Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sex og singelliv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-09, 21:17   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sex og singelliv

Etter en diskusjon med en kompis i kveld føler jeg at det er på tide å sjekke hva den jevne FP'er mener om disse temaene:

1: Når man er voksen og singel, tror dere da at det er mest vanlig å ha litt forskjellige sexpartnere? En sexpartner (elsker), eller er det mest vanlig å ikke ha sex før man finner/treffer noen som man kan vurdere som framtidige partner. (Jeg vet at de fleste ikke venter med sex til de er godt gift (igjen), så det ble ikke et alternativ. )

Og her snakker vi om hva dere tror er mest vanlig. Ikke hvordan nødvendigvis dere selv ser på saken.

2a: Når man er voksen og singel, og har ansvaret for barn(a) halve tiden, er det da forskjell på hvordan menn og kvinner takler den barneløse uken (gitt at omsorgen er delt i annen hver uke da...)?
2b: Er det forskjell på fedre og mødre i hvorvidt de syns det er greit å presentere en potensiell, framtidig ny partner for barn(a)?

3: Tenker dere forskjellig om kvinner og menn som går ut på byen og drar med seg fremmede hjem for natten? Er tiden der kvinner ble sett på som horer og menn ble sett på som helter, over? Eller er det enklere å godta at Tom hinter om lørdagens ligg på jobb, enn om Trine gjør det samme?

Få høre hva dere mener, tror og har opplevd.

Gammel 18-10-09, 21:28   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sex og singelliv

1: Jeg tror det er vanlig å ha litt forskjellige sexpartnere, og at man utelater å introdusere de for barna.

2: ingen formeninger

3: Jeg synes like lite om å skryte av hyppige sexpartnere enten det er menn eller kvinner.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:32   #3
Barbarella

Barbarella sin avatar

Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

1. Jeg tror det er vanlig å ha litt forskjellige sexpartnere.

2. Dette vet jeg ikke så mye om, kjenner jeg.

3. Jeg synes det er utidig å snakke om tilfeldige sexpartnere på jobb, uansett kjønn.
Sånn ellers er det vel ikke bedre eller verre at en mann har mange forskjellige partnere enn at en kvinne har det.

Gammel 18-10-09, 21:37   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var litt komplisert det der - tror og vet fryktelig lite om emnet. Men for at du startet en ny tråd!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:42   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei, nei og nei. Men tiden der hvor kvinner blir sett på som horer og menn som helter, den tror jeg dessverre ikke er over.

Gammel 18-10-09, 21:43   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

3. Sånn ellers er det vel ikke bedre eller verre at en mann har mange forskjellige partnere enn at en kvinne har det.

Men funker det sånn? Eller mener vi bare at det bør være sånn?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men for at du startet en ny tråd!

Ja, her må man bidra til nye tråder helt på egen hånd.

Gammel 18-10-09, 21:45   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

1) Jeg tror det er vanlig å ha en eller flere sex-partnere, ja. Det er erfaringen jeg har fra single venner og venninner, og jeg hadde også selv villet ha et sexliv selv om jeg er singel, og uten å måtte forplikte meg. :tøs:

Jeg tror/vet at jeg ikke hadde introdusert den første og beste for ungene mine. Da skulle jeg være rimelig sikker på at dette var seriøse greier som var ment å vare.

2) Dette vet jeg lite om, men har inntrykk av at mine single venner/bekjente, uavhengig av kjønn, er varsomme med å introdusere nye kjærester for barna.

3) Dette avhenger kanskje litt av miljøe, tror jeg.
Jeg skiller ikke på kjønn når man snakker om seksuelle erfaringer, og håper at vi er kommet lengre i den seksuelle frigjøringen enn at kvinner stemples som horer fordi de er seksuelle aktive uten å være i et forhold.

Gammel 18-10-09, 21:47   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan svare på 3 da. : prøver å bidra litt: For meg er det helt det samme om det er Tom eller Trine som får seg noe. Dessverre tror jeg ikke alle tenker det samme, og det er jo synd.

Gammel 18-10-09, 21:47   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

1: Jeg tror det er vanlig å ha litt forskjellige sexpartnere, og at man utelater å introdusere de for barna.
.

