|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
TittelTøs
|
![]() Å "hate" noen/noeEr dette et ord som du bruker ofte, sjelden eller aldri om personer eller ting? Hvilke tanker har du om ordet?
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Et ord jeg veldig sjeldent bruker.
![]() |
#3 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Bruker det aldri om personer, men det er fordi jeg ikke hater noen. Derimot sier jeg flere ganger i uka at jeg hater å støvsuge, så det må mannen min gjøre. Hate, er et sterkt ord og jeg bruker det bare når jeg virkelig mener det |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Jeg bruker det endel ja. Ikke om personer, men om ting jeg ikke liker.
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Bruker det lite. Av og til kommer dramaqueenen i meg frem og "haaaater" ting - men realisten i meg kommer som oftest inn og modererer til "misliker sterkt"
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Jeg tar meg selv i å bruke hateordet av og til. Liker det ikke. Det er mennesker jeg ikke er langt unna å hate, men hat er ikke bare å ønske de ikke eksisterte. Hater du noen gir du dem plass i livet ditt, du bruker energi på dem og gir dem fokus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Jeg bruker det veldig sjelden, det er ikke et ord det faller meg naturlig å bruke. "Jeg kan virkelig ikke fordra/utstå" er vel det jeg bruker i stedet, når det er ting og handlinger jeg "hater". Om folk ville jeg aldri finne på å bruke det (jeg kjenner ingen jeg misliker så sterkt, og folk jeg ikke kjenner - diktatorer og voldtektsmenn og sånt - har jeg ikke så "personlige" følelser overfor).
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Det er et menneske i verden jeg hater. Hatet bunner i handlinger, svik og sorg. Jeg bærer hatet i meg, og ingen andre kjenner til det.
![]() |
#10 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Jeg hater ikke noen/noe, det er for meg et voldsomt sterkt ord. Jeg har vært heldig i livet og ikke opplevd noe som fortjener en så sterk beskrivelse.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Jeg bruker overraskende sjelden det ordet. Eller den følelsen. Men det hender en veldig veldig sjelden gang at jeg kan kjenne at jeg evner å føle sånn. |
![]() |
![]() |
#12 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Jeg bruker ikke ordet selv, men har hørt barna bruke det. Da forteller jeg dem at de ikke vet hva det er å hate, virkelig ikke. Det er et kraftfullt ord.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Bruker det sjelden om folk, men av og til om aktiviteter eller hendelser. Ungene bruker det om ting og tang, men de er lite nyanserte foreløpig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Tror ikke jeg bruker det i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Å bruke hate når man snakker om diverse mennesker er litt sterkt synes jeg. Vedkommende skal ha gjort ganske alvorlige ting om det er grunnlag for å hate.
![]() |
#17 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Bruker sjelden ordet, men hater virkelig rotter. Jeg er livredd dem, derfor kan jeg bruke ordet hater på dem. Ellers sier jeg aldri hate om eller til personer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Jeg bruker ikke dette ordet og prøver å lære opp gutten min til å bruke det minst mulig. Det kommer lite godt ut av å gå rundt og hate ting, og enda mindre ut av å mase om det i tide og utide.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å "hate" noen/noe?Vi bruker det ikke. Jobber mye med ungene for at de skal bruke andre ord. Om dagen er det gjerne mat som blir hatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|