Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galt å spørre om hva man tror på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-06, 18:51   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det galt å spørre om hva man tror på?

....

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 20:16. Årsak: Sitat slettet fordi den opprinnelige teksten ble slettet.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:54   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?

Jeg måtte dåne litt i den tråden.

Skjønner ikke hvorfor denne Joma må bruke tre-fire innlegg på å poengtere at det er en privatsak. De fleste holder seg unna tråder hvor de ikke føler seg komfortable, andre igjen bruker ett innlegg og en setning på å si at de ikke ønsker å kommentere det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:54   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er et helt greit spørsmål. Folk kan velge å svare at det er en privatsak, hvis de vil. Akkurat som at jeg syns det er greit å spørre hvilken politisk tilhørighet folk har, og at de kan svare eller la være.

Gammel 30-12-06, 18:57   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri sett på det som galt å spørre, men så er jeg heller ikke ekstremist slik som enkelte er.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:58   #5
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Nei, det er ikke galt å spørre hva en tror på.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:00   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer helt an på settingen, men i utgangspunktet syns jeg det må være greit å stille spørsmålet. Kan noen gi meg linken til denne trådens opphav?

Gammel 30-12-06, 19:07   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er galt å spørre, men jeg vil nok ikke spørre folk i alle mulige settinger. Er selv veldig åpen både i forhold til hvor jeg står med tanke på livsyn og politikk. Det kunne allikevel ikke falle meg inn å spørre kolleger jeg ikke kjenner godt om hvor de står i forhold til dette. Når man er åpen selv, merker man fort om de man prater med også er det.

Nå er jeg ikke helt sikker på hva det siktes til i hovedinnlegget, så det er godt mulig at svaret mitt blir litt "God dag mann økseskaft".

Gammel 30-12-06, 19:07   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synnes ikke livsyn er noe privat eller tabu å spørre om. Jeg liker å vite hva andre tror på. For mange er jo livssynet en del av personen...

Gammel 30-12-06, 19:07   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, godt spørsmål. Det er vel ikke galt, men det føles ganske privat. Litt som de famøse skal-du-ikke-ha-barn-snart-spørsmålene? Og hva man stemmer?

Jeg hadde ikke likt å bli stilt det spørsmålet av sjefen under julebordet, f.eks.

Nå svarer jeg generelt, da, jeg har ikke lest den aktuelle tråden som åpenbart er opphavet til spørsmålet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:14   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis du fra kollegaen hadde fått linker til Humanetisk forbund og til hedningesamfunnet. Hadde du da følt det unaturlig å spørre om han identifiserte seg med noen av dem?

For å svare på spørsmålet; nei.

Uansett er det annerledes IRL enn på et diskusjonsforum. Her starter man gjerne tråder med det formål å diskutere hverandres tro. Man kan trekke seg ut akkurat når man ønsker (som når det blir for personlig) og her er man gjerne mer anonyme enn hva jobbkolleger er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:15   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du fra kollegaen hadde fått linker til Humanetisk forbund og til hedningesamfunnet. Hadde du da følt det unaturlig å spørre om han identifiserte seg med noen av dem?

Det kommer an på settingen, og hva kollegaen ønsket å formidle med linkene. Jeg vil ikke synes det er ufint, men ville nok ikke spurt om det ikke var en kollega jeg kjente spesielt godt.

Gammel 30-12-06, 19:18   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt greit at folk spør og jeg svarer som regel. Men som Scarlett skisserer, det kommer an på situasjonen. Jeg ville visst hva som var intensjonen bak spørsmålet og hvis jeg ikke følte det var relevant ville jeg mest sannsynlig svart nettopp det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:20   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på bakgrunnen for at linkene ble sendt. Hvis det var for å komme med dokumentasjon i en diskusjon (som denne) så hadde jeg ikke følt det naturlig å spørre, for jeg hadde antatt at h*n ikke ville linket fra andre trossamfunn enn sitt eget - og i og med at det her var to ulike, så hadde jeg tatt det for gitt at h*n ikke tilhørte noen av dem.

Gammel 30-12-06, 19:23   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

har ikke lest hele tråden, svarer bare ut i fra spm:

Nei jeg kan ikke forstå at det kan være galt? men det må være lov å svare at det er en privatsak også. Selv har jeg ingen problem med å svare på den slags spm. Samme hvem det kommer fra..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:26   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke noe galt i å spørre om dette. Særlig ikke på et forum.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:30   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Det jeg undret meg over er at det å bli spurt om livssynstilhørighet i en tråd på nettet er så privat at man rett og slett ikke bør spørre om slikt. Særlig ble jeg overrasket over dette i en tråd hvor det ble linket til organisasjoner.

Hvis jeg fikk en FrP link fra en kollega ville jeg ikke følt det unaturlig å spørre om han var FrPer.

Jeg synes også setting har mye å bety for spørsmål.
I nettdiskusjoner hvor temaet går innom sex, tro, politikk osv har jeg lavere terskel for å stille spørsmål enn jeg har i en del andre settinger.

Jeg er faktisk litt usikker på hva jeg synes og mener. Jeg tror jeg synes at det er ok å spørre. Samtidig føler jeg meg ganske sikker på at jeg ikke ville gjort det. F.eks har jeg deltatt i politiske diskusjoner på nett, hvor jeg blir nysgjerrig på om en person stemmer partiet vi diskuterer. (Eksempelvis Frp ) Jeg har allikevel ikke spurt.

Gammel 30-12-06, 19:34   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Av en eller annen grunn har jeg litt dårlig smak i munnen av at vi diskuterer reaksjonen til et annet medlem etter at hun har slettet innleggene sine. For hun har vel gjort det?

Gammel 30-12-06, 19:35   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er jo trist at folk ikke står for det de har skrevet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:41   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

OK. Da sletter jeg innleggene mine.

Nei, ikke fordi jeg sa det! Jeg bare tenkte høyt!

Gammel 30-12-06, 19:52   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja nå ser jeg at mye er slettet.
Jeg lar hovedinnlegget stå, men sletter de andre innleggene mine.

Det var dumt, jeg liker godt å lese det du skriver.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.