Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor gammel var du da ditt yngste barn ble født?
Under 20 4 1,43%
Mellom 20-23 år 36 12,90%
Mellom 24-26 år 41 14,70%
Mellom 27-28 år 32 11,47%
Mellom 29-30 år 40 14,34%
Mellom 31-33 år 60 21,51%
Mellom 34-35 år 33 11,83%
Mellom 36-37 år 19 6,81%
Mellom 38-40 år 12 4,30%
Over 40 år 2 0,72%
Deltakere: 279. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 22:35   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Har to barn og veldig lyst på nr.3.

Om jeg ikke hadde trengt å tenke på alderen, hadde jeg nok ventet et par år med evt. neste barn. Men jeg er 36 og føler at om vi virkelig vil ha en til, kan vi ikke ta sjansen på å vente særlig lenge.

Synes det er rart å tenke på å få et barn når jeg er 37/38, for mine foreldre var bare 21 og 23 da de fikk meg, så jeg er vant til å ha unge foreldre selv.
Nå var jeg jo 32 og 34 da jeg fikk guttene, og nesten alle vennene våre har fått barn etter de fyllte 30, så det er jo i og for seg helt normalt i min omgangskrets.

Nå lurer jeg litt på hvor gamle dere var da deres yngste kom til verden, og hvilke tanker dere gjør dere om dette med alder i forhold til å få barn.
Hva er vanlig i deres omgangskrets?

Gammel 18-11-07, 22:37   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Mitt tredje og siste barn kom når jeg var 26 år. Første når jeg var 22 og andre når jeg var 24. Jeg har i perioder veldig lyst på en nr 4 og følger spent med på tråden.

Gammel 18-11-07, 22:38   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 28, nesten 29. Jeg var først ute i gjengen. De har babyer NÅ, godt over de tredve. En av dem har kanskje ventet for lenge, hun har prøvd i et par år nå.

Gammel 18-11-07, 22:39   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellom 24-26. Akkurat fyllt 26, faktisk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:39   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, jeg er 33 år og har to barn, er veldig usikker på eventuell nr 3. Mannen vil gjerne, men han vil ha det skal skje ganske kjapt siden han er 37 år og ønsker ikke å bli "for" gammel før han ferdig med spebarn. Jeg føler at jeg egentlig har et par år til å tenke på, men er også fryktelig usikker på om vi bør og orker en til. Jeg var knappe 28 år da vi fikk første og var 31 da vi fikk nr 2.
Det vanlige i min omgangskrets har vært rundt ca 30 år, men jeg har flere venninner på samme alder som fortsatt ikke har fått barn. Mine foreldre slet i noen år for å få meg som er eldst, de var 28 og 29 år, noe som ikke akkurat var tidlig på den tiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:39   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg var 23 år, var 21 år da jeg fikk eldstemann. (Leste tråden litt feil.. ) Har nesten ingen venner med barn, men heldigvis en søster som har to små. Det var ikke planlagt og jeg hadde nok ventet noen år hvis jeg kunne valgt om igjen, men trives veldig godt som ung mor. Har ikke tenkt å få barn etter at jeg har fylt 30 år.

Sist redigert av Marge : 18-11-07 kl 22:45.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:42   #7
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var 25. I "Oslo-målestokk" er det tidlig.
Det var venninner som fikk før meg, men jeg fikk nok 3-4 år foran det største boomet som er nå.
Jeg er glad jeg fikk når jeg gjorde. Føler meg til tider veldig "ung" iom at jeg bor i et veldig etablert nabolag hvor de færreste får før de er godt over 30.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:43   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg var 21 år, har nesten ingen venner med barn, men heldigvis en søster som har to små. Det var ikke planlagt og jeg hadde nok ventet noen år hvis jeg kunne valgt om igjen, men trives veldig godt som ung mor. Har ikke tenkt å få barn etter at jeg har fylt 30 år.

Det har jeg en venninne som sier også; hun ville være ferdig med å få barn før hun fyllte 30, og det ble hun (3 barn).

Mens jeg ville absolutt ikke ha barn før etter jeg fyllte 30.
Og det har vært helt riktig beslutning for oss.

Gammel 18-11-07, 22:43   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

35.

Jeg begynte også da jeg var fylt 30, og har tenkt at jeg ikke ville bruke all verdens tid. Og så har jeg vært heldig og blitt gravid lett og greit, ingen spontanaborter, etc.

Gammel 18-11-07, 22:45   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

31. Jeg synes jeg var i eldste laget.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:46   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stemte feil, men jeg var nesten 27 da minste ble født. Ønsker jo flere, men hvor jeg setter grensa for at nok er nok, aner jeg ikke før den tid kommer.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:46   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Er det fordi det er vanlig å få alle barna i 20-årene i din omgangskrets?

Gammel 18-11-07, 22:47   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 32 når minstemann ble født og var 28 når jeg fikk eldstemann.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:48   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var akurat fylt 21 da jeg fikk turbo, nesten 1 mnd før.
Og mann var bare 19.. Han ble 20 da turbo var et par mnd hihi.

Fikk snoopy i 25 års gave...

Og jeg trykte å så etter at det ble rett 2 ganger før jeg trykte stem ,men enda ble det feil
skulle stemme 24-26 men stemte 21-23 å jeg skjønner ikke hvordan det gikk til. Blæ
er vel for trøtt til å se rett hehe

Sånn sett er vel jeg ganske heldig. Mange av dere sliter med å få barn, mange av mine slekninger og venner sliter mange år med å få barn. Så ofte never jeg ikke at turbo ble unnfanget med p-piller og snoopy kom til på slutten av en p-sprøyte...
Så ingen av de var jo plannlagte.
Og ingen av våre venner i samme alder hadde fått barn da. Men hadde en del i omgangs kretsen med barn.
Eks 2 av søskenbarna til mann fikk og tilig unger og de er 1 år gammlere en meg.
Og tanta til mann fikk sin tredje det året vi fikk turbo og hun var da 39. og de 2 første er nå 22 og 18. og hun har fått nr 4 , som nå er 2 år... Hehe

Men nå begynner en del venner å tenke på å få barn . og vi er ferdige.
hihi

Sist redigert av Honda : 18-11-07 kl 23:02.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:49   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stemte litt feil her jeg da (kan visst ikke lese lenger). Jeg fikk eldstemann et par måneder før jeg ble 30, nummer to rett før jeg ble 33 og nummer tre et par måneder før jeg ble 36.

Gammel 18-11-07, 22:50   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble 37 fire måneder etter at jeg fikk yngstemann. Og bare 21 da jeg fikk mitt første barn. Begge deler har gått veldig greit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:51   #17
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Signerer denne jeg.
Mine foreldre var 38 når de fikk meg og jeg synes de var gamle.
(de var begge gift før og fikk meg 1 år etter at de giftet seg)

Gammel 18-11-07, 22:51   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 19 (nesten 20), da jeg fikk eldstemann, og 30 da jeg fikk minsten.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:54   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er det fordi det er vanlig å få alle barna i 20-årene i din omgangskrets?

Nei, det er flere som har fått barn etter fylte 30, men ikke så mange.
Grunnen til at jeg følte at jeg var i eldste laget, var på grunn av aldersforskjellen mellom barna (jeg var 22 da jeg fikk eldste). Jeg merket at jeg var eldre i kroppen. Vi var også veldig klar på at vi ønsker oss en voksentid etter at barna har blitt store, og at vi ikke ønsker å være så gammel når den tid kommer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:57   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var noen dager unna 32 da vi fikk knøtt.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.