Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skattelister på fjesboka

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 00:26   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skattelister på fjesboka

Det måtte jo bare komme....

http://www.kjendis.no/2009/10/20/kje...ebook/8656150/

Som det ikke er tragisk nok at man har snuselistene i avisene, nå skal man kunne sjekke ut vennene på fjesboka også

Hva i alle dager er vitsen med offentlige skattelister, sånn rent bortsett fra å tilfredsstille titteren i folk?

I det minste er det ikke en funksjon som gjør at de kan legge listene ut på fjesboka til spott og spe

Gammel 21-10-09, 00:37   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattelister på fjesboka

Dette likte jeg ikke, det må jeg innrømme. Det ble litt for enkelt. Milfrid, kan du får noe svar på meg, jeg kan jo ikke teste på meg selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 00:40   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dette likte jeg ikke, det må jeg innrømme. Det ble litt for enkelt. Milfrid, kan du får noe svar på meg, jeg kan jo ikke teste på meg selv.

Kan gjøre det og sende deg en melding på fjesboka om hva jeg får opp. Jeg liker det ikke i det hele tatt. Er overhode ikke interessert i at alle jeg har som venner med et par tastetrykk kan finne ut hva jeg tjener .

Gammel 21-10-09, 00:52   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Pelen - jeg fikk ikke opp noe som helst på deg (skattetallene for 2007), så du kan puste lettet ut Kanskje du kan søke på meg?

Tok et søk på en venn til pluss på mannen, fikk ikke opp noe på dem heller bare besked om at det ikke gikk. Får håpe det betyr applikasjonen ikke virker!

Gammel 21-10-09, 00:54   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Da ser det ut som om den applikasjonen rett og slett ikke virker

Jeg vet jeg er søkbar i vanlige skattelister, det samme er mannen. Det er nå en ting. Men de gjør det litt for enkelt om man bare med et par tastetrykk kan sjekke alt man har av venner

Gammel 21-10-09, 00:54   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ikke opp noe på deg heller, du er ikke heller søkbar. Jeg har nok litt for komplisert navn, jeg gjetter det er derfor. Egentlig har jeg et navn til før fornavnet, men det bruker jeg ikke (det er registrert som andrenavn i Sverige). Puster lettet ut.

Jeg fikk opp noen andre (uten at jeg så så mye på inntekt, men for å teste) så jeg fikk noen svar.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 00:59   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg fikk ikke opp noe på deg heller, du er ikke heller søkbar. Jeg har nok litt for komplisert navn, jeg gjetter det er derfor. Egentlig har jeg et navn til før fornavnet, men det bruker jeg ikke (det er registrert som andrenavn i Sverige). Puster lettet ut.

Jeg fikk opp noen andre (uten at jeg så så mye på inntekt, men for å teste) så jeg fikk noen svar.

Ok, fikk verken opp deg, mannen eller den tredje personen jeg søkte på (som har et enkelt navn), har ikke søkt på flere. Er bare lettet over at det ser ut til at verken mannen eller jeg kan blottlegges den veien i alle fall.

Gammel 21-10-09, 07:32   #8
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmm høres ut som enda en god grunn til å ikke være på FB.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:38   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan man blokke den applikasjonen fra å få info om deg på FB: http://www.facebook.com/apps/block.p...k&source=about

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:43   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her er samme link for blokkering av TV2 sin applikasjon: http://www.facebook.com/apps/block.p...k&source=about

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:43   #11
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk takk, torsk! Da har jeg blokkert meg mot å la alle mine venner se at jeg tjente 170 000 i fjor.

Gammel 21-10-09, 09:45   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hva i alle dager er vitsen med offentlige skattelister, sånn rent bortsett fra å tilfredsstille titteren i folk?

Jeg er for åpne skattelister, fordi det er et verktøy for å avhjelpe sosiale forskjeller. Det er lettere å få oversikt over åpenbare urimeligheter. Når det er sagt så anser jeg det som totalt irrelevant informasjon rent personlig og leser aldri slikt stoff i avisene. At det har en funksjon ved å være offentlig tilgjengelig synes altså er åpenbart, men jeg gidder ikke å tråle listene selv.

Gammel 21-10-09, 09:57   #13
anitamor
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
anitamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dette likte jeg ikke nei, hva er meningen med dette?

Gammel 21-10-09, 09:58   #14
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner jeg bryr meg null om folk vil finne ut hvor mye jeg eller mannen tjente i fjor.

Gammel 21-10-09, 09:59   #15
Tonjemor
Forvirret

Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

En ting at det er åpne skattelister, det er jeg forsåvidt enig i under samme prinsipp som Blondie. men ærlig talt, man trenger ikke å gjøre det For enkelt å sniktitte heller. Dette føler jeg krenker privatlivet mitt..

Gammel 21-10-09, 10:03   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at denne applikasjonen på FB er fjollete, men det synes jeg jo generelt om FB. Hvorfor krenker den privatlivet? Hvorfor er det så sabla hemmelig hva vi tjener og betaler i skatt? (formue er helt utopisk for meg, så det nevner jeg ikke. )

Gammel 21-10-09, 10:11   #17
Tonjemor
Forvirret

Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Det er ikke så innmari hellig hva jeg tjener og betaler i skatt, men det trenger ikke å være så enkelt for alle å vite det. Jeg kan dele mye men akkurat økonomi og andre syssler trenger ikke alle å få trykt opp i nesa. Å føle seg krenket var kanskje litt sterkt, men jeg liker det absolutt ikke..

Gammel 21-10-09, 10:18   #18
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

En ting at det er åpne skattelister, det er jeg forsåvidt enig i under samme prinsipp som Blondie. men ærlig talt, man trenger ikke å gjøre det For enkelt å sniktitte heller. Dette føler jeg krenker privatlivet mitt..

Det er vel enkelt å sjekke ut skattelistene uansett. Om de ligger på FB, VG eller du søker opp det selv. Vanskelig er det ikke.

Gammel 21-10-09, 10:21   #19
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen vil sjekke opp den enorme lønna jeg har så kan de allefall få lov til å anstrenge seg litt mer enn å gå inn på FB.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:28   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er for åpne skattelister, fordi det er et verktøy for å avhjelpe sosiale forskjeller. Det er lettere å få oversikt over åpenbare urimeligheter. Når det er sagt så anser jeg det som totalt irrelevant informasjon rent personlig og leser aldri slikt stoff i avisene. At det har en funksjon ved å være offentlig tilgjengelig synes altså er åpenbart, men jeg gidder ikke å tråle listene selv.

Helt enig. Personlig kunne det ikke interessert meg mindre. Ikke plager det meg så mye om noen ser netto-inntekten min. Hva skal de med den? Prøve å selge meg et privatfly dersom jeg er rik? Og om FB-"vennene" mine søker meg opp, så får det være deres problem.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.