|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg har ikke akkurat for vane å gå på handicap-toaletter, men begynte å lure litt da jeg leste den andre tråden. Er det sånn at handicap-toaletter er KUN for dem, eller er det mer en "vanlig offentlig toalett med litt ekstra plass til de som trenger det"-greie slik som kassene beskrevet i den andre tråden? Er det frekt å gå på et handicap-toalett om det er kø på de andre toalettene og man holder på å tisse på seg?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Noen ganger bruker jeg hadicaptoalettet, hvis valget er mellom å tisse på meg og ta den doen. Og ofte hvis jeg har hatt med vogn mm og må på do. Men jeg føler meg ikke så bra når jeg gjør det. Ofte så er jo også stelleting inne på hadicaptoaletter. Det er forøvrig en uting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Om det er lang kø og handicaptoalettet er ledig går jeg selvsagt på det. Jeg bruker også det dersom jeg har vogn med meg slik at jeg får vogna med inn på do.
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg er en av de som bruker handikapp toalettene hvis jeg trenger det. Under vanlige omstendigheter så gjør jeg det ikke. Oftest har jeg ungene med meg da. Minstepropellen har alltid svært dårlig tid når hun finner ut at hun må på toalettet. Det hender rett som det er at det går galt. Jeg ville ikke vasket henne ren og skiftet på henne inne i fellesområdet på dametoalettet.
![]() |
#5 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg har alltid tenkt at handicaptoaletter er ment for situasjoner hvor man trenger litt ekstra plass. Har aldri vurdert det dithen at man må være handicappet eller funksjonshemmet for å benytte dem? Det er jo også naturlig å ha stellefasiliteter til babyer inne på disse doene i og med at barnevogner tar mye plass, og det kan være trangt med både mor/far og barn inne i et vanlig avlukke.
![]() |
#6 |
Originala
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?I det sist har jeg benyttet det toalettet en del fordi jeg har vært avhengig av å ha med vogn inn på toalettet. Ellers benytter jeg i all hovedsak vanlige toaletter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg bruker HC-toalettene om jeg har med vogn eller dersom det haster med storesøster. Egentlig tenker jeg at det burde være greit at man bruker HC- toalettene om det er lang kø til de vanlige toalettene og det ikke er noen i sikte soom trenger HC-toalettene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg har alltid tenkt at Handicapdo er for alle, det er bare tilrettelagt for flere grupper.
![]() |
#9 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Går nesten alltid på handicap jeg, for jeg får ikke til å tisse på sånne fellesdoer hvor det ikke er vegger fra tak til gulv osv
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Har jeg med meg vogn så bruker jeg handicaptoalettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?
Jeg gjør ikke det, det som irriterer meg er de som ammer på handicaptoalettene og synes det er helt greit at de blir der inne i 1/2 - 1 time. Det er i overkant å vente om man er helt gul i øya. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Amme på en do kunne ikke falt meg inn! Æsj! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
Oppsummerer hva jeg tenker om samme sak.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg bruker gjerne handicapdoen hvis det passer best (om jeg har med koffert eller vogn eller unger eller den ligger nærmest eller har minst kø), men okkuperer den ikke unødig. Med sminking og sånt. Bortsett fra den på Flytoget, da.
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være frekt å gå på handicaptoalettet?
![]() |
#18 |
Lett rørt
|
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Ja, uten blygsel. Ledig er ledig. Men jeg somler aldri, fordi det kan ha dukket opp noen som MÅ ha den i mellomtiden.
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?Jeg bruker handikapptoalettet om det faller seg slik, og særlig om jeg trenger en do med god plass – for eksempel når jeg har med vogn. Jeg ser ingen grunn til å la en fullt brukbar do stå tom, når det er kø til de andre. Det gjelder også herredo, når det er enkeltrom (ikke når det er fellesdo og jeg risikerer å møte folk ved pissoaret). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|