Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rare ord Wordfeud

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 19:21   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Rare ord Wordfeud

Mulig jeg er skikkelig seint ute med å spille litt Wordfeud, men dog... alle rundt meg er hekta, og jeg synes det er ganske gøy jeg også. Dvs enten er jeg utrolig dårlig på rare ord, eller så er det innmari mange rare,ukjente ord som aksepteres på Wordfeud. Hva sier dere som spiller mye? Jeg kjenner jeg blir sånn ordentlig mektig irritert på at man blir premiert opptil flere hundre poeng for ord som for meg er helt ukjente norske ord.

Eller hva med f.eks. disse ordene fra de 3 siste spillene jeg har spilt:

TRUEST, HALLA, TÅT, ISAND, SVORER, TOKK, KIV, LEGD, ROPTA, SVE, LEN, HOT, CF, DOR,SKIML, ENST.

Er dette ord som eksisterer??

Gammel 11-01-12, 19:25   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rare ord Wordfeud

Dor er ett verktøy, de andre vet jeg ingenting om.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 19:27   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Legd, len og cf kan jeg umiddelbart si er ord som fins. Ellers bruker spillet en ordbok som godtar noen underlige bøyninger.

Gammel 11-01-12, 19:30   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hot er vel trussel, den tillater nynorsk-aktige ord. Å kive er kjempe.

Ellers kan man skrive Råsa og Esking...

Gammel 11-01-12, 19:30   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, i den forstand at alle er ord som er tillatt i Wordfeud, står i fullformslista (beskrevet her), som igjen er output av alle de tillatte bøyningsmønstrene som er tillatt pr. ord i Bokmålsordboka.

Det er mye rart som er tillatt, men nesten aldri i bruk, da. «Truest» er f.eks. superlativ av adjektivet «tru» (vanligvis kjent som «tro», og sjelden gradbøyd). Imperativer kan også se nokså aparte ut – tåt og skiml er vel tilfeller, skulle jeg tro.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 19:31   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Legd er et gammelt ord for en ordning der fattigfolk som bodde hos andre.
Hot er trussel på (gammel?) nynorsk.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 19:31   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kan vi ikke føre inn slike rare ord her da? Så tipser vi hverandre? Jeg blir også litt irritert nemlig, for samtidig som mange rare ord godtas, er det en del vanlige som ikke blir godtatt. Teit.

Gammel 11-01-12, 19:33   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg vet, jobber Scrabble-forbundet med å utarbeide en bedre liste, som ikke har med en del helt teoretiske former (typ «homoseksuellest», «wca»), men derimot har med et bra utvalg sammensatte ord (for det er mange veldig vanlige som ikke står i Bokmålsordboka). I Sverige foreligger det en sånn liste.

Gammel 11-01-12, 19:33   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Kan vi ikke føre inn slike rare ord her da? Så tipser vi hverandre? Jeg blir også litt irritert nemlig, for samtidig som mange rare ord godtas, er det en del vanlige som ikke blir godtatt. Teit.

Men i hvert fall etterprøvbart og logisk teit.

Gammel 11-01-12, 19:33   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Mjau, er det ikke bare å prøve, da? :rema:

Ellers er det betraktelig enklere når spillet tillater enkelte forkortelser, som CV.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:54   #11
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Fangstes. Og utrolig nok gammalnorske vegr.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:56   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Å fangste er jo et greit ord (å drive fangst), og vegr er vel imperativ av å vegre?

Gammel 11-01-12, 20:57   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Det er ikke gammelnorsk, det er imperativ av vegre! Og fangstes er refleksiv infinitiv av verbet å fangste (fangste v1 drive fangst f- på sel)!

Jeg synes det er kjempemorsomt.

Gammel 11-01-12, 21:01   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Hah, tenk at jeg var før ute enn Toffskij og at jeg hadde rett i noe som har med språk å gjøre! *once in a lifetime*

Gammel 11-01-12, 21:08   #15
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Que?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 21:11   #16
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ellok? Hva er det?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 21:11   #17
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hva er hjeml, pren, gnuss, lak og tyten. Alle fra ett eneste spill jeg har gående.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 21:14   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Hva er hjeml, pren, gnuss, lak og tyten. Alle fra ett eneste spill jeg har gående.

Hjeml er imperativ av å hjemle, pren er en slags syl.

Gammel 11-01-12, 22:13   #19
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nemlig

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

....lak og tyten er på ett av spillene jeg er på også. Hva betyr cf da?

Gammel 11-01-12, 22:17   #20
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjorde litt stor øyner da mannen min la Smurf og fikk det godkjent.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.