Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dilemma

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 13:53   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dilemma

Person A kommer inn i en butikk, ser en fin kjole og tenker at hun gjerne skulle hatt to av disse. Det er ikke flere på hylla men A ser at det henger en på prøvedukken. Det er lite ansatte i butikken og en lang kø foran kassen, men A stiller seg i køen for å få hjelp, med deg har hun den ene kjolen som lå på hylla.

Person B kommer rett etter inn i butikken ser den samme kjolen som henger på dukken og stryker rett forbi den lange køen hvor A står og venter på å få hjelp. Hun ber da betjeningen om å få kjøpe kjolen på prøvedukken og får beskjed om å vente litt siden betjeningen er mer enn middels stresset av den lange køen hun driver på med.

Etterhvert kommer A frem i køen og sier at hun også ønsker seg denne kjolen. Betjeningen blir da hakket enda mer stresset og hun ber A om å vente, går bort og tar kjolen av dukken, snakker litt med B og kommer tilbake til A. Hun har da bestemt at B får kjøpe kjolen. A blir sur men like fri for kjole.

Vad tycks? Hvem skulle fått kjøpt kjolen om du var betjening.

Gammel 06-08-09, 13:57   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma

Jeg ville latt A kjøpe begge. Hun stilte seg først i kø, enkelt og greit. B sniker foran køen, og bør ikke få noen fordeler av det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:59   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok latt A kjøpe begge, men syns kanskje hun kunne være litt grei og la B kjøpe den ene siden det er to helt like kjoler.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:03   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Enig med Glitter A burde fått tilbud om å kjøpe begge, men kunne vært grei og latt b få den ene.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:04   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis jeg var A ville jeg sagt fra med det samme B meldte seg at jeg skal ha den kjolen og jeg står foran deg i køen.

Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:17   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hadde jeg vært B hadde jeg beklaget og latt A kjøpe kjolen, men vært veldig lei meg siden A fikk to og jeg fikk ingen.

Gammel 06-08-09, 14:26   #7
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

A er også ganske lei seg fordi hun har to småjenter som skulle hatt nye kjoler til bursdagen sin, nå fikk bare den ene

Gammel 06-08-09, 14:28   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

A burde fått kjøpe de.
Men ga du beskjed om at du sto først i køen til ansatt og B?
Og hva sa de?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:31   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner at du er lei deg og ja du burde fått kjøpe begge kjolene!

Gammel 06-08-09, 14:34   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

A er også ganske lei seg fordi hun har to småjenter som skulle hatt nye kjoler til bursdagen sin, nå fikk bare den ene

Åja, jeg trodde det var to kjoler til A selv. Da trekker jeg tilbake siste del av forrige innlegg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:46   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde sagt det samme som smilefjes. Makan til frekkhet.

Gammel 06-08-09, 14:47   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte ikke å skjønne hvorfor du ønsket deg to kjoler av samme slag, men skjønner det jo litt bedre når det var til småtteriene. Køsniking er no-no og A burde fått kjøpt begge.

Gammel 06-08-09, 14:48   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Åja, jeg trodde det var to kjoler til A selv. Da trekker jeg tilbake siste del av forrige innlegg.

Samme her.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:49   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Først i køen er først i køen.
Makan til frekk B person da.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 15:09   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Så utrolig frekt av B, å ikke gi deg kjolen når du tydelig var foran henne i køen. Og merkelig kundeservice av butikken. Hvis det er en kjede så ville jeg ha sendt en mail til noen sentralt og klaget på dette, mulig de da kan hjelpe deg med kjole nr 2...

Gammel 06-08-09, 15:23   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først i køen - først til mølla.

Gammel 06-08-09, 21:18   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det vel ikke helt uvanlig å spørre litt på siden om det er greit å kjøpe utstilling? Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å stå i den køen bare for å finne ut at de ikke solgte utstillinga av en eller annen grunn slik som på ikea. Jeg synes ikke person B var frekk, hun spurte og ble satt til side for å vente. At ikke person A sa høyt fra at hun sto i kø foran B og ventet på hjelp for å få løs den kjolen skjønner jeg ikke. Men jeg synes B burda la A få kjolen, og betjeningen kunne ringt en annen butikk i samme kjede om det finnes for å prøve å skaffe til veie en kjole til.

Gammel 06-08-09, 22:52   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Dersom jeg var A ville jeg sagt at da vil jeg ikke ha denne heller, for jeg skulle ha til begge barna og når jeg ikke får begge to så trenger jeg heller ikke den ene.

Gammel 06-08-09, 23:56   #19
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

A burde fått kjøpe begge to. Det er så utrolig mange frekke folk. Det er da ikke normal høflighet å rase inn på den måten heller.
Nei til kø-sniking, det er en uting!

olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.