Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Å plante bjørk

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 21:58   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å plante bjørk

Mannen ønsker seg så inderlig en bjørk, og nå som han straks har bursdag skal han jammen få en (men han skal selv få lov til å rake alt løvet).
Får man kjøpt bjørk hvor som helst, og kan man fremdeles plante den? Eller bør man helst plante trær på våren?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:03   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å plante bjørk

Det er vel størst sjanse for at det blir velykket hvis du gjør det på våren, ut fra hva jeg har lært. Men, det er vel såpass varmt hos dere ennå at det bør gå greit. Bjørk tror jeg man får kjøpt på de fleste gartneri og planteskoler - der vil du også få god instruksjon på hvordan.

Jeg vil bare stille spørsmålet om dere er sikker på at dere vil ha bjørk? :allergisk:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:10   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ofte kan en fint plante om høsten men når det gjelder Bjørk så anbefales det om våren. Og ja jeg også tenker på Bjørk og pollen. Utrolig mange er plaget av dette.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:11   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bjørka er vakker, og jeg elsker våren og går og følger med på at musørene skal dukke opp på bjørka. Men fytti katta for noe herk. :medallergisk:

Gammel 09-09-09, 22:15   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For min del klarer jeg meg veeldig fint uten bjørk i hagen, men jeg har fått viljen min på så mye annet at jeg tenkte mannen skulle få oppfylt dette ene ønsket. Men det med allergi må jeg innrømme at jeg ikke har tenkt på. Jeg får vurdere å bruke det som siste stikk.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:36   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis du vil ha frø kan du gjerne få 84 søplesekker med bjørkefrø av meg. Gratis. Hvis du trenger fler, lar det seg sikkert også ordne. Har en hage med mange bjørketrær og jeg tror oppriktig jeg ville revurdert trevalget. Det er fine trær, med DU VERDEN som de søpler.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:55   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Må du virkelig kjøpe bjørk, de vokser jo som ugress, men de er fine da.

Gammel 09-09-09, 22:59   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Bjørk er djevelens verk for allergikere.

Jada de er fine å se til, men milde himmel de "forurenser" mye.
Jeg ser at fler og fler kommuner har begynt å plante andre ting fremfor bjørk når de skal beplante nå, det er en fin ting.

Gammel 09-09-09, 23:30   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Bjørk er finest i skogen.

Også en allergikerer som hater alt bosset fra bjørka.

Gammel 10-09-09, 00:14   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan jo be ham om å klippe av raklene hver vår. :løsningsorientert:

Gammel 10-09-09, 08:24   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Må du virkelig kjøpe bjørk, de vokser jo som ugress, men de er fine da.

Det tenkte jeg også. Det vokser jo til og med bjørkespirer oppi blomsterpottene mine ute. (Men om man vil ha litt størrelse med en gang, og ikke bare en stilk, så skjønner jeg jo at man bør kjøpe det, ikke så lett å grave opp et større tre med røtter og alt.)

Gammel 10-09-09, 08:24   #12
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Hvis du vil ha frø kan du gjerne få 84 søplesekker med bjørkefrø av meg. Gratis. Hvis du trenger fler, lar det seg sikkert også ordne. Har en hage med mange bjørketrær og jeg tror oppriktig jeg ville revurdert trevalget. Det er fine trær, med DU VERDEN som de søpler.

Du kan få like mange sekker av meg også. Bjørkerakkelfaenskap som setter seg i alle tepper like fort som du har rukket å riste dem. Jeg har bjørketrær på begge siden av rekkehuset vi bor i, og det er seriøst helt pyton. I tillegg er storebror superallergisk, så spent på våren her gitt. Aldri om jeg hadde plantet et bjørketre frivillig. Kan han ikke heller plante en blodbøk eller blodlønn eller noe sånt. De er jo kjempefine.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.