vært fungerende på hjemmebane. Så der hører jeg aldri slike kommentarer. Heller ikke fra min vanlige omgangskrets. Men jeg har hørt den typen kommentarer sagt fra mødrene til mine barndomsvenninner. Jeg trodde det var ganske vanlig å gå ut fra at menn også virker på hjemmebane, men det stemmer kanskje ikke?
![]() |
#10 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerHer i huset tar sambo gjerne de verste stinkbombene. (Hybelkaniner og rot overser han derimot glatt.) Vi har begge "fri" til å gjøre våre aktiviteter innimellom, uten at vi har fått noen kommentarer på det.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerTror det er bare kollegaen din som er misunnelig. Det høres ut som om hennes mann ikke har det alt for greit. |
![]() |
![]() |
#12 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerJeg har en mann som er ganske lik, huslig og tar sitt hjemme, inkludert bleier, men desverre har jeg veldig mange veninner med menn som sniker seg unna det de kan, så jeg kunne nok funnet på å komme med en slik kommenter. Har plenty menn i perifer omganskrets som aldri skifter bleier, står opp med ungene eller lager middag, og som kan komme med ytringer som: "nå har jeg passet ungene i to timer, nå må jeg få gå på pub."
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerJeg har en mann som gjør mesteparten av husarbeidet, og som alltid har vært likestilt med meg overfor poden (i den grad det går an når den ene ammer). Jeg merker også denne holdningen hos venninner som ikke har menn som bidrar i hjemmet, samtidig som man har dem som bare synes jeg er veldig heldig.
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerDet forventes altså at mannen skal bytte bleier, ellers er han lat, men det forventes IKKE at han skal kunne lage middag eller se til at leksene blir gjort? Merkelige greier.
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerDet blir litt sånn som Esme nevnte i Den Andre Tråden. Man lar sin udugelige mann stå til inntekt for alle menn; hæ? hjelper mannen din til hjemme??! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerJeg og mannen er akkurat like uhuslige. Vi synes begge det er kjipt å bytte bleier og vi liker bedre å leke og kose med ungene. Vi deler med andre ord.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Det er en ganske vanlig oppfatning, i alle fall.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Ja, altså, jeg kjenner meg ikke igjen i noen av de kvinnefordommene selv - sånn hvis noen trodde det var meg selv jeg beskrev.
![]() |
#19 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jepp. Men det er han som tjener pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Menn og bleieskift og andre fordommerMannen min er tar en større del av husarbeidet enn meg, lager mer mat, tjener mer og tar sin del av oppgaver vedr. barna. Han tok sin del (og vel så det |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|