|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() PostenPostbudet har sluttet å dele ut post til oss. Posten blir adressert med riktig navn, riktig adresse, riktig postnummer, til den adressen vi er folkeregistrert på, postkassen står i en rekke og er merket med husnummer, og allikevel kommer f*** ikke posten vår frem. Den går derimot i retur til avsender med beskjeden om at vi har flyttet, og at ettersendingstiden har løpt ut. |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: PostenRing Posten og kjeft.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Posten
De sier at jeg må bruke min id (som jeg ikke har fordi de ikke har levert ut brevet som skulle komme i posten), og melde flytting. Eller gjøre det på nærmeste postkontor. |
![]() |
![]() |
#5 |
Ustabil
|
![]() Sv: PostenKan du ta en variant for dummies? Har dere flyttet? Og hatt omadressering? Har denne utløpt? Har omadresseringen fungert, og så sluttet å fungere? Har Posten "plutselig" bestemt at dere bor på et annet sted? Og hva mener du med at du har rett til å flytte uten at Posten vet om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
Vi meldte flytting til folkeregisteret for halvannet år siden. Det skjemaet skulle også virke som flyttemelding til posten. |
![]() |
![]() |
#7 |
Ustabil
|
![]() Sv: PostenNå er det en stund siden jeg har flyttet, men jeg mener at Posten har et eget system, som ikke er knyttet til den flyttemeldingen du leverer til Folkeregisteret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PostenOi! Ja, pakken din ligger nå her hos meg da... Håper du får ordnet opp i dette!
![]() |
#9 |
Passiv
|
Det var som sagt samordnet melding om flytting for halvannet år siden. At systemene deres ikke virker er ikke mitt problem. At jeg er folkeregistrert på adressen postkassen tilhører er da også en indikasjon på at adressen ikke er fiktiv. |
![]() |
![]() |
#10 |
Ustabil
|
Studenter kan vel melde flytting til Posten? De kan bare ikke melde til Folkeregisteret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Joda, jeg kan sikkert melde flytting fra min nåværende bostedstadresse til min nåværende bostedsadresse, men det skulle ikke være nødvendig, mener nå jeg. Dessuten hjalp det ikke min mor i nevneverdig grad når hun flyttet, siden all hennes post som er adressert til riktig bostedsadresse blir sendt i retur den også. Hun bor ikke i nærheten av oss, men i samme by. |
![]() |
![]() |
#12 |
Glad
|
![]() Sv: PostenJeg leverte et meget strengt klagebrev en gang, da vi hadde tilsvarende problem. Jeg fikk svar fra en fyr langt oppe i systemet, og han beklaget seg voldsomt. Siden har vi fått det vi skal og mer til.
![]() |
#13 |
Ustabil
|
![]() Sv: PostenDet jeg tenker er at å ta opp "kampen" mot Posten, og de regler og lover som de forholder seg til, virker ufattelig slitsomt all den tid du ikke kjenner lovene og reglene. Da er det bedre å ringe kundeservice, legge fram problemt og spørre "hva skal jeg gjøre for å få posten min hit jeg bor?", og så gjøre som du får råd om. Heller det enn å bruke masse tid og energi på å finne ut om de har lov til, og hvem som har gjort feil, og en masse styr. Det finnes sikkert ett eller annet skjema. Posten er antagelig den mest firkantede bedriften jeg vet om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PostenPosten har nok dessverre sitt på det tørre. Det er ingen sammenheng mellom å melde flytting til folkeregisteret og å melde flytting til posten; du må gjøre begge deler. Se her, hva Skatteetaten skriver om flyttemelding.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvordan skal de da vite at du bor der du bor?
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: PostenBina: Jeg har sendt klage og etterspurt lovhjemmel. Får jeg ikke svar, vil jeg gå oppover i systemet, om så helt til topps. Det er et spørsmål om prinsipper for meg, og jeg finner meg ikke i at offentlige organer tar seg til rette uten å informere meg først. Det har de faktisk ikke anledning til. |
![]() |
![]() |
#17 |
heimføing
|
![]() Sv: PostenHm, hvis det er tilfelle at posten ikke kan levere ut post uten at navn står på kassen, hvordan kan de da forklare at det hele tiden dukker opp brev i min postkasse til et eller annet menneske som ikke finnes i blokka der jeg bor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PostenFrem til september 2008 var det mulig å levere kombinert skjema, det går ihvertfall frem av denne informasjonen.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: PostenJa, og jeg meldte flytting i mai 2008. Derfor er det ikke mitt problem om posten ikke har registrert det. Mener nå jeg. Og scanner de virkelig all posten for å sjekke om navn og adresse stemmer over ens? |
![]() |
![]() |
|
|