Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

E-post som angivelig er fra IKEA

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 20:39   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

E-post som angivelig er fra IKEA

Jeg fikk en e-post i dag. Angivelig skulle den være fra IKEA, hvor de advarte meg om at de hadde oppdaget unormal aktivitet på IKEA-kontoen min, og hvis jeg bare klikket på vedlagte lenke skulle de sørge for at dette ble tatt hånd om. Hvis jeg ikke gjorde det, ville IKEA-kontoen min bli sperret for evig og alltid.

Veeeel.

For det første - e-posten var stappfull av skrivefeil, den så rett og slett ikke ut. Meget dårlig norsk, og en kan neppe skylde på at IKEA er et svensk konsern her.

For det andre - adressen var fra IKEA.no - mens linken skulle gå til IKEA.com - mye liksom.

For det tredje - ha ha ha og ædda bædda - jeg har aldri hatt noen IKEA-konto.

Så mye jeg klikka på den lenka.

Og så titter jeg på DT på nett i kveld, og hva ser jeg: http://dt.no/article/20090806/NYHET/2087487/1063/NYHET

Men ærlig talt - den e-posten var så elendig at du må være passe dum for å gå inn på den. Men noen lar seg jo lure, stakkars krek.

Gammel 06-08-09, 20:41   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-post som angivelig er fra IKEA

Passet jo bra siden de sendte ut mail om katalogen i dag

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:44   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns synd på dem jeg. På samme måte som jeg syns synd på disse som tror at msn/facebook/twitter etc. skal koste penger. Noen er bare utrolig godtroende og tror det de ser skrevet.

Gammel 06-08-09, 20:50   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk også den e-posten. Ekstra tillitvekkende når overskriften er "Premie fra IKEA" og handler om noe helt annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:51   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg fikk også den e-posten. Ekstra tillitvekkende når overskriften er "Premie fra IKEA" og handler om noe helt annet.

Ja stemmer - det var overskriften, det hadde jeg glemt. Bare det fikk jo alle alarmbjeller til å ringe, for jeg har da vitterlig aldri deltatt i noen Ikea-konkurranse.

Gammel 06-08-09, 20:53   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

IKke fått slik mail jeg... dumme ikea vil ikke gi meg noe nei..

Hehe.

Gammel 06-08-09, 21:41   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fått den mailen som er svindel, men jeg har fått en mail fra IKEA om at den er i omløp.

Sitat:

Kjære kunde,

Det er sendt ut e-poster til e-postadresser i Norge hvor mottageren blir bedt om å oppgi navn,
kredittkortnummer, utløpsdato for kortet, CVV-kode og pinkode

E-posten kommer ikke fra IKEA. Vi advarer publikum mot svindelforsøket og mot å
legge igjen kredittkortinformasjonen.

Senere i dag vil du motta IKEAs siste nyhetsbrev. Vi håper du tar deg tid til å lese dette,
samtidig som vi ber deg slette mistenkelig e-post.

Det er beklagelig at IKEA blir misbrukt i dette svindelforsøket, og vi håper at ingen konkret har
blitt svindlet i dette forsøket.

Sikkerhet prioriteres høyt i IKEA. Vi vil granske tilfellet nærmere og utelukker ikke at
forholdet vil bli politianmeldt.

Med vennlig hilsen
IKEA

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.