|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...http://www.adressa.no/nyheter/innenr...cle1387482.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Mja, men den svarer egentlig ikke på det jeg spør om. Hvordan fordeles "byrdene" hjemme hos dere? Er det likestilt? Fungerer det? Hvordan og hvorfor fungerer det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Ja, vi er ganske likestilt her hjemme. Jeg vet at han ordner unge og mat og klær like godt som (om ikke bedre enn) meg. Vi har en del fordelinger som er typiske, da han mekker og vasker bil og jeg tar meg av klesvask, men det er fordi vi liker det ene mer enn det andre. Jeg hadde aldri kunnet gifte meg med en mann som ikke hadde hatt samme innstilling til dette som meg selv. Jada, han lar støvdottene bli hakket større enn jeg ville gjort før han ser dem, men når han ser dem blir de tatt.
02 10 Sist redigert av Fluke : 26-09-09 kl 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Vi har definitivt likestilling i heimen.
![]() |
#6 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Vi gjør definitivt like mye, han gjør veldig ofte mer enn meg. Ellers tror jeg, som noen nevnte i en annen tråd, at menn oftere kan jobbe hjemmefra dersom barn er syke. Det skjer iallefall her, og hittil i år har jeg brukt flere sykt-barn-dager enn han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Den er ikke 50/50 her pga gubben reiser mye. Jeg er heller ikke utslitt eller føler meg utbrent pga jeg jobber ikke fullt akkurat nå, men er vikar 10 timer i uken + ekstra når de andre er syke. Så jeg blir ikke utslitt av jobb, ei heller arbeidet i hjemmet. Gubben tar seg av leksene med poden, kveldsmaten og leggingen når han er hjemme. Ellers er det nok meg som rydder, vasker og organiserer mest her. Han kan støvsuge hvis jeg spør han, men da må jeg godta å vente til han begynner, og godta at han ikke er så nøye som meg. Jeg er litt nazi på rot, støv og skitt og gjør det kjappere og nøyere enn ham. Jeg synes også husarbeid er gøy, så vi krangler så og si aldri om husarbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Jeg tror ikke vi sliter oss ut mer nå enn for 40 år siden... fysisk. Men, jeg tror at vi på det mentale planet har utrolig mye å hente. Ut fra mine erfaringer og de jeg har rundt meg, ser jeg at det ofte er det mentale stresset som setter oss ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Vi gjør ca. like mye hjemme, tror jeg. Av og til litt tradisjonelt fordelt, kanskje, men ellers drar vi like mye av lasset.
![]() |
#11 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns...Her hjemme er det jeg som gjør mest. Mannen gjør det han får beskjed om. Motvillig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...Vi er absolutt likestilte på omsorgsoppgaver og på daglig hosholdningsdriften. På andre områder (vedlikehold og bil og sånt er vi ikke likestilte - dvs. jeg vil outsource og mannen vil spare penger - værsågo').
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...Hjemme er vi likestilte. Vi har like mye vi skulle ha sagt, og vi gjør like mye av de kjipe oppgavene. Ikke de samme oppgavene riktignok, vi har fordelt etter hva vi hater minst. Mao tar jeg klesvasken mens han vasker til helga/vasker do. Han "grovrydder" og jeg "finrydder". Jeg ammer alene, men bortsett fra det deler vi omsorgen for barna. Vi tjener omtrent like mye, dvs jeg tjener vel noe mer i og med vakttillegg. Vi jobber omtrent like mye også når ingen av oss er i permisjon.
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...Vi jobber like mye. I perioder har jeg faktisk jobbet mest, fordi jeg har studert i tillegg til 100% stilling, men det er jeg heldigvis ferdig med nå. Vi deler ganske likt på arbeidsoppgavene, selv om jeg har en snikende følelse av at jeg kanskje gjør litt mer? Det går ofte på ting som jeg synes det er nødvendig å gjøre, men som han mener er unødvendige. (Rydde diverse leker og klær f.eks- hans argument er at "det er ingen vits, det blir jo like rotete om ti minutter." |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...Kjenner meg godt igjen i det katta skriver. Jeg kan aldri bli syk, for da blir gubben helt lammet. Han aner ikke hva han skal gjøre og huset blir bombet på en halv dag. Hvis han blir syk så er alt som før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...Kråka
![]() |
#18 |
♥
![]() ![]() ![]() |
Ja, men likevel. Hun er ikke så gammel, bare 52 år. Kan vel skjønne at det er en annen tid nå? Hadde mormor på 77 sagt det, så ville det vært helt greit. Hører mine sønner hvordan farmoren snakker, så blir de påvirket i feil retning. Er ikke lett å få til likestilling i hjemmet med slike holdninger fra andre, da blir jeg ståendes alene i kampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høres kjent ut. Mannen skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å få barna til å gjøre ting, han er helt blind på at de er speilbilder av han selv. JEG sliter med å få han til å ta ansvar og ordne ting i hjemmet. Det er visst helt greit å la være å gjøre alt man ikke vil, i følge han (om jeg skal konkludere ut fra handlingene hans).
![]() |
#20 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Kvinners sykefravær øker mer enn menns ...Egentlig godt å høre at det fins flere enn meg som sliter på samme måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|