|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Jeg skal noe så eksotisk som å ha med meg matpakke til lunsj. Det har jeg ikke praktisert siden ungdomsskolen, og er rimelig blank. Morgendagens matpakke blir grillet kylling og diverse grønnsaker. Det er det mest kreative jeg har klart å komme opp med. Jeg har også kjøpt en salmalaks, men den dør vel antakeligvis i en matpakke? Eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Mine matpakker er gruelig kjedelige, jeg har et par brødskiver, ofte med skinke på, i ei plastmatboks. Vi har køleskap på jobb, som redder mye dersom jeg vil ha noe som ikke tåler matpakkeoppbevaring, men ellers selger alveslottet kjølematbokser, som vel kan være en ideel løsning for mat som trenger kjølig oppbevaring?
![]() |
#3 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Jeg er ikke så kreativ jeg, men jeg er glad for at vi har tilgang på kjøleskapplass på jobben. Har en boks stående der med div pålegg der og så kjøper jeg brød/rundstykker og tar med.
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Matpakker er mye bedre enn kantinemat |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Pizzasnurrer er godt i matpakken. Tar de ut fra fryseren på morgenen, da tiner de til lunsj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Jeg har typisk med middagsrester fra dagen før. Eller noen kokte egg og litt spekeskinke, eggerøre og laks er godt, kylling, kjøttboller, karbonader osv osv. |
![]() |
![]() |
#7 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Min favoritt er ciabatta med tomat- og basilikumspesto fra Oliviers og gulost. Eller ciabata med min egen grønne pesto og spekeskinke.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Det går ofte i cc med bær, litt hjemmelaget brød med litt suppe, frukt og noen grønnsaker er alltid med, fenalår og egg er en favoritt. Salat er for kaniner men brune bønner og stekt kylling er en klassiker. |
![]() |
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Jeg er nok superkjedelig. Knekkebrødpakke (men godt knekkebrød må vite!) og philadelphia light og bringebærsyltetøy i kjøleskapet. Har som regel med en frukt hjemmefra i tillegg.
![]() |
#11 |
Peppy!
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Takk for mange supre tips! Jeg har nå vært på handletur og kom hjem med steinbitkaker, gravlaks og diverse grønnsaker. Og brød. Som jeg garantert kommer til å glemme. Jeg tipper matpakke kommer til å være spennende i nøyaktig én uke. Så begynner jeg vel med calzoner fra Deli de luca og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Nå liker jeg å lage matpakker med Polarbrød Extrem. Jeg smører med mager ost og legger på masse salatblader, kjøttpålegg, tomat og paprika (eller noe annet) og pakker det inn i plast. Så legger jeg det i kjøleskapet på jobb frem til lunsjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?John Bender: What's in there?
![]() |
#14 |
frakoblet
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Mange gode tips her! Og når det gjelder død salmalaks - jeg pleier å strimle den og legge den i fryseren over natten. Da tiner den akkurat tidsnok til lunsj.
![]() |
#15 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?
Er ikke all Salma-laks død? :grubler:
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?
|
![]() |
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Salat er fint til matpakke. Jeg kjøper ferdige poser fra Dole. :lat: Og så har jeg noen slicer med kylling eller kalkunpålegg oppi. Og et hardkokt egg: Og noen biter mager ost. Og grønnsakbiter. Og så klipper jeg nedi med en saks så det ikke tar så stor plass. (Sa jeg :lat:? Det tar altfor mye tid å stå med skjærebrett og hakke og dele greier som skal i salaten klokken tidlig om morgenen.)
![]() |
![]() |
#18 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?I dag inneholder min matpakke: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Til en 8 timers arbeidsdag, men på slankern, har jeg med meg:
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?Jeg pleier å lettkoke en del grønnsaker, broccoli, strengbønner etc og så har jeg de i en stor boks i kjøleskapet. I tillegg har jeg en stor boks med opphakkete rå grønnsaker, knaskerøtter, sukkererter, blomkålbuketter, reddiker etc.
![]() |
|
|