Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp meg å kaste

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 18:09   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hjelp meg å kaste

Jeg trenger hjelp til å kaste. Holder på å sortere noen esker med gamle papirer. Det er brev og kort jeg har fått (og det daterer seg tilbake til min spede ungdom), gamle dagbøker, notatbøker fra skoler jeg har gått på (med masse til og fra skriving mellom meg og mine klassekamerater), gamle almanakkinnlegg fra mange år tilbake i tid, diktbøker jeg skrev i min ungdom, en hel drøss svangerskapsinformasjon fra da jeg hadde små babyer i hus osv.

Nå er det sikkert mange som tenker "herregud, hvorfor har du samlet på det??". Og det er vel nettopp det som er sakens kjerne / problemet. Jeg er en samler. Det verste er at det har vært mye verre enn det er nå, men jeg innser jeg trenger hjelp til å kvitte meg med ting (altså rot).

Det som hindrer meg er
- tenk om jeg vil se på det senere?
- det er jo mange gode minner fra mine barndoms år
- det er morsomt å lese
- det gjør "vondt" å kaste det (har ikke noen god forklaring på vondten)

Please, hjelp meg

Gammel 06-10-09, 18:12   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å kaste

Kan desverre ikke hjelpe, er helt lik selv. Men vil

Gammel 06-10-09, 18:14   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kast det. Les gjennom det en siste gang mens du kaster, så husker du det så lenge det er nødvendig.

Jeg lover deg mindre støv og mer feng shui. :raus med løftene:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 18:21   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange ganger har du tatt det frem og sett på det de siste 10 årene?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 18:27   #5
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hvor mange ganger har du tatt det frem og sett på det de siste 10 årene?

Nei det var det da

Gammel 06-10-09, 18:29   #6
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Nei det var det da

Nettopp. Og der er svaret. Er det noen spesielt du absolutt vil ta vare på kan du jo evt scanne det og lagre på PC.

Gammel 06-10-09, 20:16   #7
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvorfor har du bestemt deg for å kvitte deg med det?

Gammel 06-10-09, 20:29   #8
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kastet nylig masse slikt. Leste, humret og gråt da jeg gikk gjennom sakene. Og kastet alt unntatt noen kort fra nå avdød farmor og alle dagbøkene mine. Trist, men jeg kan ikke samle på alt - har ikke savnet det og det har ligget på loftet i over 10 år.

Gammel 06-10-09, 20:38   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør vondt i spare-på-genet, men smerten er kortvarig. Jeg hadde mitt livs kasterunde i fjor - har ikke savnet noe av tingene what so ever.

Gammel 06-10-09, 20:38   #10
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Du kan da ikke kaste det

:svært hjelpsom:

Gammel 06-10-09, 20:43   #11
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man lever da i 2009!
Scan det inn, ha det med deg så lenge du bare orker ... og det tar ingen plass.

Gammel 06-10-09, 20:48   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg såg gjennom diverse lappar og skuledagbøker frå tida på ungdomsskulen og vidaregåande, og når eg blir alvorleg ille berørt av lesninga 15 år etter, ja da er det på tide å fyre det opp i ovnen!

Gammel 06-10-09, 21:13   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg var det en veldig enkel ting som fikk meg til å kaste det - vil du at noen andre skal se det, hvis du plutselig av en eller annen grunn ikke får anledning til å rydde etter deg?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:17   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Gå gjennom det, spar på de tre-fire viktigste tingene for deg. Du har jo ikke bruk for alt det der, men noe kan du ta vare på. Du trenger f.eks. ikke spare på hele pusurdagboka, men om det er en spesiell side så kan du rive ut den og putte den i en slags mimreboks.

Gammel 06-10-09, 21:36   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

For meg var det en veldig enkel ting som fikk meg til å kaste det - vil du at noen andre skal se det, hvis du plutselig av en eller annen grunn ikke får anledning til å rydde etter deg?

Ja, det var akkurat det

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg såg gjennom diverse lappar og skuledagbøker frå tida på ungdomsskulen og vidaregåande, og når eg blir alvorleg ille berørt av lesninga 15 år etter, ja da er det på tide å fyre det opp i ovnen!

Gammel 06-10-09, 21:44   #16
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hvorfor har du bestemt deg for å kvitte deg med det?

- Har for mange ting
- Har for mye rot
- Vet innerst inne at jeg ikke har bruk for det
- Vil bruke plassen til noe annet

Jeg har "ryddet" i mitt indre i noen år, og kanskje er denne oppryddningstrangen i hus og heim en konsekvens av dette? Jeg kjenner bare et stort behov for luft, frihet, mindre å tenke på, mindre å styre med, mindre å rydde.

Gammel 06-10-09, 22:26   #17
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

- Har for mange ting
- Har for mye rot
- Vet innerst inne at jeg ikke har bruk for det
- Vil bruke plassen til noe annet

Jeg har "ryddet" i mitt indre i noen år, og kanskje er denne oppryddningstrangen i hus og heim en konsekvens av dette? Jeg kjenner bare et stort behov for luft, frihet, mindre å tenke på, mindre å styre med, mindre å rydde.

Been there, done that. Det er en befrielse å bli kvitt tingene, selv om det er veldig vanskelig å kvitte seg med de. KAST KAST KAST :hjelpsom:

Gammel 06-10-09, 22:29   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Du kan da ikke kaste det

:svært hjelpsom:

KASTE? :Heller ikke hjelpsom:

Gammel 06-10-09, 23:45   #19
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye plass har du til oppbevaring? Du kan enten finne en eske til å ha de mest betydningsfulle tingene i eller lage et mimrebål i hagen (helst makuler først slik at det ikke svever aske med delvis brente bokstaver i nabolagen, ) en passende kveld. Selv kunne jeg ikke kastet dagbøkene mine, men har nok en del andre ting som fint kunne bli borte, som notater fra utdannelsen. Du har sikkert noe som er mer verdifullt enn andre ting?

Jeg tror kanskje det blir lettere hvis du setter en dato for når du skal være ferdig og gir deg selv en belønning for det når jobben er utført.

Gammel 06-10-09, 23:49   #20
Libra

Libra sin avatar

Standard

Når det gjelder dagbøker - så ser man for seg at ens tenåringsbarn kommer over dagbøkene og pugger de rett før de skal diskutere innetider, alkoholregler og null overnatting hos kjæreste. Vips, så er dagbøkene makulert. :erfart:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.