|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Mat til 1 1/2-åringJeg vil gjerne at Poden skal vokse opp og spise det meste/smake på alt, og fram til nå har det ikke vært noe problem. Han har vært nysgjerrig og smakt på det meste.
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringDet avhenger jo litt av om poden er veldig slank av seg (altså slik at du generelt er bekymret for matinntaket), men jeg må innrømme at når det gjelder middag hadde jeg bare servert det vi andre hadde og hvis han ikke vil ha så vil han bare ikke det. Så heller servert kveldsmat med brød ikke så veldig lenge etterpå så kan han ta det igjen der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringJeg prøver å gjøre omtrent som apan med min 15-måneder gammel jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringFor å korrigere meg selv litt er altså min 21 måneder alt faktisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringAlle mine tre er utrolig sære når det gjelder middag. Hun på 3,5 er verst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringSiden jeg først stadig kommer på nye ting her kan jeg jo nevne at min søster hovedsakelig levde på brød med hjemmelagd syltetøy, bananer og poteter de første 7 årene av sitt liv. Det gikk greit med henne likevel selv om jeg ikke vil anbefale den dietten i årevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringZtjerna har i perioder også vært en liten middagssæring. Poteter har alltid vært ut, det samme med andre kokte grønnsaker. Tørkede grønnsaker derimot, er en slager. Han spiser derfor ofte tørkede grønnsaker som snacks til forrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringStorebror her i huset spiste alt vi puttet foran ham til han var ca 2 1/2 år -
![]() |
#9 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringJeg mener å ha lest et sted at det er helt naturlig at unger på rundt to år blir kresne. Rett og slett fordi det fra gammelt av er omtrent den alderen de er i når de får småsøsken, og følgelig får mer ansvar for eget matinntak. Da blir det viktig at de ikke putter i seg noe som er giftig, og da blir de kresne.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringAlle mine gutter har vært mataper til de var rundt 1,5 år og da ble det bråstopp for de to eldste. Minsten var litt tregere ute og har fått samme matstopp nå som han er blitt 4 år.
![]() |
#11 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringtror det er noe som "går" *ler*
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringVi har valgt å være strengere. Så lenge det er trass som gjør at de ikke vil spise, og et forsøk på å se hvor grensa går, er det viktig at man som forelder er ganske fast. |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åring
Storesøster har en slik venninne. Der er nugatti en viktig del av hverdagskostholdet. |
![]() |
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
Takk for fine råd og innspill alle sammen.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringOm du lar ham få være med å lage maten da, vil han smake på det da?
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg vet ikke hvilken Supermann du tror jeg har, men Poden skjønner ikke konsptet "lage mat" ennå.
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mat til 1 1/2 åringHan trenger ikke lage så mye, bare være med å dille litt.
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg har ingen problemer med å sllippe ham løs altså. Jeg er veldig langt unna å være overbeskyttnede. Men han ser ikke ut til å verdsette det at han får være med på alt han vil. Han vil rett og slett ikke.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Hmm... mine unger står pal og ser på - og "kappes" om å finne fram ingredienser, helle oppi, røre rundt... |
![]() |
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
Poden kastet kniven fra seg i raseri her en gang jeg prøvde å forklare hvordan han måtte holde agurkbitene for å unngå å kappe fingrene av seg. Det var nære på at ikke mor ble fingerløs ...
![]() |
|
|