|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Jeg måtte dåne litt i den tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Jeg syns det er et helt greit spørsmål. Folk kan velge å svare at det er en privatsak, hvis de vil. Akkurat som at jeg syns det er greit å spørre hvilken politisk tilhørighet folk har, og at de kan svare eller la være.
![]() |
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Jeg har aldri sett på det som galt å spørre, men så er jeg heller ikke ekstremist slik som enkelte er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Nei, det er ikke galt å spørre hva en tror på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Det kommer helt an på settingen, men i utgangspunktet syns jeg det må være greit å stille spørsmålet. Kan noen gi meg linken til denne trådens opphav?
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Jeg synes ikke det er galt å spørre, men jeg vil nok ikke spørre folk i alle mulige settinger. Er selv veldig åpen både i forhold til hvor jeg står med tanke på livsyn og politikk. Det kunne allikevel ikke falle meg inn å spørre kolleger jeg ikke kjenner godt om hvor de står i forhold til dette. Når man er åpen selv, merker man fort om de man prater med også er det.
![]() |
#8 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Jeg synnes ikke livsyn er noe privat eller tabu å spørre om. Jeg liker å vite hva andre tror på. For mange er jo livssynet en del av personen...
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Tja, godt spørsmål. Det er vel ikke galt, men det føles ganske privat. Litt som de famøse skal-du-ikke-ha-barn-snart-spørsmålene? Og hva man stemmer?
![]() |
#10 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?
For å svare på spørsmålet; nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
Det kommer an på settingen, og hva kollegaen ønsket å formidle med linkene. Jeg vil ikke synes det er ufint, men ville nok ikke spurt om det ikke var en kollega jeg kjente spesielt godt.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Jeg syns det er helt greit at folk spør og jeg svarer som regel. Men som Scarlett skisserer, det kommer an på situasjonen. Jeg ville visst hva som var intensjonen bak spørsmålet og hvis jeg ikke følte det var relevant ville jeg mest sannsynlig svart nettopp det.
![]() |
#13 |
frakoblet
|
Det kommer an på bakgrunnen for at linkene ble sendt. Hvis det var for å komme med dokumentasjon i en diskusjon (som denne) så hadde jeg ikke følt det naturlig å spørre, for jeg hadde antatt at h*n ikke ville linket fra andre trossamfunn enn sitt eget - og i og med at det her var to ulike, så hadde jeg tatt det for gitt at h*n ikke tilhørte noen av dem.
![]() |
#14 |
godt brukt
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?har ikke lest hele tråden, svarer bare ut i fra spm: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
Jeg er faktisk litt usikker på hva jeg synes og mener. Jeg tror jeg synes at det er ok å spørre. Samtidig føler jeg meg ganske sikker på at jeg ikke ville gjort det. F.eks har jeg deltatt i politiske diskusjoner på nett, hvor jeg blir nysgjerrig på om en person stemmer partiet vi diskuterer. (Eksempelvis Frp
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Av en eller annen grunn har jeg litt dårlig smak i munnen av at vi diskuterer reaksjonen til et annet medlem etter at hun har slettet innleggene sine. For hun har vel gjort det?
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er det galt å spørre om hva man tror på?Det er jo trist at folk ikke står for det de har skrevet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fola Blakken
|
Det var dumt, jeg liker godt å lese det du skriver.
![]() |
![]() |
|
|