|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?Mannen mener jeg er tulleordenes ukronede dronning. Og kanskje han har rett. Jeg sier sikkert mye rart. Idag mente han at ordet "Pjusk" er et ord som jeg er den eneste som bruker. Jeg sier at det er et allment kjent ord.
![]() |
#4 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordet "pjusk" Tulleord eller et allment kjent ordJeg bruker også pjusk: "lillebror er litt pjusk i dag" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Ordet "pjusk" Tulleord eller et allment kjent ordPjusk er da vel et kjent ord. Mannen din tar feil.
![]() |
#6 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?Pjuske noen på armen, er at du stryker/kjæler med hånda di på armen deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?Jeg sier pjusk. Både som i "Poden har litt feber og er litt pjusk" og jeg kan si
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?Pjusk = småsyk. Pjuske = kose, luske. :nordlending:
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?
Det er fullt gangbart på Østlandet også.
![]() |
![]() |
#11 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?
Det er allment kjent nord for Trondheim også.
![]() |
#12 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?Pjusk er da ett aldeles vanlig ord. Jeg bruker det både titt og ofte, og da om barn som ser litt småsyke ut, eller er trøtte og utilpass.
![]() |
![]() |
#13 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?Helt vanlig ord. Litt småsjuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ordet "pjusk" – tulleord eller et allment kjent ord?Ser man det! Da kan jeg avlive den påstanden Tvært som en syl (<--som forøvrig er nok et uttrykk han mener jeg har funnet opp)
![]() |
|
|