Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Little miss Perfect

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 21:22   #1
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Little miss Perfect

På TvNorge i kveld.
Mødre som doller opp sine små døtre til missekonkurranse. Spray-tan, hairextentions, sminke, falske hvite tenner, smykker osv. Jentene får beskjed om å "vrikke på rumpa" o.l og mødrene kjefter, smeller, presser og er helt hysteriske. "Why do I have to do this, mom?" "Because tou are so pretty!"
For HVEM er dette sinnsyke konseptet laget? Mødrene? Gi dem en sminkedokke,da! Jeg synes så synd på disse små, uskyldige jentene som skal gjøres til og te seg som små voksne. De ser ut som levende Barbiedokker, jo.
Hva synes du?

Gammel 19-08-09, 21:25   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Little miss Perfect

Jeg så en halv episode sist uke men måtte bare skru av for jeg ble så sinna. Spesielt når hun ene mora mente at alle som ikke likte sånne konkurranser sikkert hadde stygge unger.

Gammel 19-08-09, 21:27   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet du hva, jeg ser akkurat på det og ble så provosert at jeg skulle åpne en slik tråd her nå, men så din! Er det mulig at foreldre kan gjøre slik med barna sine? Jeg synes bare ikke at det hører noe sted hjemme

En mor i programmet: I just cried, she's my baby, but she's just so grown up.

Eh, ja.... Barn blir gjerne voksne når de sminkes og dolles opp til å se ut som VOKSNE!!!

Little miss perfect du, my ass!! For meg er little miss perfect en fornøyd jentunge som sitter i sandkassa med søle i ansiktet, sminke har intet på barn å gjøre.

En annen mor: I couldn't ask for a better performance from that child. If the judges don't want to see her, that up to them. Now I have to go home to explain to my little girl why the judges didn't think she was pretty enough. (Sagt med tårer i øynene og skjelvende hake).
Kan ikke si at jeg hadde særlig mye sympati med denne moren, hadde hun holdt datteren sin unna dette sirkuset hadde hun ikke behøvd å dra hjem for å forklare hvorfor dommerne ikke syntes at hun var pen nok.

Makan....

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 21:27   #4
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg kjenner at jeg hisser meg opp over et slik konsept. Disse mødrene provoserer meg.

Gammel 19-08-09, 21:59   #5
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg så en halv episode sist uke men måtte bare skru av for jeg ble så sinna. Spesielt når hun ene mora mente at alle som ikke likte sånne konkurranser sikkert hadde stygge unger.

Ja,hun der virket jo ekstremt oppegående...

Gammel 19-08-09, 22:00   #6
Left
Passiv

Standard

Tåpelig. Flott at de lærer barna sine så fantastiske verdier. Er du pen, så holder det. Da er det ikke så farlig med resten.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:01   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så en episode og tok meg i å lure på om det var tilfeldig at alle barna i konkurransen hadde mindre pene mødre...

Hun ene moren gråt da datteren ikke vant.

Gammel 19-08-09, 22:03   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg så en episode og tok meg i å lure på om det var tilfeldig at alle barna i konkurransen hadde mindre pene mødre...

For det gjorde ikke jeg.

Gammel 19-08-09, 22:07   #9
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da var det ikke bare meg som reagerte på det..
Det er vel helst sin egen drøm de lever ut gjennom ungene sine.Patetiske mødre,spør du meg.

Gammel 19-08-09, 22:12   #10
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Da var det ikke bare meg som reagerte på det..
Det er vel helst sin egen drøm de lever ut gjennom ungene sine.Patetiske mødre,spør du meg.

Det er akkurat det jeg tenkte også. At de ikke tenker på at de ødelegger barna sine med den oppførselen. Jeg orker rett og slett ikke å se på dette programmet.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:18   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Så på i kveld og fikk vondt av barna. Det ser ikke ut som om de synes det er så morsomt. La også merke til mødrene som selv ikke var så "pene" og tror nok at de prøver å gi barnet sitt det de selv gikk glipp av da de var små. Bare synd at barna ikke har så mye de skulle ha sagt.

Men, er ikke dette et amerikansk fenomen? Fokus på det ytre?

Gammel 19-08-09, 23:02   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, akkurat den uttalelsen så jeg også.
Der og da bestemte jeg meg for at dette programmet ikke var noe for mg og mitt høye blodtrykk.
Dette er galt og ødleggende på så mange nivåer at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.
(Og ungen min er selvfølgelig usedvanlig vakker.)

Gammel 19-08-09, 23:12   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Hun ene moren gråt da datteren ikke vant.

Tanken streifet meg, kan du si.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:15   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:22   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykt. Syyyykt.

Gammel 19-08-09, 23:23   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bare sett reklame for programmet (og det holder!), men har tenkt samme tanken selv. Ser for meg at disse mødrenes store drøm har vært å vinne slike konkurranser selv og nå skal leve ut denne drømmen gjennom døtrene sine.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:14   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Det ligger masse episoder på YouTube, jeg så på et par stykker og tenkte at det kunne være kult som undervisningsopplegg i engelsk (om/når jeg engang skal undervise VG1 igjen...).

Men ja, det var ekkelt å se småjenter som på den måten blir seksualisert, jeg betrakter det rett og slett som overgrep på ungene. Stagemoms/dads er en ting, men dette var nesten hakket værre.

Og så denne sangen da. "citrus rainbows" ?

Gammel 20-08-09, 07:37   #18
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det er så sjukt ...

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 08:01   #19
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sykt! Jeg så en episode i går. Det eneste som kanskje kan formilde situasjonen var den ene "white trash"- mammaen som ønsket å tjene noen kroner så datteren skulle få gå på college. Jeg kan jo forstå at man da tyr til mye rart for å få det til.

Gammel 20-08-09, 08:12   #20
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Hele konseptet burde vært stoppet og mødrene burde fått tilbud om hjelp.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.