Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 20:30   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?

Jeg skal noe så eksotisk som å ha med meg matpakke til lunsj. Det har jeg ikke praktisert siden ungdomsskolen, og er rimelig blank. Morgendagens matpakke blir grillet kylling og diverse grønnsaker. Det er det mest kreative jeg har klart å komme opp med. Jeg har også kjøpt en salmalaks, men den dør vel antakeligvis i en matpakke? Eller?

Såh - hva putter dere voksne i deres matpakker? Og hva putter dere den i?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:44   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?

Mine matpakker er gruelig kjedelige, jeg har et par brødskiver, ofte med skinke på, i ei plastmatboks. Vi har køleskap på jobb, som redder mye dersom jeg vil ha noe som ikke tåler matpakkeoppbevaring, men ellers selger alveslottet kjølematbokser, som vel kan være en ideel løsning for mat som trenger kjølig oppbevaring?

Gammel 10-08-09, 20:45   #3
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke så kreativ jeg, men jeg er glad for at vi har tilgang på kjøleskapplass på jobben. Har en boks stående der med div pålegg der og så kjøper jeg brød/rundstykker og tar med.

Gammel 10-08-09, 20:53   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Matpakker er mye bedre enn kantinemat

Jeg lager ofte salater. Pastasalat, kyllingsalat, har i bacon, nøtter, frø, krutonger, fetaost etc. etc. Dersom jeg vil ha dressing har jeg den ved siden av i en boks og heller over rett før jeg skal spise. I tillegg har jeg brukt en del fruktsalat med musli. Skjær opp den frukten du måtte ha for hånden, legg i en boks. Ta med en liten boks yoghurt, litt musli (hjemmelaget gjerne, av havregryn, hirse, nøtter, tørket frukt og gjerne litt kokos) og en flaske flytende honning. De to sistnevnte kan også oppbevares på jobb dersom du har mulighet til det. Bland sammen og nyt!

Jeg er glad i kald middagsmat - eventuelt mikrobølgevarmet de stedene hvor det har vært et alternativ. Rester av pizza fryses dermed ned i "matpakkeposjoner", tas ut kvelden før og medbringes på jobb. Omelett er godt kaldt, det samme er fiskekaker, kjøttboller, pizzasnurrer m.m.

Ferdigsmurt brødmat blir utrolig mye freshere dersom du har et salatblad, agurk og tomat i en egen boks, og danderer dette på brød med ost og skinke rett før du spiser.

Jeg bruker barnematbokser - helst så barnslig som mulig, men det er fordi det er kult på min jobb. Hadde jeg hatt en mer formell jobb ville jeg investert i et par søte men coole matbokser med flere rom av den japanske typen. På www.jbox.com finner du også dressingflasker og diverse utstyr for å fylle disse med god mat.

Essensielt for meg er å forberede matpakken kvelden i forveien. Lager jeg den om morgenen blir det så godt som alltid brød med brunost, og da er jeg ganske irritert på meg selv ved lunsjtider.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 16:05   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pizzasnurrer er godt i matpakken. Tar de ut fra fryseren på morgenen, da tiner de til lunsj.
Omelett er også godt å ha på skivene. Jeg pleier gjerne å ha oppkuttet løk og paprika i omeletten, da blir det litt mer smak i.
Kylling curry salat (ferdig på boks) er godt å smøre på skivene og ha kylling og paprika på.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 16:12   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har typisk med middagsrester fra dagen før. Eller noen kokte egg og litt spekeskinke, eggerøre og laks er godt, kylling, kjøttboller, karbonader osv osv.

Alltid med grønnsaker til.

I krisetilfeller har jeg en boks med Fedonmüsli stående.

Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 18:14   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Min favoritt er ciabatta med tomat- og basilikumspesto fra Oliviers og gulost. Eller ciabata med min egen grønne pesto og spekeskinke.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 18:23   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Det går ofte i cc med bær, litt hjemmelaget brød med litt suppe, frukt og noen grønnsaker er alltid med, fenalår og egg er en favoritt. Salat er for kaniner men brune bønner og stekt kylling er en klassiker.

Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 18:30   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matpakker til voksne også? :skingrestemme:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 18:31   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er nok superkjedelig. Knekkebrødpakke (men godt knekkebrød må vite!) og philadelphia light og bringebærsyltetøy i kjøleskapet. Har som regel med en frukt hjemmefra i tillegg.

