Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trenger jeg CD-ene mine?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 19:12   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger jeg CD-ene mine?

Vi flytter og pakker og pakker og kaster. Både jeg og mannen har dungevis med CDer - som vi egentlig sjelden hører på fordi vi bruker Spotify og ikke har tid til å høre musikk like ofte som før. Mannen skal kaste alle sine (eventuelt gi dem til loppis) men jeg får meg ikke til det. Hva om jeg angrer?

Er det avleggs å oppbevare musikk på CD? Beholder dere CDer? Hører dere ofte på dem? Er det noen som har kvittet seg med rubbel og bit og som angrer?

Argumenter for og i mot mottas med takk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 19:16   #2
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Trenger jeg CDene mine?

Jeg synes det er ganske greit med cd'er i bilen

Det er et argument for.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 19:16   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig ligger de i eskene de ble pakket i da vi flyttet. Det hender faktisk at vi hører på en og annen cd, så det kommer ikke på tale å kvitte seg med dem. Derimot har jeg vurdert å kvitte meg med plastrælet de kommer i, og organisere det annerledes. Vi har en bråte med cd-er, nemlig.

Gammel 01-10-09, 19:17   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har MANGE CD-er. Den forrige leiligheten vår var 27 kvm så vi ble veldig flinke til plassbesparende løsninger. Vi kjøpte noen store CD-mapper som vi har de i og kastet coverene. Nå hører vi også mest på Spotify eller itunes, men vi har beholdt mappene. Har ikke hjerte til å kaste akkurat musikken.

Gammel 01-10-09, 19:17   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner jeg på mange måter er mer knyttet til plastrælet enn selve CDen - musikken kan jo lastes ned/kopieres og brennes på nytt.

Gammel 01-10-09, 19:18   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men selve plastikkcoveret? Hva skal du med det? Jeg har tenkt å ta vare på papiret inni, altså.

Gammel 01-10-09, 19:19   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men selve plastikkcoveret? Hva skal du med det? Jeg har tenkt å ta vare på papiret inni, altså.

Papiret er det som oftest plass til sammen med CD-en i sånne mapper i hvertfall

Gammel 01-10-09, 19:20   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Æh, jeg og mannen er musikknerder.. Av den typen som kan finne på å kjøpe fem forskjellige utgaver av samme album. Vi kaster IKKE!

Gammel 01-10-09, 19:20   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Papiret inni, ja da er jeg enig. Problemet er jo at de CDene som ligger på loftet nå ikke har vært savnet eller hørt på de siste fem årene. Minst. Kommer jeg til å savne fjortissmusikken min? Singlene? Det kan jo plutselig hende? Vem vet?

Gammel 01-10-09, 19:22   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

En annen ting er at mange av CDene mine har hakk. Det er ufattelig irriterende, og jeg har bare meg selv å klandre. Jeg klarer ikke kaste dem likevel. Mannen påstår at jeg ikke klarer ta vare på CDer og at jeg bare bør gi meg over til Spotify først som sist. Jeg innser jo poengene hans - og ser jo at Spotify er både plassbesparende og genialt.

Gammel 01-10-09, 19:24   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi kastet mange esker med cder ifjor. Da hadde dem vært oppi esker i 5-6 år.. Jeg angrer som bare det nå.. Men eskene tok sånn plass og vi orket ikke å gå gjennom cdene der og da. Men sukk jeg angrer nå.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 19:29   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

JA! Klart man trenger cdene.

Vi hører ikke så mye på musikk lenger, men kosen i å lete fram akkurat DEN cd-platen, lese på coveret og kose seg med musikken og tekstene ...

(Har fremdeles 100-vis av vinylplater stående i boden som jeg innimellom må hente fram. :nostalgisk

Gammel 01-10-09, 19:30   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Vi kastet mange esker med cder ifjor. Da hadde dem vært oppi esker i 5-6 år.. Jeg angrer som bare det nå.. Men eskene tok sånn plass og vi orket ikke å gå gjennom cdene der og da. Men sukk jeg angrer nå.

Hvorfor angrer du?

Gammel 01-10-09, 19:30   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøper fremdeles en cd eller ti i måneden. Betyr det at vi er håpløst gammeldagse?

Gammel 01-10-09, 19:31   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg har ikke kjøpt en CD med voksenmusikk på flere år.

Gammel 01-10-09, 19:32   #16
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg donerte vekk 4 banankasser med cd'er nå i sommer. Har ikke ofret det en tanke før nå. Og jeg angrer ikke nå heller for å si det sånn.

Gammel 01-10-09, 20:23   #17
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hører på spotify sa`ru?

Gammel 01-10-09, 20:26   #18
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi rippet cdene og solgte de fleste på Råkk og Rålls før vi flyttet, og har ikke savnet dem et sekund. Men det var musikk det var mulig å få tak i via internett hvis noe skulle gå galt med det som var lagret.. Mine rare cder som er spesialbestilt fra små grønlandske landsbygder gir jeg ikke slipp på, for den musikken får jeg ikke tak i igjen hvis dataen krasjer.

Gammel 01-10-09, 20:29   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg hører på spillelistene mine på Spotify hjemme, men enn så lenge har jeg CD-spiller i bilen, så de jeg liker best er i bilen.
Nå skal det sies at jeg har egentlig ikke kastet noen , ikke de gamle vinylplatene mine heller.

Gammel 01-10-09, 20:50   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi kjøper fremdeles en cd eller ti i måneden. Betyr det at vi er håpløst gammeldagse?

Jeg kjøper mye musik hver måned, men jeg kjøper på nett (laster ned).

Noen av cd'ene mine kommer jeg til å beholde for evig og alltid, men ved neste storrydding/flytting ryker de fleste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.