Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Et medisin-reise-spørsmål

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-09, 21:05   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Et medisin-reise-spørsmål

Må man ha med seg noe papirer fra legen hvis man skal ha medisiner med seg på reise til utlandet? Sånn som sier at "XXX har lov å ta med seg de og de medisinene av medisinske grunner?" Beklager elendige formuleringer, men forstår noen hva jeg mener?

Gammel 25-08-09, 21:11   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et medisin-reise-spørsmål

Egentlig. Et eller annet skjema du kan få på apoteket, tror jeg. Ikke at jeg noensinne har hatt det, og det har aldri vært noe problem.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:12   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får en utskrift på apoteket, ja. Men det er helst nødvendig om du har medisinen i håndbagasjen.

Gammel 25-08-09, 21:19   #4
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ok. Så jeg spør etter det på apoketet og slipper å sitte i kø hos legen?

Gammel 25-08-09, 21:22   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Iflg legen min holder det lenge med medisinen som har mitt navn på og resepten.
Jeg bruker fast to inhalatorerer og har Epipen alltid med meg.

Gammel 25-08-09, 21:22   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Bare apoteket.

Medisinene bør også oppbevares i original emballasje, med den der navnelappen på.

Gammel 25-08-09, 21:33   #7
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Ok. Siden jeg er litt nervøs av mag og ikke vil ha trøbbel tar jeg den turen til apoteket tror jeg.

Gammel 25-08-09, 21:37   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innenfor Schengenområdet er det sånn at det for de fleste medisiner holder med originalemballasjen. Et unntak er medisiner som sovemedisiner, sterke smertestillende, beroligende etc, så holder det ikke med originalemballasje, da skal man ha med "Schengen-attest". Den får du på apoteket ja.

Skal man utenfor Europa tror jeg at jeg hadde tatt med meg Schengenattest uansett, sånn bare for sikkerhets skyld.

Gammel 25-08-09, 21:47   #9
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Skal til England. Er England med der? Kan jeg prikke/Pme til deg, Esme?

Gammel 25-08-09, 21:59   #10
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Storbritannia er ikke Schengen, men jeg garanterer at det ikke er noe problem å ta med medisiner dit om du har dem i originalpakning og med slikt skjema fra apoteket.

Problematisk ser jeg først for meg at dette potensielt kan være om man skal til Aserbajdsjan og slikt.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 22:02   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Skal til England. Er England med der? Kan jeg prikke/Pme til deg, Esme?

England er ikke med i Schengen nei, og etter det jeg kan finne ut sånn kjapt på kvelden så ser det ut til at narkotiske stoffer er delt opp i de som det kreves innførsel/utførselsertifikat for, da kan man ta med en ukes forbruk, og de som det ikke kreves innførsel/utførselsertifikat for, da kan man ta med en måneds forbruk.

Hvilke stoffer som er hva står i narkotikalisten, se ellers forskrift om narkotika

Men du kan godt PM-e meg også, jeg er straks på vei til sengs så det kan være at jeg ikke kan svare før i morgen.

Gammel 26-08-09, 18:38   #12
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Storbritannia er ikke Schengen, men jeg garanterer at det ikke er noe problem å ta med medisiner dit om du har dem i originalpakning og med slikt skjema fra apoteket.

Problematisk ser jeg først for meg at dette potensielt kan være om man skal til Aserbajdsjan og slikt.

Heldigvis skal jeg ikke dit...

Esme, tar meg en tur på apoteket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.