Ja, jeg tror også, og håper, de fleste lar vær å presentere tilfeldige sexpartnere til barna, men jeg lurer på om menn og kvinner har forskjellig syn på det å presentere en av det motsatte kjønn for barnet sitt. Jeg har mange kompiser. Dette vet Poden. Likevel syns jeg det skulle vært veldig vanskelig å presentere en ny kompis, som muligens kunne vurderes som ny framtidig partner.
Og når man dater på fast basis. Er det da forskjeller mellom hvordan menn og kvinner løser det i forhold til barna?

Gammel 18-10-09, 21:48   #10
Barbarella

Barbarella sin avatar

Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men funker det sånn? Eller mener vi bare at det bør være sånn?

Næsj, si det? Jeg synes i hvert fall det ikke er noen forskjell om det er en mann eller kvinne som har mange partnere, men om det er gjengs oppfatning aner jeg ikke.

Gammel 18-10-09, 21:51   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En type jeg snakket med fortalte at den beste puledagen er onsdagen. Fordi da er det en del desperate mødre på byn.

Gammel 18-10-09, 21:56   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Det der med menn og kvinner som har mange sexpartnere syns jeg er litt interessant. For i teorien begynner de fleste nå å komme dit at det er ikke noen forskjell på damer og menn på det området. (Det er like smakløst eller kult om det er Tom eller Trine som flagger helgas fangst). Men samtidig så syns jeg det skinner igjennom at den gamle holdningen om horer og helter ikke er helt død likevel. Folk har noen kommentarer og karakteristiker av Tom og Trine som viser at de ikke er helt likestilte likevel.

Gammel 18-10-09, 21:57   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Sitron: Hvorfor onsdag?

Gammel 18-10-09, 21:58   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

En type jeg snakket med fortalte at den beste puledagen er onsdagen. Fordi da er det en del desperate mødre på byn.

Ja, det understreker på en underlig måte poenget mitt.

Gammel 18-10-09, 21:58   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Sitron: Hvorfor onsdag?

Annenhver helg og en dag i uken. Den dagen er som oftest onsdag.

Gammel 18-10-09, 21:59   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

1.Nei
2.Nei
3. Nei, nei og nei. Til tredje nei er det forskjell på hva jeg godtar og hva jeg tror er lettest å godta generelt.

På spørsmål 1 har jeg svart nei under tvil, men jeg landet på nei da jeg kom til å tenke på at voksen betyr hele den voksne del av befolkningen og jeg ville svart annerledes om det var snakk om FP-innbyggere i 30-årene.

Hva er Nei'et ditt på nr 1?

Gammel 18-10-09, 21:59   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Sitron: A -ha! (Kirsebær kom lynraskt "i veien." )

Gammel 18-10-09, 22:13   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sitat:

Jeg tror at det er mest vanlig å ikke ha mange sexpartnere og at man har sex med tanken "at det kan bli noe mer enn bare sex" er vanligst hvis jeg tenker på et snitt av hele den voksne befolkningen.

Takker

Men tenker du da at motsetningen til "kan bli noe mere" er "dette er bare sex, det kan ikke bli noe mere."
For i hodet mitt er det mange om har sex uten å egentlig tenke over om det er aktuelt eller uaktuelt med noe mer. Det bare "passet bra" å ha sex, også tar de vurderingene for fremtidig aktualitet etterpå.

Gammel 18-10-09, 22:15   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Takker

Men tenker du da at motsetningen til "kan bli noe mere" er "dette er bare sex, det kan ikke bli noe mere."
For i hodet mitt er det mange om har sex uten å egentlig tenke over om det er aktuelt eller uaktuelt med noe mer. Det bare "passet bra" å ha sex, også tar de vurderingene for fremtidig aktualitet etterpå.

For min del er det ikke aktuelt med noe mer. Så om jeg ikke hadde satset på Mr. Right Now, så kunne jeg levd uten. Det blir litt kjedelig i lengden.

Gammel 18-10-09, 22:28   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror at det er mest vanlig å ikke ha mange sexpartnere og at man har sex med tanken "at det kan bli noe mer enn bare sex" er vanligst hvis jeg tenker på et snitt av hele den voksne befolkningen.

Jeg er enig. Javnt over blant den single delen av den norske befolkning tror jeg ikke det er vanlig med mange sexpartnere. Jeg har strengt tatt ikke så mange formeninger om det øvrige du spør om, men tror kanksje "menn er helter og kvinner er horer" er litt avlegs.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.