Innredning av fjellhytte
Ja, det trenger jeg litt hjelp til. Hytten er helt ny, uten noe innhold og foreløpig av typen ubehandlet "furuhelvete". De tentative planene er at takene skal lutes mens veggene (panel) skal males hvite. Jeg er i utgangspunktet stor fan av lyse, lette møbler, men tenker at man på en hytte fint kan ha litt tyngre, gjerne mørke møbler.
Kjøkkeninnredningen er av hyttetypen og helsort. Det er åpen stue/kjøkkenløsning og ene delen av stuen domineres av en diger steinpeis. Det er viktig at rommet ikke overmøbleres samtidig som det bør være komfortabel spise- og sitteplass til åtte-ti personer.
Jeg har lyst på en rød eller brun sofa, men er usikker på om vi bør gå for en hjørneløsning eller en 2+3. Mannen og jeg har snakket om å kjøpe sorte spisestuestoler i skinn og et mørkt spisestuebord og stuebord, men vi har ikke funnet noe konkret.
Spørsmålet er videre om vi skal ha dobbeltsenger/familiekøyer på alle soverommene, eller om "barnerommet" skal få køyesenger (enkle). Gangen er ikke veldig stor, men vi bør vel ha lukket skap, på deler av gangen, samt masse knagger, skostativ og hyller til luer, votter og andre småplagg.
|