![]() |
#1 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ilse-støvlerJeg har fått IJ-støvler i bursdagsgave, og er litt usikker på bruken... Ser de er foret, men de er vel egentlig ikke varme? Er det greit å bruke dem til annet enn regnværsdager, eller ser det teit ut med støvler når det ikke egentlig er nødvendig med noe vanntett? Det jeg egentlig trenger er noe mer til vinterbruk...
![]() |
#2 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Ilse-støvlerJeg bruker de på vinteren også. Har kjøpt meg deilige varme lammeskinnssåler (kjøpte litt for store støvler, så det er plass..), og da er de absolutt varme nok til dager med litt minusgrader. Jeg synes de er veldig gode. Og jeg synes ikke det ser teit ut, men det er kanskje fordi jeg bruker dem når det ikke regner selv også.
![]() |
#3 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ilse-støvlerJeg har, og bruker dem bare i regnvær/vått vær.
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Ilse-støvlerNå skal det sies at på kalde, tørre dager så bruker jeg annet fottøy, Sorel f.eks. Men i slapseføre, "nullføre", er de uunnværlige og da trenger det ikke være regn i luften synes jeg.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ilse-støvler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Ilse-støvlerJeg kjøpte mine nettopp fordi de har fôr inni, jeg hater kalde og klamme vanlige. Jeg bruker dem i regnvær, slapse-våt snøføre og på kalde høstdager, veldig greie å svippe beina nedi på korte turer hit og dit. Jeg har også brukt dem på fisketurer på sommeren i Lofoten. Brukte de mye på vinteren når det var så slapsete at ingen andre sko var tørre når jeg kom på jobb. Jeg har svarte, så jeg har gått på jobb med dem med svarte bukser nedi faktisk, på en skikkelig møkkaværdag. Fine å stå å se på xx antall fotballkamper som sønnen spiller.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ilse-støvlerPersonlig synes jeg det ser litt snodig ut å bruke de som vanlige støvletter. Jeg har bare de lave og de er utrolig gode å ha på, men jeg hadde ikke brukt de høye som støvletter med mindre det regnet eller det var slaps. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Nei, det er jo akkurat det. Det er gummistøvler... Men fine da
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Ilse-støvlerHer er det masse regnvær, så de blir mye brukt...
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Ilse-støvlerSlaps er da støvelføre. Så lenge man kan bli våt så kan de brukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ilse-støvlerBruker mine kun i våttvær, kommer nok ikke til å bruke dem i snø og kulde. De er vel ikke laget for å tåle masse kuldegrader? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Enig. Det ser litt rart ut å bruke støvler i all slags vær synes jeg.
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ilse-støvlerJeg bruker dem i regnvær hele året og i kaldt slapsevær om vinteren (noe det er nokså mye av her). Så det er deilig å ha det foret, vanlige uforete gummistøvler er iskalde i forhold. Når det er tørt bruker jeg dem ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Retromum
|
![]() Sv: Ilse-støvlerJeg bruker mine stort sett i regnvær, deilig med foring som holder bena varme i motsetning til vanlige støvler hvor jeg blir kald/frostig på bena med en gang. Men jeg vil ikke kalle dem for vinterstøvler, til det bruket er de for kalde etter min mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Nei, men slapsevær er ikke mange kuldegrader.
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ilse-støvlerRegn og slaps er da greit - kunne sikkert fint funnet på å bruke de på snøføre også. Har ullsåler i og de er jo bare så gromme å gå med, for ikke å snakke om så greit å bare trå nedi når man skal en kjapp tur på butikken el.l.
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Ilse-støvlerJeg bruker mine både i all slags vær omtrent. De er selvfølgelig supre når det regner, men i sludd kommer de jo også til sin rett. Jeg tror ikke de blir varme nok i vinterkulden, men det har jeg ikke forsøkt selv enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|