Gammel 11-08-09, 19:05   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange supre tips! Jeg har nå vært på handletur og kom hjem med steinbitkaker, gravlaks og diverse grønnsaker. Og brød. Som jeg garantert kommer til å glemme. Jeg tipper matpakke kommer til å være spennende i nøyaktig én uke. Så begynner jeg vel med calzoner fra Deli de luca og sånt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:13   #12
Slikkepott
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
Slikkepott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå liker jeg å lage matpakker med Polarbrød Extrem. Jeg smører med mager ost og legger på masse salatblader, kjøttpålegg, tomat og paprika (eller noe annet) og pakker det inn i plast. Så legger jeg det i kjøleskapet på jobb frem til lunsjen.

Jeg synes dette er mye bedre enn sånne baguetter som selges i kantina.

Anbefales

Slikkepott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:22   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

John Bender: What's in there?
Claire Standish: Guess? Where's your lunch?
John Bender: You're wearing it.
Claire Standish: You're nauseating.
John Bender: [pointing to Claire's lunch] What's that?
Claire Standish: Sushi.
John Bender: Sushi?
Claire Standish: Rice, raw fish, and seaweed.
John Bender: You won't accept a guy's tongue in your mouth, and you're going to eat that?
Claire Standish: Can I eat?
John Bender: I don't know. Give it a try.

Tenk at filmen kom allerede i 1985 ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:23   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange gode tips her! Og når det gjelder død salmalaks - jeg pleier å strimle den og legge den i fryseren over natten. Da tiner den akkurat tidsnok til lunsj.

Gammel 24-08-09, 23:27   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mange gode tips her! Og når det gjelder død salmalaks - jeg pleier å strimle den og legge den i fryseren over natten. Da tiner den akkurat tidsnok til lunsj.

Er ikke all Salma-laks død? :grubler:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:34   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

John Bender: What's in there?
Claire Standish: Guess? Where's your lunch?
John Bender: You're wearing it.
Claire Standish: You're nauseating.
John Bender: [pointing to Claire's lunch] What's that?
Claire Standish: Sushi.
John Bender: Sushi?
Claire Standish: Rice, raw fish, and seaweed.
John Bender: You won't accept a guy's tongue in your mouth, and you're going to eat that?
Claire Standish: Can I eat?
John Bender: I don't know. Give it a try.

Tenk at filmen kom allerede i 1985 ...

Åhh. Breakfast club.

Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:35   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salat er fint til matpakke. Jeg kjøper ferdige poser fra Dole. :lat: Og så har jeg noen slicer med kylling eller kalkunpålegg oppi. Og et hardkokt egg: Og noen biter mager ost. Og grønnsakbiter. Og så klipper jeg nedi med en saks så det ikke tar så stor plass. (Sa jeg :lat:? Det tar altfor mye tid å stå med skjærebrett og hakke og dele greier som skal i salaten klokken tidlig om morgenen.)

Og så har jeg sånn fingerkryddersaltblanding på, fra Olivier & Co. Det er forresten et tips; kjøp en skikkelig luksus olivenolje og balsamicoeddik derfra og ha dem stående på jobben; de trenger ikke stå kaldt og da har du utmerket dressing.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 07:36   #18
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

I dag inneholder min matpakke:

3 gulrøtter
1 blåbæryoghurt
2 skiver hvitost, 1 skive geitost (har knekkebrød på jobb)
1 liten porsjon med kyllingsalat m/løk, tomater, romano, bønner og basilikum.
2 nektariner
1 porsjon havregrøt (har alltid med når jeg skal rett på trening etter jobb)

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:33   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Til en 8 timers arbeidsdag, men på slankern, har jeg med meg:
2 frukt, nå om dagen fra hagen, disse spises før og etter lunsj.
To skiver grovt brød med diverse pålegg. Gjerne fiskekaker, tunfisk, rekeost, mager gulost, eller kyllingpostei.
1 boks med litt salatblader, agurk og paprika til å hive på toppen av skiva
4-5 cherrytomater eller noen reddiker
1 beger yoghurt

Jeg lager alltid matpakker kvelden før, 6 stk. Ungene har stort sett langt mer spennende pakker enn meg, med unntak av vesla som foretrekker gulost og fisk, uansett.

Gammel 25-08-09, 21:46   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å lettkoke en del grønnsaker, broccoli, strengbønner etc og så har jeg de i en stor boks i kjøleskapet. I tillegg har jeg en stor boks med opphakkete rå grønnsaker, knaskerøtter, sukkererter, blomkålbuketter, reddiker etc.

På morgenen går det superfort å blande fra de to store boksene til en matboks, ta oppi litt bønner og spekeskinke og raspe litt parmesan på. Olje og balsamico eller sitronhonningdressing har jeg på små søte bentoflasker i tillegg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.