Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lyse sin PVR er jo ræva, savner GET

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-09, 00:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Lyse sin PVR er jo ræva, savner GET

Grr! Vi hadde PVR-boks fra GET der vi bodde før, og den var fantastisk! Serieopptak, man kunne spole en halvtime tilbake uten å ha tatt opp det man så på, hendig kontroll, fin og oversiktelig meny og ja, alt var flott.

Så flyttet vi og måtte ha Lyse. Knallbra nett har vi fått, superrask linje i forhold til før (laster ned en hel serie-sesong med rundt 20 episoder på en halvtime) men det er også det eneste som er bra. PVR-boksen har ikke serieopptak (herlighet), menyen er grusom og stressete, man må være Einstein for å finne utav knappene på kontrollen (for ikke å snakke om steinalder-designet på kontrollen), man kan ikke spole tilbake om man går glipp av noe og i motsetning til hos GET så står det ikke noe om hva serier handler om på menyen slik at man må lese på nett eller ta opp episoden for å finne ut om man har sett den før. På GET-boksen kunne man lese det der og da, så slapp man å ta opp ting forgjeves.

Hvorfor er Lyse-boksen så dårlig i forhold til GET sin? Håper den blir bedre etterhvert, for dette er jo helt middelaldersk. *syte*

Gammel 11-07-09, 00:15   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lyse sin PVR er jo ræva, savner GET

Ja det er tragisk men det virker sånn noenlunde. Det som er mest tragisk er jo vist du trykker på www knappen på fjernkontrollen, vist man liksom skal kunne surfe på nett på tven så må man iallefall ha god tid.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 00:16   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Og det er jo altibox som leverer innholdet ikke Lyse

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 00:17   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altibox ja, det er det som står på menyen. Jeg er ganske fersk på dette her enda, så jeg kommer nok inn i det. Men jeg er veldig, veldig skuffet til nå hvertfall. Elendige greier! Men selvsagt bedre enn ingenting. *kan jo ikke leve uten PVR*
Hadde det ikke vært for internett skulle jeg byttet til GET sporenstreks. Synd at GET har elendig nett men super-PVR, og Lyse har helt motsatt.

Gammel 11-07-09, 08:31   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Gi tilbakemelding når du får tilsendt spørreskjema via mailen. Jeg har gitt beskjed at jeg syntes boksen mangler ett og annet selv om jeg ikke har prøvd GET boksen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 09:03   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg flyttet fra Getboksen min til IPTV fra Nextgentel. Og selv om kvaliteten er bra osv HAR DE IKKE PVR enda!!!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 09:17   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også altibox. Fjernkontrollen liker jeg kjempegodt i og med at den kan programmeres til å brukes på alt. Vi har forsterker, TV og boks på fjernkontrollen - noe jeg synes er kjempegreit.

Det er endel styr meg boksen og de snakker veldig om fornying og greier, men akk så trege da...

Gammel 11-07-09, 10:07   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den er dårlig. Men jeg ville ikke vært den foruten likevel.

Gammel 11-07-09, 11:09   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei er du gal, jeg ville ikke vært den foruten jeg heller. Jeg levde uten PVR i over to måneder og holdt på å gå fra vettet. Nå får jeg endelig tatt opp matprogrammer og naturdokumentarer og sånt igjen, som jeg kan se når jeg vil.

Jeg får bare vente og se om de fornyer seg, og prøve å komme over det intense GET-savnet. Synes Altibox kunne fått et lite kurs i hvordan PVR-boksen skal være, hos GET.

Gammel 11-07-09, 11:28   #10
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har Lyse på telefoni/bredbånd og strøm, men beholder GET på tv. Gir ikke fra meg den dekoderen før Lyse kan gi noe tilsvarende.

Gammel 11-07-09, 11:30   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det ville jeg også, men da fikk vi ikke det supre nett-tilbudet, og mannen skulle på død og liv ha det og vant gjennom, rett og sett fordi jeg ikke visste hvor ELENDIG denne boksen var. Men vi skal diskutere det litt videre. Der vi bodde før var GET innlagt i borettslaget så det ble billigere for oss da.

Gammel 31-07-09, 08:51   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det sant? Vi har altibox, men har ikke PVR. Etter å ha vært på besøk hos foreldrene mine har jeg fått dilla, og skulle bestille PVR nå. Men de hadde GET sin. Kommer jeg til å bli skikkelig skuffet da? Man kan ikke få PVR fra andre når man har altibox tv og internett?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:01   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Har du vært borti GET sin er det som å komme til helvete når man bytter over til noe annet, jeg lover deg. Men har man ikke vært borti PVR før og Altibox sin er det første man prøver, blir man nok ikke like skuffet. Selv om boksen ER elendig.
Joda, vi kan gå tilbake til GET, men problemet er at vi har bindingstid nå, og må da betale for 2 bokser, og det har vi ikke råd til. Men så snart bindingstiden er ute skal jeg ha GET tilbake, tro meg!

Gammel 31-07-09, 09:17   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betyr det at jeg kan ha altibox-systemet her, men allikevel ha GET sin boks? :me me me:

Gammel 31-07-09, 09:21   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, mannen min mener hvertfall at vi kan ha internett og tlf fra Lyse, og samtidig ha GET-boks. Men jeg må vente i ett år. :skrik:

Gammel 31-07-09, 09:22   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Ah, takk! Det skal jeg sjekke ut.

Gammel 31-07-09, 09:28   #17
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Betyr det at jeg kan ha altibox-systemet her, men allikevel ha GET sin boks? :me me me:

Du må nok ha tilgang til GET kabelTV for å bruke deres boks; mao et antenneuttak koplet til Gets nett. I tillegg til evt fiber fra andre leverandører. Get leverer også internett og tlf over samme kabel.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:31   #18
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Enig med deg i at den er dårlig, men nå har det iallefall kommet en bra ting på den. Det går an å legge inn opptak fra nett. Veldig kjekt når man er serieavhengig og ikke er hjemme.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.