|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør......stopper du og hjelper ham? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Det er helt hårreisende. Om man er ruset eller ikke, spiller ingen rolle om man blør fra et stort sår i hodet, og er skadet.
![]() |
#3 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Ja, selvsagt stopper jeg.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Hadde han trengt hjelp, så hadde jeg stoppet. Hadde han vært ekkel, hadde jeg gått videre.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Dette høres nesten nøyaktig ut som det jeg og min mann opplevde i 2002. En mann lå blødende på bussholdeplassen, rett ved veien. 10-12 biler kjørte forbi mens vi gikk mot han og mens vi var der. Ingen stoppet. Han var ruset, men han blødde skikkelig fra hodet, blodet fløt bortover i en elv i gata. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...At det kan ta TID å komme til en som forsåvidt er i ok tilstand, bortsett fra et sår som blør og at personen er ruset, er da helt greit. Snakker ikke da om timesvis, men av og til er ambulansene opptatt med folk som MÅ ha hjelp med en gang. (og andre idiotiske ting, selvsagt)
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...
Bortsett fra at vi befant oss et halvt minutt unna legevakten, er jeg helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Jeg hadde ikke klart å gå forbi uten å hjelpe han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja det er helt sant. Grunnen til at jeg ble irritert var jo pga. at de virket så uinteresserte, og at vi sa at dette hastet. Mannen silblødde fra hodet, min mann måtte sitte og holde hodet hans og legge skikkelig press på, jeg var livredd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
Jeg har vært der selv, ikke i Norge men det går vel for det samme. Og denne jenta var jeg faktisk redd for at hadde punktert lungen eller noe, for hun strevde med pusten.
![]() |
#11 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Hvis jeg hadde sett en som blødde hadde jeg stoppet og ringt etter hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Jeg pleier å stoppe når sånne ting skjer. Siden jeg bor på Vålerenga er det ikke så rent sjeldent. Og ofte er det jo alkoholikere med kutt i skallen som ligger og blør. Det er nå ikke så ofte de er farlige de kuttene, selv om de blør temmelig mye.
![]() |
#13 |
awesom
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Det er slik denne gale verden har blitt desverre.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Jeg hadde stoppet. Har stoppet for en som trengte hjelp før der alle lo av han og gikk videre. De tok han for å være full. Viste seg at han hadde eplepsianfall. Godt at ambulansen tok det alvorlig den gangen iallefall og kom med en gang. |
![]() |
![]() |
#15 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Jeg har desverre gjort den samme erfaringen. Men ikke ved Akerselva, men foran Sandvika Storsenter en lørdagettermiddag.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Jeg hjelper. Ofte ikke med direkte kontakt, men jeg tar alltids en telefon dersom det ikke er andre i nærheten. Men jeg hadde vært forsiktig med å berøre eller utføre munn-til-munn-metoden.
![]() |
#17 |
"De"
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Uff. Da jeg bodde i Oslo gikk jeg opp Akersgata. Der lå det en mann slått ut av OD ved et busskur utenfor tinghuset. INGEN løftet et øyenbryn!!
![]() |
#18 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Det syntes jeg er veldig leit å lese
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Ruset eller ikke ruset - personer som ligger og tydelig er skadet har da samme rett på hjelp som andre mennesker. Jeg ville ha stoppet, og jeg ville ha ringt til legevakta om nødvendig. I et tilfelle kontaktet jeg politiet, da en narkoman dame lå utenfor arbeidsplassen min, i et tornekratt og gråt så hun ulte. Det striregnet og var temmelig kaldt - tidlig forsommer. Jeg gikk ut og ga damen ullsokkene mine og et pledd å ha over seg, hun nektet å komme ut av tornekrattet. Heldigvis kom politiet ganske snart og tok hånd om henne.
![]() |
|
|