Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 09:35   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)

Vaskemaskinen vår får stadig flere anfall, så det er på tide å bytte den ut før den kollapser helt. Ikke minst peaker den på 9,5 A når den kjører - så sikringer går i hytt og pine.
Den vi har i dag er en Ariston. Det jeg liker best med den er at den har et sånn daglig vask-program som tar 30 minutter. Nå har jeg skjønt at det har blitt veldig vanlig å ha på vaskemaskiner, men det vil jeg altså ha.

Krav:
- Ha kortprogram på rundt 30 minutt
- Ha ullvugge
- Energiklasse A/A+
- Være et kjent merke
- Helst kunne ta 7-8 kg
- 1600 o/min
- Frontmatet, selvsagt.
- Ikke koste en halv milliard.

Noen forslag?

Gammel 17-09-09, 09:36   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken?

LG. Bråker svært lite. Har kortprogram, ullvugge og tar dyner og overmadrasser uten problemer.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:36   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

LItt usikker på hvor mange omdreininger.

Gammel 17-09-09, 09:37   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

1400 omdreininger.

Gammel 17-09-09, 09:39   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat kjøpt en Siemens WM16S762DN som gjør alt det du vil ha. (Den kom i går kveld, så jeg skal ikke påta meg å si noe om den faktisk fungerer.)

(Det er mulig den kostet en halv milliard, dog. Jeg lukket øynene da jeg bestilte den.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:40   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte nettopp vaskemaskin og havnet på en Bosch som tar 8 kg klær. Den er vel A/A+ tror jeg (de fleste vaskemaskiner er det nå) og den har kortprogrammer og et superkortprogram på 15 min + skånevasketrommel. Den har bare 1400 omdreininger. Det var minuset synes jeg, men jeg ser at den sentrifugerer like godt som vår gamle maskin med 1600 omdreininger. Den er tung og det er en fordel. Lette vaskemaskiner rister lett og da kan det fort gå ting galt med dem.

Vår gamle maskin en Whirlpool er vi veldig misfornøyd med. Jeg husker ikke hva modellene heter nå i farten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:41   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta for tips, Teo.
Økonomien tillater egentlig ikke et vaskemaskinkrumspring i 10 000-kroners klassen, men på sikt er det nok lett verdt det.

Gammel 17-09-09, 09:41   #8
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte å skrive pris. Vi betalte 6900 eller noe sånt for maskinen vår.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:43   #9
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor gammel er Aristonen deres?

Vi har en som er et år gammel, som vi er veldig fornøyd med. Den tar bare seks kilo, men vet de har versjoner som tar flere også. I tillegg er den børsteløs, så den lager minimalt med lyd.

Hadde en LG før, den var vi lite fornøyd med. Men det var av billigmodellene, tror de børsteløse til LG har bedre rykte.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:51   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Ariston-en er av litt uviss årgang, men den er nok en 7-8 år eller så.
Den har vært veldig grei å ha med å gjøre, det lille av feil som har vært har jeg klart å reparere selv.
Jeg velger nok lett en Ariston igjen, jeg er ikke skremt for å si det slik.

Gammel 17-09-09, 20:05   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Og (Hotpoint) Ariston ble det.

Sitat:

Hotpoint-Ariston vaskemaskin med kapasitet på 8 kg og 1600 o/min. LCD display. Energiklasse A.
Hotpoint-Ariston vaskemaskin med kapasitet på 8 kg og 1600 o/min. Energiklassifisering AAA. Maskinen har 16 programmer hvorav Woolmark Platinum care ullprogram, silkeprogram, Mix program og hurtigprogram på 15 minutter. Egen flekkfjerns funksjon. Utsatt start. Børsteløs motor - meget stillegående og med nattprogram. Memo funksjon slik at du kan lagre program. Interaktivt LCD display med blant annet skandinaviske språk.

Den står og går nå, og den er helt stille! :sjokkert:

Gammel 17-09-09, 23:00   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte denne og er veldig fornøyd. Vi har ikke så mye ull at det gjør noe, så jeg har ikke fått sjekket progammet enda.

Gammel 17-09-09, 23:08   #13
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

LG,den tar opptil 8 kilo tøy. Veldig fornøyd med den, men den er ikke av de rimligste da. Prøvde å finne linken til den nå, men fant ikke. Sjekker i morra, nå må jeg finne senga.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:22   #14
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sett litt på den som dere kjøpte LilleRu. Jeg vil gjerne høre om du er fornøyd med den altså?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 08:31   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi også er på utkikk etter ny vaskemaskin og tørketrommel.
Hvor mye betalte dere for den nye maskinen Ru?

Gammel 18-09-09, 08:53   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

5995,- så det er absolutt til å leve med.
Den har eget babyprogram, så det er bare å putte hele ungen inni.
(Det er for ekstra skitne barneklær - hvilket vi trenger ...)

Gammel 18-09-09, 08:55   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Et vaske-poden-program, så genialt.

Gammel 18-09-09, 09:00   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Den er veldig lett å bruke, enkelt å skifte program og grader og slikt, den har barnesikring så små fingre ikke kokvasker ullklærne, den er børsteløs og den er helt helt stille!
Den gamle vi hadde bråket som et uvær, denne er så stille at det eneste du hører er vannet som slår inni maskinen.

Gammel 18-09-09, 09:03   #19
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Miele er kvalitetsvaskemaskin.
Disse varer mye lengre enn mange andre maskiner.
Jeg kjøpte Miele for 1,5 år siden. Er superfornøyd.
De gir også mye lengre garanti enn andre maskiner.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 09:23   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Miele er kvalitetsvaskemaskin.
Disse varer mye lengre enn mange andre maskiner.

Det er nå en sannhet med opptil flere modifikasjoner. Du kan regne med at du får omtrent akkurat det du betaler for for. En Miele-maskin til 10 000 varer vanligvis like lenge som en hvilken som helst annen maskin til 10 000. Du kan ikke regne med at en Miele til 7000 varer lenger enn en annen maskin til 10 000.

Miele har riktignok fem års garanti på sine maskiner, men i Norge, hvor vi har fem års reklamasjonstid etter kjøpsloven, spiller det i praksis svært liten rolle.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.