|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Finnes det noen frist for å sende regninger?Jeg venter på en regning. Jeg har purret og mast. Firmaet som har levert tjenestene sier at de sliter med bemanningsproblemer på kontoret. Jeg aner ikke hva regningen blir på. 50 000? 100 000? Det sier seg selv at det er litt vanskelig å planlegge høsten på den måten...
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Den eneste foreldelsesfristen jeg kan komme på, er den vanlige på tre år.
![]() |
#3 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Mener det er Lov om foreldelse som kommer inn her og den sier tre år.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Tre år ja. |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Jeg er en rævva. rævva innkjøper.
![]() |
#8 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Når det gjelder telefon regningen tror jeg fristen er 6mnd. Men det er vel ikke det vi snakker om her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Men du har vel fått et tilbud? Jeg ville skrevet en Meget Formell skriftlig henvendelse om at du gjentatte ganger har forsøkt å få endelig oppgjør, men siden det ikke lar seg gjøre, informerer du herved om at du anser tilbudet til å være en endelig maksgrense. Så lager du en avsetning på det og alt under er bonus.
![]() |
#10 |
Smugleser
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Sclett har en god plan. Ellers er hovedregelen at et krav foreldes tidligst tre år etter at det har oppstått.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?
Ja, sånn sett er ikke mitt håp om konkurs HELT ubegrunnet.
![]() |
#13 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Tre år ja!!!
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Ja, HAR jeg det, altså? Krav på å få vite beløpet? For det holder i massevis, det altså. Problemet nå ligger i usikkerheten.
![]() |
#15 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Fikk du et kostnadsoverslag da du bestilte?
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Jeg tror ikke du har krav på å få vite beløpet før du får fakturaen altså. Ikke så lenge den avtalen dere laget godtok medgått tid og det ble utvidet litt underveis. Men du vet kanskje ca hvor lenge de drev på samt timeprisen sånn at du kan lage et overslag selv? |
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Vi fikk et overslag på grunnjobben. Så en pris for deponering av masse. Pa. utvidelser underveis så ble det mye mer masse. Samme med tilkjørt masse. Det ble mye pigging av fjell.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Hm. Jeg tror jeg hadde blitt stressa ja. Og gått over den fakturaen som kommer nøye. Det høres ut som de er litt rotete og da kan det fort ende med at dere ender med mer regning enn dere skal ha. |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?Åja, du den går nok ikke rett i nettbanken. Vi har allerede betalt 50 000 underveis, forresten, men jeg ANER altså ikke hva restbeløpet blir.
![]() |
#20 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen frist for å sende regninger?En del av kundene mine har faktisk som krav i avtalen med meg at jeg må sende faktura innen en viss tid etter at jeg har utført oppdraget. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|