|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Vi (= Poden, min mor og meg) drar til Hurgada i januar, og jeg får veldig blandede beskjeder når jeg spør om vi bør vaksinere oss.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Vi var fullvaksinerte alle sammen, så vi tok ingen ekstra vaksiner da vi dro til Egypt. Jeg ville nok ha vaksinert meg uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Jeg har lest de anbefalingene, men det er flere som råder i mot. Folk som har vært der, folk som reiser dit jevnlig, folk som har opplevd at barna ble sykere av vaksinen enn de ble uten og slikt.
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Nei, da må du jo bare ta en avgjørelse selv da på bakgrunn av de opplysningene du har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Vi vaksinerte oss ikke de gangene vi har vært i Egypt. Matforgiftning,diarè og slikt er vanlig dersom man spiser utenfor hotellets fasiliteter, men det gjør de aller færreste i Egypt.... Ta uansett med bakterieservietter og slikt...
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?
Jeg må lese litt mer tror jeg.
![]() |
#11 |
Vaklende
|
Kanskje det passer for Dragen også, hun foreslo tur på nyåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
Vi drar 14. januar (Fra Oslo) og blir en uke. Skal bo på Grand Hotel Hurgada. De har lekeplass og lekerom og bassenger og slikt.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Blondie skal vel også på den tiden - på mitt hotell. |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Vi reiser til Hurghada om drøyt 14 dager og vi har ikke tatt noen ekstra vaksiner nå. Mannen og jeg vaksinerte oss før vi dro på bryllupsreise til Den Dominikanske republikk. Vi regner uansett ikke med å være så veldig mye utenfor hotellet for å spise i og med at vi har All inclusive på hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Da jeg reiste til Hurghada tok jeg Hepatitt A+B, samt Dukoral.
![]() |
#16 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Kollegaen min kom hjem fra sin andre tur dit nå. Hele familien ble vaksinert i fjor høst, da de dro første gangen. Første gangen ble hele familien veldig syke av salmonella( eldstesønnen fortsatte tre uker etter at de var kommet hjem). I år hadde også alle fire vært syke, men ikke så ille. De bodde på all-inclusive, og spiste bare der og var veldig nøye på håndvask Bakteriefloraen er helt annerledes der enn her, så veldig mange blir syke.
![]() |
#17 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Var forøvrig all-inclusive vi også bodde på.
![]() |
#18 |
Ferdig!
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Det er vel ingen av anbefalte vaksiner som er mot diare og magesyke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Du kan fint vaksinere deg alt nå, hvis du velger det. Hepatitt er uansett en vaksine som skal tas inntil tre ganger med et visst mellomrom imellom hver gang.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?Jeg ville absolutt tatt Hep A vaksine. Det har vi gjort hele familien når vi har reist til Midt-Østen og andre steder i verden. Jeg kjenner faktisk til en person som fikk HepA etter å ha spist hotellmat i Hurghada. Personen var uvaksinert. Polio/DT/Tetanus er barn ofte dekket av, men det er greit å få påfyllingsdose til voksne. Dukoral har vi tatt da dette ble anbefalt tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|