|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Noen som har sett DISTRICT 9?Ser litt spennende ut, tenkte å se den til helgen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Ja, jeg så den i går og likte den veldig godt.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Jeg så den i forrige uke, og syns den var kjempebra! Og jeg er ingen svoren sci-fi-tilhenger, bare så det er sagt. Kan anbefales på det varmeste. Men jeg sier som Skilpadda - styr unna alt som er av anmeldelser og omtaler, for etter hva jeg har lest i disse (heldigvis etter jeg så filmen), så avsløres det litt for mye av handlingen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Jeg så den også i går, i utmerket selskap
![]() |
#5 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Jeg så den i helgen og var litt skeptisk da jeg hørte det var en alien film. Men den var knallbra, anbefales på det varmeste!
![]() |
#6 |
<*(((<
|
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Jeg så den også i går i spesielt godt selskap (ok, jeg gikk alene), og likte den veldig godt. Og jeg er som Tinetoff når det gjelder action, men syns actionscenene funket godt i denne filmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Mannen så den og kom hjem helt sånn:
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Merkelig. Jeg har pratet med mange i omgangskretsen min som har sett den, og der har gjennomgangs tonen vært heller laber. Mange karakteriserer den som det største mølet de har sett og sånn.
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Jeg skal se den så fort jeg får anledning.
![]() |
#10 |
-
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?
Det ser ikke ut til at dine observasjoner er helt dekkende for hva «folk flest» mener om filmen; den har solgt svært mange billetter i USA (Top 20 for 2009), og har eksepsjonelt høy «user rating» på IMDB (selv med fratrekk for at den er ny, og at distributørene nok jukser). I Oslo har den hatt en god åpningshelg, og får god omtale fra publikum på Oslo Kinos nettsider. Nå kan det godt hende at den ikke vil slå like godt an i Norge som i USA; mitt inntrykk er at et norsk publikum fortsatt sliter med å forholde seg til science fiction, særlig gjelder dette de eldre (over 30), og det skyldes nok i stor grad at man overhodet ikke ble eksponert for noe av akseptabel kvalitet innen genren fra NRK i oppveksten, og at genrekonvensjoner og andre grunneleggende konsepter derfor ikke er på plass i bevisstheten. Denne filmen har i tillegg en form som nok er vanskeligere å forholde seg til for et eldre publikum enn for et yngre; det vises også godt i aldersfordelingen av omtaler på IMDB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Moon ser jo helt rå ut!
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?
Jeg leste om den i sommer, og ble rent deppa da jeg ikke fant den på Filmwebs oversikt over filmer som kommer. Den MÅ da gjøre seg best på stort lerret, så dvd-visning blir neppe det samme.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Ja, jeg har ofte sittet og irritert meg over filmer som ikke kommer på kino her.
![]() |
#14 |
-
![]() Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?Moon har fått norsk distributør, så det ordner seg nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|