Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

La den rette komme inn

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 01:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La den rette komme inn

Jeg ble anbefalt denne boka i en eller annen tråd her for 100 år siden, og har enda ikke fått lest den. Nå ser jeg imidlertid at det lages film av den, den kommer i oktober (på kino?).

http://www.imdb.com/title/tt1228987/

Det er den, ikke sant? Navnene er visst litt forskjellige, men de er vel amerikanisert, tenker jeg. (Vampyrfilm, Fibi).

Gammel 29-07-10, 01:39   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: La den rette komme inn

Den er laget på svensk allerede, det er en nydelig film.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:01   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har lest boka og sett (den svenske) filmen. Anbefaler deg absolutt boka først. Også bør du (av alle) lese samtlige bøker fra den forfatteren. De er virkelig noe for seg selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:10   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Har du gått glipp av denne??

Gammel 29-07-10, 09:25   #5
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste også boka først, men likte faktisk filmen bedre enn boka, selv om det var noen endringer.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:29   #6
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sett filmen (den svenske), men ikke lest boka. Likte filmen godt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:01   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest både bok og sett den svenske filmen - den er fin, rett og slett vakker på sitt vis. Anbefaler deg å lese både bok og se den svenske filmen før denne nye som kommer nå.

Gammel 29-07-10, 11:04   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

http://www.imdb.com/title/tt1139797/

Gammel 29-07-10, 11:11   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er under produksjon er en remake av den svenske filmen, ja. Og den svenske filmen er nydelig - jeg har ikke lest boken (men den står i hyllen), men jeg har hørt at bøkene til Lindqvist er veldig bra, og jeg har også fått med meg at fans av bøkene i stor grad likte filmen veldig godt.

Gammel 29-07-10, 12:45   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Han kom med en ny bok i vår. Jeg kunne-ikke-vente til den ble oversatt, så nå ligger det et flunkende nytt svensk eksemplar og venter på meg. Signert og alt. Han har historier og ideer jeg aldri har hørt eller lest maken til. Jeg lurer på hvordan det ser ut inni hodet hans. Også er jeg glad for at han er såpass ung som han er, slik at han forhåpentligvis får skrevet mange, mange, mange bøker i årene som kommer.

Gammel 29-07-10, 12:51   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Blei nysgjerrig og måtte jo leita opp bøkene hans. Finner tre romaner og ei bok med ti historier. 2 av bøkene kunne eg tenkja meg. Men håndtering av udøde virka litt rar. Er den det ?

Gammel 29-07-10, 13:19   #12
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk fin bok, og fantastisk fin film. Jeg kommer til å se den amerikanske remaken også, men jeg har mine tvil om den. Se den svenske. Den er nydelig og skummel og fin.

Jeg syns ikke hans håndtering av udøde er noe spesielt rar, egentlig. Jeg er godt vant til udøde (sci-fi/horror/fantasy-fantast som jeg er, jeg både leser om, ser på og slåss med ), og jeg la i grunn ikke merke til noe som irriterte meg.

Gammel 29-07-10, 14:12   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Henger meg på gjengen: Boka er nydelig, sterk og spesiell. Den svenske filmen er et must når man har lest boka. Og jeg er en smule skeptisk til amerikanisering av filmen, men kommer sikkert til å se den og siden boka er så bra.

Og at du ikke har lest boka/sett filmen enda? Det er jo utrolig!

Gammel 29-07-10, 14:18   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Håndtering av udøde er på ingen måte rar. "Novelle"samlingen er den av hans bøker jeg har likt minst, men den er også bra. Mener du at du synes han ligner andre forfattere, Kitty Bastard, eller var det bare tematikken?

Gammel 29-07-10, 14:23   #15
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Hmm, får setta dei tre romanane hans opp på lista.

Gammel 29-07-10, 14:29   #16
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Katie er litt kul
Standard

Hvorfor skal de lage enda en? Den svenske filmen var jo nydelig!

Gammel 29-07-10, 14:50   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg synes heller de kan filmatisere de andre bøkene hans.

Gammel 29-07-10, 14:51   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katie, her.

Hvorfor skal de lage enda en? Den svenske filmen var jo nydelig!

Ja, det var vel neppe fordi de syntes den svenske var så dårlig at de bestemte seg for å lage en amerikansk versjon.

Gammel 29-07-10, 14:59   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har jeg sett. Jeg husker den, så da må den ha vært ganske ok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:13   #20
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Katie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det var vel neppe fordi de syntes den svenske var så dårlig at de bestemte seg for å lage en amerikansk versjon.

Amerikanere

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.