Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg vil også ha anbefalt en serie ...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-09, 16:54   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også ha anbefalt en serie ...

Vi trenger en ny serie. Det må være en kjønnsnøytral serie, da vi ser ting sammen. Til nå har vi sett Sopranos, Six Feet Under og Mad Men. Elsker alle tre

Mad Men sesong tre har akkurat begynt her i junaiten, men en episode i uka er for lite kjenner jeg.

CSI og tilsvarende går jo også her borte, og er forsåvidt kjekt nok, men vi liker best serier som ikke har slutt hver episode, og der man blir godt kjent med karakteren. Prøvde oss på The Wire, men det fenget ikke så alt for mye. Ingen av oss liker lost og serier med fokus på det overnaturlige.

Så hva kan vi begynne å se? Noen som har erfaring med Rome, feks?

Gammel 24-08-09, 17:04   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil også ha anbefalt en serie...

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Mad Men sesong tre har akkurat begynt her i junaiten, men en episode i uka er for lite kjenner jeg.

Hvilken kanal og dag?

Jeg holder selv på å laster ned Dexter, har du sett den?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 17:16   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvilken kanal og dag?

Jeg holder selv på å laster ned Dexter, har du sett den?

Dexter, hvordan kunne jeg glemme Dexter?! Joda, vi har sett to sesonger av Dexter, og likte den også Vet du sesong tre kan kjøpes nå? Selv om jeg kjenner at jeg er litt skeptisk til hva de skal klare å gjøre utav en sesong tre?

Mad Men går på AMC søndager klokken 21 her. Vet ikke om de justerer for tidsforskjellen fra stat til stat, det må de vel. Var andre episode i går.

Gammel 24-08-09, 17:25   #4
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg likte ROME veldig godt. Kan trygt anbefale den!
Anbefaler også Harpers Island som jeg fikk anbefalt av noen her inne. Veldig spennende!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 17:27   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eureka!

Gammel 24-08-09, 17:34   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bitt hekta på True blood.
HBO-serie.

Gammel 24-08-09, 17:36   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Takke-takk for gode tips. Flere serier jeg ikke har hørt om, skal google dem og se om det kan være noe for oss. Dere er gullgode!

Gammel 24-08-09, 17:39   #8
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

House MD., om du laster ned. Den liker både jeg og mannen svært godt.

Gammel 24-08-09, 17:51   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ein av dei seriane som eg og mannen koste oss mest med var Presidenten.

No holder me på med Band of Brothers og så står Tudors på lista trur eg. ( blir fort avbestilt dersom me ikkje liker den )

Liker å ha ein serie å følgje med på, men foretrekker å sjå dei på dvd. Dei som går på tv får me aldri sett.

Gammel 24-08-09, 19:12   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Oz.

Og vi har tydeligvis svært lik smak, med unntak av the Wire. Vi liker også The Shield godt, men det kan hende den er for actionfilm for dere. Eller hva med Big Love?

Rome fenget aldri oss.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 19:15   #11
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Weeds!

Gammel 24-08-09, 19:52   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg digger Bones. Og Dexter

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 19:57   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

mannen her digger serier, og har likt alle du har sett veldig godt. Nå holder han på med entourage som visstnok også er fin.

Gammel 24-08-09, 20:26   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke gi opp på The Wire. Ja, første sesong kan drøye litt men jeg lover deg det er verdt det. Sesong 2 er muligens den beste av alle ... alle seriene har et gjennomgående tema, serie 2 (dockers rights, fagforeninger, serie 4 tar skolesystemet og 5 meida osv). Vet ikke hvor mye dere så men anbefaler absolutt The Wire. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg har The Wire eller Six Feet som min favoritt serie

Gammel 24-08-09, 21:32   #15
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Jeg vil også ha anbefalt en serie ...

The Tudors er populært her i huset om dagen.

Gammel 24-08-09, 22:32   #16
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville heller ikke gitt opp The Wire. Elsket den serien og savner den fortsatt

Har dere sett Deadwood som gikk for noen år siden?

Nå holder vi på med Forbrydelsen, en dansk krimserie som det er sendt 2 sesonger av på NRK. 3. sesong kommer i høst. Veldig bra!

Gammel 25-08-09, 10:12   #17
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Nå holder vi på med Forbrydelsen, en dansk krimserie som det er sendt 2 sesonger av på NRK. 3. sesong kommer i høst. Veldig bra!

Oj, kommer det en ny sesong!
(Men hva skal den handle om? En ny sak?)

Gammel 25-08-09, 10:21   #18
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Bones elsker jeg..
Prison Break er også spennende selv om jeg kjenner at jeg faktisk er litt lei
House MD/ER/Grey's anatomi om dere liker sykehus serier
The Wire er en serie som tar seg opp utover mot slutten av sesong 1
Eureka er jeg også veldig glad i, men den havner jo i kategorien sci-fi/overnaturlige ting.
Numbers og Criminal Minds syns jeg er gode politi/FBI serier.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 05:37   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Hmm, prøve The Wire en gang til, altså? Det er ikke sånn typisk politiserie, altså? Vi har jo hørt flere som sier den er bra, men klarte altå ikke å komme inn i den. Men det var kanskje fordi vi så den rett etter Sopranos, slik at kontrasten ble for stor. Sopranos er liksom Serien over alle da. Egentlig kjenner jeg litt på om jeg kunne tenke meg å se den enda en gang

Er ikke særlig glad i sykehusserier, og selv om House er blant de bedre, så blir det litt for mye sykehus, bare med litt CSI-vri. Som også er en kjekk serie, men ikke noe jeg gidder å følge med på og se episode etter episode etter....

Har notert meg alle gode forslag, så får vi se hva vi finner ut av. To som skal bli enige, men heldigvis har vi ganske lik smak Deadwood, er det forresten den western-serien? Mannen nevnte noen en gang om en western-serie han kunne tenke seg å se.

Gammel 27-08-09, 09:26   #20
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Oz passer fint å se rett etter Sopranos. :erfart:

Den serien er skikkelig undervurdert, syns jeg.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 27-08-09 kl 14:16. Årsak: +r
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.