Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Karbohydrater; lange, raske og lave

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 00:19   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Karbohydrater; lange, raske og lave

Jeg er litt fasinert over disse karbohydratene om dagen. Kan dere hjelpe meg med noen forklaringer og råd?

Jeg ser så tydelig hvordan det glutenfrie kostholdet til vesla inneholder for mye raske karbohydrater, hun blir ukonsentrert og sur mellom måltidene. Jeg vet selv at sukkersuget forsvinner når jeg bruker langsommere karbohydrater, kroppen har det bedre. I tillegg leser jeg jo at det finnes noe som heter lavkarbo.

Finnes det noen enkel definisjon av lavkarbo? Spiser man karbohydrater da? Hvilke?
Hvordan kan jeg få mer næring i maten til vesla? Langsomme karbohydrater eller andre næringskilder?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.