|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Befolke hele verden alene?Det er sikkert flere lignende tråder på forumet allerede, men jeg har fått en del kommentarer i forbindelse med tredjemanns fødsel som jeg reagerer litt på. Neida, jeg blir verken sur, sint eller opprørt, jeg simpelten forundrer meg over hva folk er i stand til å lire ut av seg. De kan titte oppi vogna, og etterfulgt av "så søt" kommer "men nå er dere ferdige, sant?" eller "dere skal vel ikke ha flere nå?", "DETTE er vel sistemann, sant?" og min favoritt "nå holder det vel?". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Å få en slik kommentar etter 3 barn var drøyt synes jeg.
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Jeg tror folk rett og slett ikke tenker seg om, eller tenker på egne erfaringer og tillegger disse på andre. Det er ikke spesielt gøy å få sånne kommentarer, og det er jo helt unødvendig.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Befolke hele verden alene?
![]() |
#5 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Du har jo fått av begge kjønn nå, så da forventer de vel at dere er ferdige. Jeg derimot som fikk fem gutter, får stadig kommentarer om at vi må vel holde på til vi får jenta.
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Jeg har intrykk av at folk lirer av seg det ene eller det andre uten å tenke så mye på det. Noen blir i den "for mange" kategorien mens andre blir i "for få" kategorien. Jeg tenker at de sikkert ikke mener så mye i det og humrer bare litt over det. Om man har to eller tre kan man like gjerne få komentarer på at nå er dere vel fornøyd, fått nok, eller hva har du, mens andre vil si, når kommer nr 3/4 da?
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Nå vet jeg i hvilket miljø du har ferdes (og der sitter de teite kommentarene løst |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jo det holder i massevis. Dessverre er det ikke alle som synes det.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Jeg tror mange strør om seg med flåsete kommentarer i mange forskjellige sammenhenger, uten å tenke på at det enten bare blir for dumt, eller faktisk kan være sårende. Jeg tror at det mange ganger bunner ut i manglende evne til å holde kjeft når de ikke har noe fornuftig å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
Det er jeg enig med deg i. Jeg kan ikke huske at jeg noengang har sagt noe sånt til noen som nettopp har født. Om jeg lurer på om vedkommende har tenkt på å få flere barn, så spør jeg om det, ikke kommer med sånne typer kommentarer. Jeg ville jo uansett ventet en god stund før et sånt spørsmål kommer, og jeg skulle kjent vedkommende godt om jeg stilte et slikt spørsmål.
![]() |
#13 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Tror ikke alle tenker seg godt nok om før de svarer.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Altså, om du er så ego at du får flere eller færre enn to barn så får du bare ta dommen fra samfunnet med stil mener jeg. Det er tross alt ikke oss med to barn som har valgt frivillig å være sosiale avvikere og drive på med alternative metoder på alt mulig fra vaksinasjon til valg av bil og antall barn man skal ha. Det er deg. Du har selv lagt hodet på blokken ved denne kreativiteten du på liv og død skal ha krav på, dermed får du bare godta at folk reagerer. |
![]() |
![]() |
#15 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Gratulerer med nr 3, Skremmern.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Gratulerer!
![]() |
#19 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Gratulerer med nummer tre!
![]() |
#20 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Jeg har en "unnskyldning" for å ha fått 5, for de to siste kom i samme slengen og akkurat det å få tvillinger kunne vi jo ikke styre....
![]() |
|
|